arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۸۱۸
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
نیویورک تایمز:

کرونا دارد همه گیر می شود؟! / تکلیف مردم جهان چیست؟ / کرونا با گرم تر شدن هوا و آمدن بهار از بین نمی رود

به نظر می رسد Covid-19 مانند آنفولانزا ، از طریق هوا ، از فرد به فرد دیگر پخش می شود. بر خلاف ابولا ، سارس و مرس، افراد می توانند این ویروس را حتی قبل از شروع علائم یا حتی اگر بیمار نشوند ، منتقل می کنند. به نظر می رسد یک فرد آلوده این بیماری را به طور متوسط بین ​​2تا 6 نفر گسترش می دهد. بروز علائم در هر نفر ممکن حدود 5 یا 6 روز طول بکشد. بیشتر بیماران بدون علائم و در عین حال احتمالاً عفونی است. این واقعیت که در موارد خفیف تمیز دادن بیماری کرونا از سرماخوردگی یا انفولانزا دشوار است شرایط را پیچیده می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم مایکل استرهولم متخصص بیماری های عفونی و مارک اولشاکر مستندساز، نوشت: سرعت ورود و رشد ویروس کرونا در برخی کشورها به شدت نگران کننده است و کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی پس از چین در شرایط خطر رشد سریع بیماری قرار گرفته اند. از روز دوشنبه  هفته گذشته، Covid-19 در حداقل 29 کشور جهان دیده شد. گرچه عدم گزارش ویروس ، به ویژه در آمریکای جنوبی و آفریقا و فقدان مدارک و شواهد را نباید به عنوان دلیلی بر عدم حضور ویروس تفسیر کرد. به احتمال زیاد، این موضوع نشان دهنده عدم آزمایش است.

به گزارش  سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: یک سوال مهم و اساسی که این روزها مرتب تکرار می شود این است که آیا کرونا یک ویروس همه گیر است؟ اگر چنین است تکلیف مردم چیست؟ اکنون مشخص است که این بیماری با وجود تلاش های چین و سایر کشورها برای شناسایی افراد آلوده و هر کسی که ممکن است با آنها در تماس بوده گسترش یافته است.

به نظر می رسد Covid-19 مانند آنفولانزا ، از طریق هوا ، از فرد به فرد دیگر پخش می شود. بر خلاف ابولا ، سارس و مرس، افراد می توانند این ویروس را حتی قبل از شروع علائم یا حتی اگر بیمار نشوند ، منتقل می کنند. به نظر می رسد یک فرد آلوده این بیماری را به طور متوسط بین  ​​2تا 6 نفر گسترش می دهد. بروز علائم در هر نفر ممکن حدود 5 یا 6 روز طول بکشد. بیشتر بیماران بدون علائم و در عین حال احتمالاً عفونی است. این واقعیت که در موارد خفیف تمیز دادن بیماری کرونا از سرماخوردگی یا انفولانزا دشوار است شرایط را پیچیده می کند.

با توجه به ویژگی های این بیماری ، قرنطینه مسافران و اعضای خدمه در کشتی دریایی الماس پرنسس در خلیج یوکوهاما در ژاپن مانند یک آزمایش بی رحمانه به نظر می رسد چرا که در حالی که مسافران محصور شده بودند باید به مدت دو هفته هوای داخل کشتی را (با وجود تصفیه) تنفس کنند. این اقدامات چندان در انتشار ویروس موثر نیست. تلاش برای جلوگیری از انتقال آنفلوانزا مانند تلاش برای متوقف کردن باد است.

حقیقت این است که واکسن ها در اولین ماه های ارائه به سرعت از دسترس خارج می شوند و بر اساس تجربیات قبلی در مورد سارس، مرس و آنفولانزای همه گیر ، هیچ دلیلی وجود ندارد که اعتقاد داشته باشید (همانطور که رئیس جمهور ایالات متحده؛ ترامپ ادعا کرد ) Covid-19 با ورود هوای گرم تر در نیمکره شمالی ، بهار امسال از بین خواهد رفت.  درواقع انتقال در سراسر جهان ممکن است ماهها ادامه یابد.

قرنطینه تحمیل شده به شهروندان توسط دولت چین در هوبئی ( استانی که در اثر این بیماری آسیب دیده بود )، به طور قابل ملاحظه ای تعداد موارد جدید را برای مدتی کاهش داد. اما حتی این مزایای محدود نیز تاثیر چندانی ندارد. با  وجود تلاش چین، بازگشت به محل کار  اغاز شد و حمل و نقل عمومی از سر گرفته شد و شهروندان شروع به جابجایی کردند و بعید نیست یک موج جدید بیماری در راه باشد. مگر در مواردی که ماه ها مردم در یک پناهگاه مخفی باشند.

به عبارت دیگر روشهای فعلی صرفا ایجاد کننده تاکتیک تأخیر است. به مرور زمان ، این امر می تواند به شیوع بیماری کمک کند حتی بهترین سیستم بهداشتی بسیار شکننده است  و افزایش متوسط ​​در موارد عفونی ، چه از طریق آنفولانزای فصلی یا کرونا، می تواند به سرعت جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.

اتفاقاتی که در ووهان ، (شهر چین در مرکز این شیوع ) رخ داده است ، احتمالاً در جاهای دیگر نیز رخ خواهد داد. ممکن است بیمارستان ها مجبور شوند همه افراد با بیماری های دیگر را ترخیص کنند. یا فقط افرادی را بستری کنند که به طور جدی بیمار هستند. توانایی آنها برای رسیدگی به بار معمول بیماران مبتلا به حملات قلبی ، صدمات بحرانی یا سرطان ممکن است به شدت به خطر بیفتد.

در جهانی که برای یک بیماری بالقوه خطرناک مانند Covid-19 آماده نیست ، موثرترین روش برای کاهش تأثیر بیماری همه گیر ، تمرکز بر روی حمایت از سیستم های مراقبت های بهداشتی است.این دلیل اصلی ترین اولویت هر کشور برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی است.

ایالات متحده و سایر کشورها در نیمکره شمالی در حال حاضر در یک فصل نسبتاً شدید آنفولانزا درگیر هستند. موجودی تجهیزات محافظتی که توسط پزشکان ، پرستاران و کارکنان فوریت های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد  ماسک های تنفسی N-95 ، دستکش ، محاف چشم، لباس های قابل استفاده و ... کمتر از میزانی است که در برابر کرونا نیز کافی باشد. این مشکل ممکن است باعث شود خود بیمارستان ها به مناطقی تبدیل شوند که ویروس را پرورش می دهند. اگر کارکنان مراقبت های بهداشتی آلوده میان جمعیت بروند ، ممکن است کل جوامع را تحت تاثیر قرار دهند.

آیا کرونا یک بیماری همه گیر است؟ / آگاهی بخشی عمومی و تجهیز مراکز درمانی به کنترل ویروس کمک می کند

دولت ها همچنین باید مانورهای آمادگی Covid-19 را در بیمارستانهای محلی انجام دهند و ظرفیت موقت بیمارستانها را نیز گسترش دهند ، به عنوان مثال با برپایی چادرهای اضطراری در پارکینگها ، همانطور که قبلاً در بعضی از مناطق ایالات متحده اتفاق می افتد. برای به حداقل رساندن فشار در بیمارستانهای تحت مراقبت اقدام کنند.مراقبتهای پرستاری حمایتی در مراکز پیش ساخته و خانه بیماران انجام می شود.

زنجیره های تولید و توزیع داروها و سایر محصولات حیاتی مانند سوزن و سرنگ باید باز بماند و این با توجه به ماهیت جهانی صنعت نیاز به همکاری های بین المللی دارد. با رعایت دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی ، کشورهای آسیب دیده با کورونا نباید منزوی شوند و دسترسی به درمان را از دست بدهند. اطمینان از همه این موارد به معنای رو به رو شدن با حقایق سخت این بیماری همه گیر است و مستلزم افشای کامل و شفاف سازی شرایط برای عموم است. تجارب گذشته ، در سال 2001 و شیوع ابولا 2014 ، نشان می دهد که مردم  در صورت آمادگی روانی و اطلاعات مناسب، واکنش عقلانی تری نشان می دهند.

مقامات و کارشناسانی که آشکارا پیش بینی همه گیر شدن این بیماری را کرده اند، در مورد آنچه باید انتظارش را داشته باشید و اینکه چگونه باید آماده شویم، به صورت کافی نگفته اند. همچنان، اطلاعات بنادین و پایه ای وجود ندارد یا به مردم منتقل نمی شود. براساس مطالعه ی جدیدی که شده، 65 درصد مردم در هنک کنگ ماسک محافظتی به مدت یک ماه یا بیشتر استفاده کردند، با این حال، این ماسک ها کارکرد کمی در گسترش کرونا دارد.  سنگاپور نیز علیرغم یک سیستم بهداشت عمومی در سطح جهانی حداقل  89 مورد بیمار را تجربه کرده است.

اما فارغ از آگاه ماندن و شسشتشوی دست ها، هریک از ما باید چه کار کنیم؟ آرام باشیم و منطقی. ما ، به عنوان افراد جامعه می توانیم برای برنامه ریزی برای شرایط احتمالی اساسی نیز تلاش کنیم. شرکت ها می توانند اعضای اصلی کارمندان را آموزش دهند تا  دورکاری کنند و مراقب سلامتی خود باشند.

"همه گیر شدن" در جهان (Pandemic) تنها یک واژه ی پزشکی تخصصی نیست، بلکه باید واژه ای به منظور اتحاد همه ی مردم باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
میدونم منتشرنمیکنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
75
24
قشنگ آخرالزمان. مطمئنا کار آمریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
باریکلا خوب فهمیدی حالا راهکار بده
سود بیشتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
راهکارش میدم داداش گلم. راهکارش شرکت‌های چندملیتی است. باید تعداد مبتلایان بیشتر شه تا واکسن به بازار بیاد.
فهمیدی عزیز؟!!
گ.گ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعضی از دانشمندان معتقداند منشا ویروس کرونا آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده که بر روی حیوانات آزمایش های سلولی انجام میداده واین ویروس پس از تولید در آزمایشگاه از طریق کارکنان وحیواناتی که مورد آزمایش قرار گرفته اند و در بازار فروخته شده اند منتشر شده است.در حال حاضر هم چینی ها ادعا می کنند تا دوماه دیگر واکسن درمان آن را تولید خواهند کرد.بیل گیتس هم 100 میلیون دلار برای تحقیقات به چین هدیه داده است. درصورت کشف واکسن و افزایش تعداد مبتلایان در این مدت حجم فروش واکسن ها فوق العاده خواهد شد(البته اگر موثر باشد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
7
27
چیکار کنیم بالاخره ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
5
67
دولت ایتالیا ۴تا فوتی داشته ۱۲شهر قرنطینه کرده اونوقت دولت ما میگن اشکال نداره بچه‌ها برن مدرسه.....حتما باید چند میلیون کشته بده تا دست بردارین؟؟؟
پاسخ ها
Abed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اون شهرها کمتر از بیست هزار نفر حمعیت داشتن، شما شهری 12 میلیونی میخوای قرنطینه کنی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
مگه نمیدونی سیستم بهداشتی و امکانات اروپایی ها از ما خیلی کمتره و عقب مانده تر ازما هستند . فرهنگ بهداشتی مردمشان هم عقب مانده است برای همین شهرهاشان را قرنطینه میکنند .سیستم و امکانات بهداشنی و فرهنگ بهداشتی پیشرفته کشور ما نیاز به قرنطینه شهر ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
قم که 12 میلیون جمعیت نداشنت . در ضمن لااقل قرنطینه را به این صورت انجام میدادند که کسی لااقل برای مدتی محدود از شهر خارج نشه. مگه ما که یک ساله مسافرت نرفتیم و تو شهرمون موندیم چی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
10
39
الان این مقاله چی گفته دقیقاً؟ خلاف همه نظرات پزشکی نه تنها ایرانی بلکه خارجی و حتی WHO؟ شما هم خوشگل بازنشر می کنید. مرد حسابی سیستم ایمنی بدن با استرس بطرز وحشتناکی صعیف میشه! خبرهای امیدوار کننده هم بذاری بد نیست. دقت کردم در همه موارد بدترین اخبار را منتشر می کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
2
29
انتخاب باز شدن نظراتت مبارکه
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
12
30
اینقدر این‌چند روز در مورد کرونا گفتن ، می خوام سرمو بکوبم به دیوار . بابا خفه شدیم . ولمون کنید ، فوقش،میمیریم .
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
22
14
جناب سایت محترم انتخاب به اندازه کافی خبر درباره کرونا گذاشتید لطفا از این به بعد روی موضوعات دیگر کار کنید و یا مطالب امیدوار کننده تر بگذارید الان تمام خبرهای شما مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با کرونا شده و سایت شما شده سایت وزارت بهداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
همه سایت ها باید اینکارو بکنن. اطلاعات کافی نیازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
3
11
اگر راهکار پیشگیری جدید داشتی اطلاع رسانی کن بیماری نمیشه تجزیه تحلیل کرد کل مقاله شده اما و اگر بی خیال دیگه
ارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
9
4
همه ی کسانی که نظر دادن بجز دو نفر مشخصه جوابشون سوری هست و برای اینه که نظر مردم رو از این که هیچی ندونن عوض کنن کاملا مشخصه که مهمترین موضوع کشور فقط و فقط کوروناست شما دوست نداری بدونی چرا اصلا وارد سایت شدی و تا اخر خوندی با این نظرات
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
26
اینقدر استرس نگیرید باید ایمنی بدنتون رو ببرید بالا انقدر که شما استرس میگیرید خودتونو به کشتن میدید ...مرگ اونقدرا هم بد وترسناک نیس امیدوار باشید ایمنی بدن جوونا و نوجوونا بالاست و فقط کهنسالان هستن که در معرض خطر قرار دارند و کسانی که بیماریه زمینه ای دارند البته به بهبود اونها هم امید هست ... ناامیدی میتونه عامل اصلی مرگ در هر بیماری باشه امیدوار باشید و به خدا توکل کنید.. بخار اب و دوش گرم و مواد غذایی که گرم مزاج هستند و انواع ویتامین ها از جمله سی و مایعاتی مثل پونه . چای . اویشن و ... میتونه برای درمان و پیشگیری موثر باشه ..ان شاالله که برای هیچ کدومتون هیچ اتفاقی نیفته به امید خدا..اصلا هم استرس نگیرید فقط امید داشته باشید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
2
20
به هر حال بهترین چیز الان آروم کردن اذهان عمومیه چون همه خیلی استرس دارن
محمد
|
Poland
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
6
10
سلام، آقای دکتر شمسی زاده معاون پژوهشی دانشگاه رفسنجان امروز اعلام کرد که متاسفانه در رفسنجان 4 نفر بخاطر کرونا فوت کردند دکتر شمسی زاده گفت اما آقای دکتر علی اکبر حقدوست که معاون وزارت بهداشتند و خودشان از استان کرمان هستند به دانشگاه رفسنجان اعلام کردند که بخاطر اینکه مردم رفسنجان وحشت نکنند این خبر را اعلام نکنید همچنین دکتر شمسی زاده گفت امروز آقای دکتر ملک زاده با من تماس گرفتند و با جدیت تاکید کردند که نگذارید مردم از این خبر مطلع شوند تا وحشت نکنند! جالب اینجاست که متاسفانه اینترنت رفسنجان هم فیلتر هست و سایت شما را باز نمی کند و باید از فیلتر شکن استفاده کنیم واقعاً نمیدونم جای تعجب داره مسئولین بجای اینکه شهر را قرنطینه کنن اینترنت را قرنطینه کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کمتر دروغ بگو
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
3
وضعیت بحرانیه و متاسفانه با این مدیریت ضعیف بدتر هم میشه مدیران به بهانه کرونا گرفتن دارن از خونه میشینن و...
خدمات خیلی ضعیفه به مبتلاها و اکثرا رو میفرستن خونشون.
به هیچ سرباز و نیروی خدماتی شهرداری و اونایی ناچارا در معرض ابتلا هستن ماسک دستکش و محلول شستشو ندادن متاسفانه و خودشون هم یا گیرشون نمیاد یا قدرت خرید ندارن.
انشالله خدا بهمون کمک کنه و سعی کنید تا میتونید از خودتون مواظبت کنید، چون خدای نکرده دور از جون همه اگه کسی مبتلا شه کسی به کمکش نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
2
کودکان به دلیل گرم بودن طبعشونه که مبتلا نمیشن شما هم سعی کنید در این مدت با خوردن مواد غذایی گرم مزاج طبع خودتون رو گرم کنید و اگر هم علائمی دارید زودتر یک پزشک رو ببینید در غیر اینصورت ممکنه وضع خوبی پیدا نکنید ..درسته ممکنه با اومدن بهار این ویروس نره چون در بهار هم هنوز هوا سرده ولی با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان اثری از این ویروس نمیمونه شما هم سعی کنید تا رسیدن گرما از خودتون مراقبت کنید به هیچ وجه دست به اعضای صورتتون نزنید حتی اگه دستتون تمیز باشه با کسی روبوسی نکنید و دست ندید سمت افراد بیمار هم نرید...نگران نباشید خیلی ها در کشور خوب شدن و شما هم حتما اگر علائمی مانند تب و تنگی نفس و سرفه و...دارید زودتر به پزشک مراجعه کنید...کرونا اونقدرا هم ترسناک نیس فقط چون قدرت شیوع اون بیشتر از باقیه ویروس هاس همه ترسیدن
نظرات بینندگان