arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۱۶
تعداد نظرات: ۱۶۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
بیانیه سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) وابسته به تولیت:

شورای تامین می گوید نمازجماعت را تعطیل کرده و مضجع شریف را ضدعفونی کنید؛ اینها ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است / هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد / سازه های حرم سد محکمی در مقابل اپیدمی کرونا است

وبسایت آستان حضرت معصومه (س) وابسته به تولیت حرم مطهر اعلام کرده: آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود! اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وبسایت آستان مقدس حضرت معصومه (س) وابسته به تولیت حرم مطهر، با تصمیم شورای تامین استان قم برای عدم برگزاری نماز جماعت مخالفت کرد.

به گزارش «انتخاب»؛  در بیانیه ای که این وبسایت منتشر کرده، آمده است:

کرونا ویروسی ضعیف که الگوی فراگیری سریع و چابکی دارد، همین ویژگی توانسته ظرف کمتر از ۳ ماه بدنه ای عظیم از ساختارهای اقتصادی دنیا را به سقوط و انحطاط مواجه کند! اما چگونه ملکه‌ی کوچکی توانست چنین ضربه‌ای به ساختارهای هوشمند اقتصادی ملل وارد کند که این روزها(این کشورها) به نوعی در بلوک تقابل آمریکا قرار گرفته‌اند.

رسانه‌ها نقش کلیدی توسعه و بسترهای مستعدی برای همه گیری و سرعت شیوع این ویروس بوده و هستند، این در حالی است که مواجهه ساختاری برای تقابل با این ویروس از راهکارهای عقلایی جهان سیاست است؛ اما سؤال مهم و حیاتی در این بستر این است که آیا اقدمات ساختاری همچون اقدام‌ تقابلی شورای تأمین تا کنون چنین مولفه ای داشته و یا دارد؟

در پاسخی تلخ باید برای تاریخ چنین نوشت؛ اقدام‌ شورای تأمین عموما از اقدمات مدیریت بحران بوده و حاشیه این اقدام‌ها می‌تواند زمین مستعدی برای نشر و گسترش هدف اصلی این اپیدمی باشد، باید توجه داشت که کرونا در پنجره جمعیتی ۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون نفری چین توانسته تنها حدود ۲ هزار و ۵ نفر قربانی چینی بگیرد در حالی بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نیویورک پست در پنجره جمعیتی ۳۲۷ میلیون نفری آمریکا آنفلوانزا توانسته از مهر امسال تاکنون بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر قربانی بگیرد.

این تفاوت چشم گیر نشان می‌دهد که اپیدمی کرونا با آرامش و سکینه عمومی جوامع انسانی هدف قابل حل است، به این معنا که دومینوی کرونا با آرامش ملی کشورهای مبتلا می‌تواند متوقف شده و شبه بحران سیاسی اقتصادی کرونا برای همیشه به تاریخ بپیوندند.

اما آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود! اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماری‌های واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است.

در اینجا هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد؛ همانطور که آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل بیت(س) بیان داشت: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنیم».

در آستان(ورودی) حرم که قرار می‌گیری بابی بزرگ با پاشنه های نقره ای تو را به سوی مضجع شریف می‌خواند آرامش و سکینه ای ماندگار در قلبت ایجاد می‌شود، گویا جهان در اختیار توست، حالا به سوی ضریح مطهر به حرکت می‌کنی و می‌بینی هرچند ازدحام بیشتر می‌شود اطراف تو را سازه های نقره ای بیشتر حراست کرده‌اند؛ تا آنکه رخ در رخ ضریح شریف بر حریم فاطمی تکیه می‌زنی و گویا آرامشی الهی قلب و ضمیر دردها و تنهایی هایت را پر کرده و انگار دیگر تنها نیستی و موفق تر از تو نیست؛ گویا آرامش عالم را به حریم قلبت هدیه داده‌اند.

شاید مروری مختصر در متن مقالات عصر حاضر بتواند گوشه‌ای از اسرار این ساختار و منش عقلایی معماری ایمانی حریم اهل بیت را برای ما نمایان سازد.

خاصیت قلیایی و ضد باکتری نقره را از جست‌وجو گر های تحت وب جویا شدیم تا جایی که لیست طولانی مقالات در این باره اولین مقاله را محیای یک مرور مختصر می‌کرد قلم های دانش پژوه در این مقاله چنین ابعاد تطهیری نقره را توصیف کرده بودند که«اثرات ضدباکتریایی نانوذرات نقره توسط بسیاری از محققان مورد بررسی قرار گرفت و پتانسیل مؤثر آنها بر علیه طیف گسترده ای از میکروب ها از جمله باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها به اثبات رسیده است.

همچنین زئولیت نقره یک مجموعه متشکل از گروه فلزات قلیایی خاکی و آلومینات سیلیکات کریستالی است که بخشی از آن توسط یون های نقره و از طریق پدیده تبادل یونی جایگزین شده است.خواص ضدباکتریایی دارند و در حفظ مواد غذایی، ضدعفونی محصولات پزشکی و آلودگی زدایی استفاده میشوند؛ بنابراین .نانو ذرات نقره با اندازه بین ۱۸ تا ۱۸۸ نانومتر پتانسیل ضد باکتریایی قوی بر علیه هر دو باکتری های گرم مثبت و گرم منفی دارند.بر همین اساس نانوذرات نقره پتانسیل ضد باکتریایی قوی ای دارند و به عنوان سلاح های قدرتمند بر علیه باکتری های عفونی محسوب می شوند۱»

ساختارهای شناختی معماری حرم مطهر نشان می‌دهد که علاوه بر الگوی حقیقی تقابل با کرونا که همان آرامش و سکینه عمومی است، سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.

الگوی شناختی کرونا نشان می‌دهد بیمار و یا شهر آلوده به این ویروس قبل از آنکه نیازمند پزشک معالج ماهر باشد نیازمند حکیم هدایتگر و آرامش بخش است حکیمی که علاوه بر شناخت ساختار ویروس ساختار معماری اصیل را بشناسد و برای امکان گوناگون الگوی متناسب و شناختی دقیقی را تجویز کند، حکیمی که بجای رفتارهای رعب آمیز به قلوب مردم خود آرامش و سکینه ببخشد در حالی که تجویز شورای تأمین بیشتر به نقطه تقابلی چنین منطقی شباهت دارد، تا جایی که عدول از یک تصمیم عادی خط قرمز رسانه‌های ملکه‌ی ملکه تاج دار کرونا می‌شود!

اینجا آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حریمی امن با منطقی عقلایی برای مقابله با کرونا…

اینجا منطق، عقل سلیم، آرامش و سکینه را محیای یک تاریخ دیگر کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
17
396
لطفا خواهشا قم را قرنطینه کنید
پاسخ ها
آمریکا...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
باید توجه داشت که کرونا در پنجره جمعیتی ۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون نفری چین توانسته تنها حدود ۲ هزار و ۵ نفر قربانی چینی بگیرد در حالی بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نیویورک پست در پنجره جمعیتی ۳۲۷ میلیون نفری آمریکا آنفلوانزا توانسته از مهر امسال تاکنون بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر قربانی بگیرد.
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دیگه کار از قرنطینه گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
قرنطینه دیگه گذشت عزیز . مردم قم همه جا پخش شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
توی سایت این بیانیه تکذیب شد
محمد
| Poland |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
این متن بیانیه آستان نیست و تکذیب شده و صرفا نوشته شده توسط یکی از ادمینها هست و روابط عمومی آستان گفت با فرد خاطی برخورد میشه؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تکذیب نشد .گفتند از دست ما در رفت ولی باز هم همون رو تکرار کرد.
بی نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
66
207
خدای بزرگ
حضرت معصومه چقدر مظلومن
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
15
364
معلوم شد چرا قم قرنطینه نشد ! ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
18
373
حرم امیر المومنین تعطیل کردن بزرگوار این چه حرفیه شما میرنی چرا اعتقاد مردم رو داغون میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
برادر بزرگوار حرم امیر المومنین علیه السلام تعطیل نیست بلکه نزدیک ضریح رو بستن
ضمنا اگه شما به زیارت امیر المومنین علیه السلام مشرف شده باشید می دونید که وضعیت بهداشتی شهر نجف و کشور عراق قابل مقایسه با قم و ایران نیست
و نکته مهم اگه اعتقاد ما اینه حرم های حضرات معصومین علیهم السلام دارالشفا برای درد های ماست دیگه این بحث ها به نظر من بی ادبی به ساحت حضرت معصومه سلام الله علیها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
الان کلی کانمت خوندم. ماشالله یکتنه همه را جواب دادین. از این که یک ارگان پیدا شده که به دیدگاههای مردم پاسخ میده ممنون هستیم . فقط یک نگاهی به لایکها هم بیندازید.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اقا/خانم که میفرمایید "این بحث ها بی ادبی به ساحت مقدس حضرت معصومه اس(ع) ": بزرگترین خیانت در حق اسلام را شما انجام میدین که دین و علم را مقابل هم قرار میدین. اتفاقا این شماها هستین که تیشه به ریشه اسلام میزنین چون اگه کسی مبتلا به ویروس در یکی از حرمهای معصومین (ع) بشه (که احتمالش بسیار بالاست بخاطر حجم جمعیت )اعتقاد مردم کمتر خواهد شد. بزرگترین خیانت در حق اسلام را امثال شماها انجام دادین و باعث این بی اعتقادی ها شدین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خطاب به ناشناس 22:43
دارالشفا بودن درست . اما نه اینکه بهداشت رو رعایت نکنیم و خودمون رو در معرض سرایت قرار بدیم . به نظر شما معصومین بیمار نمیشدن؟ معلومه میشدن . وقتی بیمار میشدن باز با بقیه مردم در تماس بودن؟ معلومه نبودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مگه فقط با حضور در حرم میشه شفا گرفت؟،؟؟؟هزاران کیلومتر فاصله طرف از حضرتش شفا میگیره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
15
361
این دیدگاه اصلا دبنی و مذهبی نیست
حفظ جان مسلمانان بر همه واجب است
پاسخ ها
باقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چهره منطقی و عقلانی اسلام را خراب نکنید
برادر مسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
13
331
گیرم که تمام متن بیانیه شما درست ولی، کرونا ویروسه هااا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
335
33
بسیار موافقم اماکن مقدس در این شرایط نقش مهمی جهت درخواست بخشش گناهان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چرا داستان را درک نمی کنید
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
به خطر انداختن جان مسلمین گناهی نا بخشودنیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
279
19
بسیار موافقم اماکن مقدس در این شرایط نقش مهمی جهت درخواست بخشش گناهان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چه ربطی به جلوگیری از انتشار ویروس دارد
سروری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
10
310
باورم نمیشد این خبر درست باشه تا رفتم داخل سایت خبری آستان مقدس حضرت معصومه که دقیقا همین مطالب اشاره شده بود. باور نکردنی است . نویسنده سعی کرده با تعابیر علمی ثابت کنه نباید حرم بسته بشه که کلا دلایل اشتباه است. از طرفی با فرض درست بودن در متن اشاره شده خواص ضد باکتری نقره جلوی اپیدمی رو میگیره. کرونا ویروس است نه باکتری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
در مورد کل دلایل علمی اظهار نظر نمیکنم. فقط ذکر این نکته لازمه که به نظر نانو ذرات نقره متفاوت از نقره معمولی هست و فرآیندهای فیزیکی و سنتز شیمیایی برای تولیدش وجود داره.
رجوع شود به:
مجله ایمنی زیستی، دوره 11 ،شماره 2 ،تابستان ۱۳۹۷
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
قدرت شفادهندگی ائمه اطهار، ناشی از سازه های بکار رفته در بارگاه ایشان نیست.
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چرا هیچوقت به روایات ائمه توجه نمی کنیم که مردم را به علم آموزی تشویق کرده اند.
حالا گیریم نقره، باکتری و ویروس را از بین ببرد، مگر تمامی این مکان ها نقره اندود شده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خدا خیرت بده .ایکاش دیندارهای ما تعصبی به علم نگاه نمیکردند و دانشمندان هم تعصبی به دین .و هر کس عقلانی تر ومنطقی تر به مسائل و مشکلات نگاه میکرد .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
15
329
این همه لجاجت?
خدا به داد مردم ایران برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تکذیب شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
8
241
باید حفظ جان مردم در اولویت باشد
احساسی برخورد کردن میتواند به قیمت جان مردم و فاجعه برای کش.ر منجر شود
ایشان بهتر است به نصیحت کارشناسان گوش کند
سهیل
|
Canada
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
6
237
من دیگه حرفی ندارم. تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
8
243
خود پیامبر میگه نظافت بخشی از ایمان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقایون از پیامبر مسلمون ترن
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
گفتار و رفتار پیامبر (ص) با گفتار و رفتار ایشان متفاوت است
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
6
237
مسئولین بالای مملکت ملت را از دست این چنین تفاسیر ضد علمی از اعتقادات مذهبی نجات دهند . گویی جان انسانها برای بعضی اهمیت ندارد . قبول حرف ایشان مثل این است که بگوییم حتی بمب شیمیایی هم در حرم مقدس کارگر نیست مردم اعتنا نکنند . وای بحال مردم بی پناه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
10
214
شورای تامین بالاترین رکن تصمیم گیری استان است. چرا دین را در مقابل سلامت مردم قرار میدهند. این اقدام بر علیه دینداری مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
14
69
استاد دانشگاه هاروارد: ظرف یک سال آینده، ۴۰ تا ۷۰ درصد از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده می‌شوند / کرونا مهار نمی‌شود، بلکه از این پس جزء بیماری‌های همیشگی فصل سرما خواهد بود / ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا واکسن اولیه ایمن و موثر بدست آید / روند توسعه واکسن "بسیار دشوار و بسیار ناامیدکننده" است / بسیاری از مردم کرونایی خفیف خواهند گرفت که بدون مراقبت پزشکی هم بهبود پیدا می کنند (همین !)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
درست گفته اند ولی فعلا یک اپیدمیه بعدا که شد مریضی نوع برخورد با اونو یاد گرفتن انسانها خطرش خیلی کمتر میشه وگرنه که قرار نیست تا ابد چیزی قرنطینه بمونه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اقای محترم اگر امکانات پزشکی به یکسان در اختیار همه بود فرمایش شما متین
بگذارید در امریکا هم برود انجا هم قرنطینه می کند
اینکه همه می گیرند دلیل خوبی نیست چون الان کسی نمی داند درمان این بیماری دقیقا چطور است حتی اینکه برمی گردد یا نه واکسن ندارد یک سال دیگر شاید نترسیم
اما خدا نصیب کسی نکند من علاقه ای ندارم جزو ان دو درصدی باشم که در اور نابودی ریه می میرم
این اقایانی که نه می گویند اگر یک هاپچه بکنند تمام دکتر و بیمارستان و پرستار و کیت تشخیص برایشان اماده است
یک نفر در اطرافشان مریض باشد همه تست می شوند ما چطور؟ در شهرهای ما حتی بیمارستان درست هم نیست
لوازم پزشکی صابون‌مایع انتی باکتریال را جای ژل ضدعفونی نود هزار تومان می فروشد
شما کجای کارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
5
202
خدا بداد مردم بیگناه قم و ایران برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
به انتخاب ملت ایران برای این سبک زندگی احترام بگذارید
ناشناس
| France |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
ما انتخاب نکردیم اینطور بمیریم.
Maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
6
145
مگه سلیقه ایه شوخیه مگه ؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
273
54
روحانیت معظم و همیشه هوشیار در شهر مقدس قم با حضور پررنگ و پرشکوه خود در تمامی مراسم مذهبی ثابت خواهند کرد این نیز توطئه ای آمریکایی- صهیونیستی-سعودی بیش نیست و اجازه نخواهند داد ارزش های ما تعطیل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ارزش به مطابقت رفتارمان با ائمه و اصول دین هست، همینکه ماسک و مواد ضد عفونی کننده قحطی شده و مردم دسترسی به ساده ترین امکانات بهداشتی ندارند یعنی مدیریت مملکت مشکل داره و ربطی به آمریکا و صهیونیزم نداره.
بیدار شو بیدار شو
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
همین اقایون در زمان بیماری به بهترین بیمارستان ها مراجعه می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
منفی ندین معلومه شوخی در جهت تقویت میکنن بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چرا حضرات وقتی سرفه می کنند به اروپا خصوصا انگلیس اخ سفر می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
یکی از ارزشهایی که میگی رعایت بهداشت و حفظ تندرستی است که از دستورات دین مبین اسلام و سفارش ائمه معصومین علیه السلام است.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
5
سلام در اینکه نقره خاصیت ضد باکتریایی دارد شکی نیست اما کرونا ویروس است و ویروس و باکتری زمین تا آسمان متفاوتند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
6
2
جان ناقابل من فدای ایمه و حضرت معصومه
ولی
امیر المونین را بعد از ضربت خوردن طبیب امد دیدن امام
این مسایل که باهم منافاتی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
18
0
عجب چقدر از خدا فاصله گرفتید مگه میشه کسی خالصانه بره طرف خدا واهل بیت آونوقت به جای شفا ویروس بگیره
این همه از این خانم کرامت دیده شده اونجا دارشفاست بهشته
هموطن بدبخت شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
8
کرونا باکتری نیست. ویروسه
Reza
|
Iceland
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
4
با سلام خدمت هموطنان
امیدوارم که توضیحات بنده مشکلی برای سایت انتخاب نداشته باشد.
اول اینکه کرونا یک ویروس است نه باکتری.
به همین دلیل است که در سرماخوردگی اگر فرد دچار عفونت باکتری شده باشد داروی انتی بیوتیک تجویز می شود اما اگر عفونت ویروسی باشد مهمترین اقدام مراقبت و استراحت و تقویت سیستم ایمنی بدن است و در واقع دارویی برای درمان نیست و هر دارویی تجویز شود برای جلوگیری از عوارض است.

در زمان پیامبر (ص) و امامان (ع) هم آن بزرگواران در زمینه تخصصی از نظر کارشناسان و باتجربه ها در زمینه های مختلف بهره می بردند که نمونه های آن در جنگ های صدر اسلام بسیار است.

خواهشی که واقعا وجود دارد حداقل در زمینه مسایل علوم پایه و علم محض، اجازه داده شود کارشناسان و متخصصان و دانشمندانی که عمر خود را در این راه سپری کرده اند اقدام خود را انجام دهند.

لطفا توضیح دهید که کرونا ویروس است و باکتری نیست. بله نقره ویژگی ضد باکتری دارد اما ویژگی ضد ویروس و درمانی ندارد. اگر این بیانیه به مستندات علمی تکیه کرده است باید در تمام زمینه ها تابع علم باشد

با آرزوی روزهای بهتری برای ایران و ایرانیان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
5
قم را قرنطینه کنید تا دیر نشده
هیچکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
8
حضرتعالی چین 1.5 میلیارد نفری اگر 2500 نفر فوتی داشته به خاطر تدابیر و قرنطینه سفت و سختی که انجام داده تا حدی بیماری را کنترل کرده در ثانی این بیماری ویروسی است نه باکتریایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
12
در سرتاسر متن کوشش دارید با ادله علمی معماری حرم را در مقابل اپیدمی یک بیماری نشان دهید....
عزیز من همون علم میگوید اجتماع ممنوع
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
5
آقا این چه حرفیه؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
7
گویا مردم خود باید به دادخود برسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
6
کرونا ویروسه... قوانین بشری و دنیایی بر امامان و پیامبران هم تاثیر داشت حضرت سجاد بر اثر بیماری شهید شدند کجای کاری شماااااا خود حضرت معصومه چگونه دارفانی را وداع گفت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
103
چرا در اموری که تخصص شما نیست دخالت می کنید
محین
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
84
لطفا معاون بهداشت را بفرستید با ایشان مصاحفه مفصل داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
احتمالا منظور شما مصافحه هست !!
از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
80
آقای سعیدی خوب عمر دست خداست پس با پراید 200 کیلومتر سرعت بریم یا از بام با مغز بپریم کف خیابان آقا به همان علمی که در مورد نقره استناد می کنی میگه این ویروس در جاهایی که همه بوسه می زنند و دست می کشند ویروس پخش می شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
96
اینا اگه کرونا بگیرن تمام امکانات درخدمتگذاری بهشون بسیج میشن اون مردم بدبخت چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
61
چنین بیانیه هایی است که اعتقادات مردم را نشانه رفته است. وقتی مراجع بزرگ نظر پزشکان و وزارت بهداشت را صائب می دانند و حتی ارجح عدم تجمعات و حتی عدم حضور در نماز جماعت می دانند یا تولیت حرم رضوی خود را تابع نظر وزارت بهداشت در این باره می دانند. چنین استدلالاتی زمینه ساز سوءاستفاده و تضعیف عقیده مومنین است. دلنگرانی از وضعیت مراجع دینی آتی و سطح تفکرات ایشان را ایجاد می نماید.
ع
ناشناس
|
Slovenia
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
155
11
احسنت
دوستانی که منفی میزنن یاهیچ درکی از نقش معصومین در دفع بلا و پناهگاه بودن ندارند یا حرفهای یهود و آل سعود را ناخواسته بلغور میکنند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خود ائمه فرمودن دفع خطر احتمالی واجبه
ميثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
دوست عزيز شما فقط حضرت معصومه رو ميشناسي .. درسته ما هيچ دركي از معصومين نداريم .. چرا فكر ميكنيد فقط شما حرفتون درسته ؟ چرا حرف منطقي رو نميپذيريد ؟ منكر نقش معصومين در دفع بلا نيستم ، اين تعدادي كه بر اثر كرونا فوت كردن مسلمون نبودن ؟ چرا دفع بلا نشد ؟ رو حرفي كه ميزني ي كم فكر كن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
17
46
یا حضرت معصومه! خودتون کمک کنید به این مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
82
فرش کف هم نقره هست؟؟
درب چوبی چی؟؟
حفظ جان مسلمان واجبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
86
17
راستی چرا کسی پیگیر تعطیلی فروشگاه های بزرگ و زنجریه ای نیست؟! مسئله فقط چهار تا حرم است؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
کسی تو فروشگاه زنجیره ای در و دیوار را نمیبوسه
کسی تو فروشگاه زنجیره ای نماز نمیخونه . کسی تو فروشگاه زنجیره ای بست نمیشینه ! کسی تو فروشگاه زنجیره ای خرما و ... خیرات نمیکنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
فروشگاه زنجیره ای رو تعطیل کنن جنابعالی تو تهیه دستمال و نوشابه و ماست و دوغ دچار مشکل میشی
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
حداقلش اینکه برای خرید اجناس را جابجا یا برانداز میکنه و برمیداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
به نظر شما الان در حرم بست میشینن؟ خرما میدن؟
به زور 50 نفر دور هم نماز میخوانند.
این واقعا خطر داره؟
سعید سپانلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما میری فروشگاه فورا بیرون میایی؟! کلی تو فروشگاه میچرخی تا خرید کنی مردم جنسها رو دستمالی میکنن جابجا میکنن فضای سربسته الآنم که آخر سال و فروشگاهها شلوغ مال ها شلوغ بعضیا جوک میگن فروشگاه اشکال نداره باز باشه مساجد مشکل داره!! اینهایی که این حرفها رو میزنن سکولار هستند سکولار همیشه از دین و خدا خودش رو مستقل و بی نیاز دونسته. جامعه پزشکی برای همین با اعتقادات مذهبی اکثرا مخالف هست چون سکولار و غربگرا هستند فکر میکنن خدا هستند. کسی که چند ده میلیون میده ترمی درس مزشکی بخونه بعضیشون حتی تا 500 یا 600 میلیون برای این صندلیهای دانشگاه علوم پزشکی خرج میکنند فکر کردین برای مردم کار میکنند؟!! نه جانم الانم این یه بازی هست کرونا چیه ؟!! یه زکام و سرماخوردگی هست. 10 سال پیش یادتونه چه بلوایی سر وبا درست کردن ؟! جمع شد اینم همینطور ساده نباشید. مافیا پول ثروت قدرت . ادای مردم دوستی درمیارن. لعنت بر کاسبان سلامتی مردم
ناشناس
|
Slovenia
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
56
12
باید عاقلانه رفتار کنیم و عاقلانه این است که به خاطر کمی تخفیف بیشتر، به فروشگاه‌های شلوغ نرویم؛
عاقلانه این است که در این شرایط بازار، بانک، رستوران و خلاصه کارهای غیر ضروری را کنار بگذاریم؛
عاقلانه این است که در این شرایط مسافرت مثلا شمال را ترک کنیم؛
اما عاقلان قوم!
وقتی می‌دانیم آنچه از فیض و رحمت خداست به واسطه این خاندان به ما می‌رسد، عاقلانه این است که باب رحمت را ترک کنیم؟
وقتی می‌دانیم اینجا مهبط الملائکه است و نزول ملائک سلم و سلامتی را با خود دارد اینجا را ترک کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
69
10
بستن حرم واجب. ولی یک سوال دارم. چطور بردن مردم به بهشت زوری نبود. اما مردم حق انتخاب برای رفتن به حرم رو ندارند!
همان طور که انجام واجبات تاثیر عمومی در حال روانی مردم داره که زوری نیست، آیا میشه استدلال کرد که رفتن به حرم و احتمال گرفتن ویروس هم امری اختیاری است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بهشت و جهنم رو تنهایی میری ولی اگه مریض بشی(که قطعا شدی ) تمام اطرافیان و مردم دیگه رو آلوده میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اولا کجای اسلام گفته شده خودکشی یا آسیب زدن به خود مجاز است؟
ثانیا اگر کسی اختیار وارد کردن ویروس به بدن خودش را داشته باشه هرگز توانایی کنترل و عدم انتقال به دیگران را نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
احسنت، شاید الان متوجه شوند که یک نفر روی جامعه اثر میگذارد ونمیتواند بگوید بدن خودمه تو نگاه نکن یا گوش نکن، در انشکل وقتی وارد احتماع میشوند روان جامعه را الوده میکنند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ناشناس ۲۱:۱۸
فرد جهنمی هم مانند کسی که دچار بیماری شده اطرافیانش را هم میتواند جهنمی کند
یعنی خلقیات و فرهنگ و بینش‌های زشت و ناپسند هم مانند ویروس و آلودگی و بلکه سریعتر از آنها منتقل می‌شود
تاثیر افکار انسان‌ها بر یکدیگر چیز عجیبی نیست، چیزی است که هر کسی می‌تواند به روشنی در زندگی اطراف خود ببیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بهشت و جهنم رو تنهایی میریم ولی عمل شما رو روان همه موثر است.
آیا رفتن افرادی که هیچ علامتی از بیماری ندارند به حرم، عقلا کار اشتباهی است
اگر هست به همان دلیل آمدن هر کسی از خانه بیرون هم اشکال دارد. تمام ادارات و...
چرا در این مواقع حرم میشه سیبل؟
ضمن اینکه سایت انتخاب کلا کارش همینه.
دوستان من که قم هستند، میگن به جز روز اول، الان در وقت نماز هم به زور 10 نفر کنار هم جمع میشن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آیا رفتن به حرم، خود کشی است؟ مساوی با مریض شدن است؟
اگر هست چرا از خانه بیرون میام؟
Hs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
83
فقط یک نکته‌ که از نظر تون رفته بود عرض کنم که دولت چین با قرنطینه کامل و تعطیلی کل کشور 2500تا کشته داده .ظاهرا جان مردم ایران از نظر شما اهمیت ندارد .
این جا نقطه ای است که مراجع آگاه باید ورود کنند و فتوا بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ایکاش مراجع بزرگوار سکوت را بشکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دولت چین فقط وهان که یک شخص درجه 3 به لحاظاقتصادی است رو قرنطینه کرد.
علیرضا
| Taiwan (Province of China) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
جمعیت شهرهای قرنطینه شده چین 55 میلیون نفر بود و از لحاظ اقتصادی تاثیر گذار تر از کل اقتصاد فلج ما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
78
29
ملت ایران انتخاب گرده اند که اینگونه زندگی کنند حالا هرکس نمی تواند اینطوری زندگی کند برود بلاد کفر زندگی کند
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما حتی خودتان را بالاتر از مقام معظم رهبری می دانید.
ایشان فرمودند هر کسی که با ایشان موافق نیست هم در انتخابات شرکت کند.
حالا یعنی چی؟
یعنی راستی راستی بریم بلاد کفر؟
بلاد کفر مرزهایشان را بر روی ایران بستند. کجای کاری؟
مجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
از منفی و مثبت ها مشخصه ملت چه کسایی هستند
(و با منطق شما ) از منفی هایی که از مردم دریافت می کنید ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
5
72
من به عنوان یک کسی که قمی هستم می گویم. مراجع با این نظرات موافق نیستند. اکثریت ولایی قم اهل رعایت هستند و قائل به این نظرات شتابزده نیستند. متاسفم که با این نطظرات بصیرت اهل قم را هم به عکس جلوه می دهند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
12
8
چرا همه ی نظرات بیش از حد ادبیات گفتاری معمولی مودبانه هستند ؟ یکنفر نوشته همه رو ؟ تقریبا در بیان ادب اغراق شده
محسن
|
United States of America
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
46
یکی به من بگه الان باید گریه کنم یا بخندم ؟ ممنون اگر زودتر پاسخم را بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
صلاح خویش را خسروان دانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
48
خانه کعبه نیزدرطول بارهادوچارحوادث طبیعی گردیده است حرم مطهرحضرت معصومه س که قداستش بالاترازکعبه که نیست...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
33
و جالبه که یک عده از مردم هم پیروی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
68
خیلی سعی کرده اند علمی سخن بگویند اما یک جا کار خراب شده است. فرموده اند: «خواص ضدباکتریایی». کورونا ویروس است و ربطی به باکتری ندارد. بهتر است آقایان در کاری که هیچ تخصصی ندارند دخالتی نکنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
48
حضرت معصومه هم راضی نیست مردم آسیب ببیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
الان حفظ اسلام فقط همینه،باز گذاشتن حرم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
44
کرونا ویروس هستش نه باکتری.
forozan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
3
مردم توی خونه هاشون هم می تونن دعا کنن قم رو قرنطینه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
4
34
امیدوارم همیشه به سفارشات دین اسلام و پیامبر گرامی اسلامی به خرد و اندیشیدن در انجام امور توجه کنیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
45
تابعیت قانون یک امر واجب است یا نیست؟
پاسخ ها
محمد
| Poland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
روابط عمومی آستان تکذیک کردن بیانیه توسایتشوم موجوده ولی متأسفانه تکذیبیه در این سایت گذاشته نشده!
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
2
طبق فتوای همه مراجع تقلید حتی واجباتی مانند روزه در صورتی که احتمال عقلایی بدهیم که باعث ضرر می شوند نه تنها تعطیل بلکه حرام میشوند. اقایان پاسخ دهند که چگونه است که امر مستحبی مانند زیارت را موقتا نمی شود تعطیل کرد با اینکه طبق نظر پزشکان حتما احتمال ضرر وجود دارد؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
2
یک سری به سایت رسمی حرم حضرت معصومه زدم و این مورد رو تکذیب کردن. لطفاً سایتتون رو با انتشار اخبار غیر دقیق از اعتبار نندازین. بنده چندین ساله تنها مرجع اخبارم همین سایت انتخاب است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
2
روزه هم اگه پزشک بگه نگیر اگه شما بگیری فعل حرام انجام دادی.تازه باید هر وقت خوب شدی قضاشو هم بگیری.

خلاف عقل و علم عمل کردن اصلا در اسلام نامشروع است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
9
در کنار مقابله جهانی و داخلی با کرونا ،مراکز جهانی باید به دنبال استاندارد سازی و محدود تر کردن نوع مواد غذایی مردم چین و کشورهایی باشند که همه جور حیوان و حشره ای را میخورند.
چینیها هر چند وقت یکبار عامل انتقال یک ویروس از حیوان به انسان و نهایتا انتشار جهانی آن هستند .
مراکزی چون مرکز بهداشت جهانی باید فکری به حال اینها بکنند.اینها اختیار جان خودشان را دارنداختیار جان مردم دنیا را که ندارند !!!
باید مجابشان کنند به غذاهایی رو بیاورند که شناخته شده ،دارای چارچوب و استاندر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
5
1
فعلآهمه برادیگران متخصص هستند، اماکن دینی بایدتعطیل شوند، بروفروشگاه هاببین چه قدرشلوغه باباکروناسوغات امریکاست باجون ودل قبول کنید
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
9
با سلام و احترام
متاسفانه بر فرض درستی این اندیشه، که البته من در آن تردید دارم، باید اندیشید كه آیا اگر خود آن بانوی بزرگوار در وضعیت فعلی قرار می گرفتند، چه واکنشی نشان می دادند؟
عالم، عالم اسباب و مسببات است. خدا اراده کرده که برای گریز از بیماری، راه درمان را دنبال کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
3
حرفشان را در سایت پس گرفتند اصلاح کنید
سیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
11
4
سلام عزیزان الان کہ کرونا آمدہ خوبہ ھمہ کارشناس شدند و جون شان در خطر است فھمیدند کہ تک تک افراد جامعہ تاثیر گذار ھستند ای کاش یاد تون باشہ درمورد حجاب و آزادی ھای بی مورد ھم ھمانطور نظر بدھید وحرف مراجع کرام برای شما اھمیت زیادی پیدا کردہ است کاش درمورد مسایل دینی ھم نظرات مراجع اھمیت پیدا کند ومردم قدر دین واحکام دینی را بداند نہ فقط برای کرونا نگران باشند بی حجابی بیداد می کند مثل کرونا.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
برای همینه که دیگه کسی روبوسی نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
جناب محترم دین همواره مورد اهمیت وتوجه است اما از کی تا به حال آزادی بیان وآزادی پوشش بی اهمیت شده کجایند آیت الله طالقانی واستاد بهشتی ومطهری که وضعییت اسف بار جامعه را ببینند وخون گریه کنند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
25
6
سلام به همگی ,من فکر می کنم بیمارستانها و مراکز درمانی هم باید تعطیل شود چون بیشترین احتمال مریض شدن و کرونا گرفتن در همین بیمارستانها است ,پس چطور مردم به این بیمارستانها سرازیر می شوند ,,ببینید دوستان خیلی از همین مردم که مریض می شوند ودر بیمارستانها خوب نمی شوند و همه دکترهاجوابشان می کنند به حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)پناه می برند و خوب می شوند ...نکته ای که من در پیام دوستان خواندم و متوجه آن شدم ضعف ایمان و یا نبود ایمان در بعضی از دوستان است که برای این جایگاه های مقدس حتی به اندازه یک بیمارستان هم ارزش قائل نیستندبرای همین می گویند بیمارستان باید باز باشد و حرم های مطهر بسته و این انتهای بی ایمانی است .شما ببینید چقدر انسانها که از همه نا امید شدن حتی از بیمارستانها و دکتر ها وبه این مکانهای مقدس پناه بردند و شفا می گیرند ,کاری نکنیم که از زمین و آسمان دچار قهر الهی بشویم که همین کرونا هم یکی از نشانهای ناشکری در زمین است .البته من با تعطیلی هم مخالف نیستم ولی هر تصمیمی جایی و موقعه ای دارد و برای هر کاری تصمیم گیرنده است این طور نیست که من بخواهم برای تعطیلی این مکانهای مقدس تصمیم یا نظر بدهم بلکه باید اهلش که علم و ایمان کافی نسبت به این امور دارند نظر بدهند و تصمیم بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
با سلام ، اگر يك نفر به همين دليل فوت كرد آيا شما حاضريد مسوليتش را بپذيريد و جواب خدا را بدهيد،خداوند ميفرمايد در هر كاري عقل را به كار بياندازيد،
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
عزیز من جهان آفرینش قانون داره. مثلا شما اگه می خای آب جوش بیاد باید بزاری رو آتیش و نه داخل یخچال. اگه در این حرمهای امن- بیماری فردی شفا میابد برای قویتر شدن ایمان افراد و موارد دیگری است که فقط خدا میداند. برای هرکاری باید به مکان خودش بری. دارو و بیمارستان و علم پزشکی هم ابزاری هستند که از سوی خداوند برای شفای مردم آفریده شده. نکنه شک داری که اقلام دارویی فقط ساخت بشره و بدون خواست خداوند عمل میکنه. لذا شما برای انجام هر کاری از اسباب آفرینش مرتبط با آن استفاده کن و بعد توکل به خدا کن . چون شفا دهنده اصلی خداونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
کسی تو بیمارستان تخت‌ها رو ماچ نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
به مردم بیندیشید مگر بهترین امور میانه ترین آنها نیست چرا تندروی پیشه می کنید؟
مجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
عزیز برادر
متن شما
اوایلش با اخر متن کاملا متضاد است
سید ناجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
4
5
با سلام حرم مطهر تکذیب کرد....ممنون
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
10
دین با قوانین طبیعت تضاد ندارد . در کنار کعبه هم در اثر فشار جمعیت خیلی ها دچار سکته قلبی می شوند .
در حرم امام رضا(ع) هم در فصل یخبندان آدم ممکن است سر بخورد و پایش بشکند . در باره دین باید خیلی دقیق و عمیق نظر داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
9
لطف کنید از جانب ما مردم قم حرف نزنید فقط نظر خودتون رو بگین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
8
آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) انتشار «بیانیه‌ای» با عنوان « آرامش و سکینه عمومی تنها واکسن شناخته شده برای مقابله با یک اپیدمی» را تکذیب کرده و با تاکید بر اینکه محتوای این یادداشت با سیاست‌های آستان مقدس در تضاد است، مشارکت با شورای تامین استان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا را اعلام می‌کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
9
آیا اسلام رعایت بهداشت را قبول ندارد . آیا حفظ صحت بدن در اسلام سفارش نشده. ما که از علمای قدیم توصیه به بهداشت و مواظبت از سلامتی از راه پیشگیری را آموختیم . امروزی ها را نمیدانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
17
از بزرگواران آستان مقدسه خواهشمند است با این نظریات خود مردم را نسبت به مذهب بد بین نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
7
7
خوب کاری نداره، بذار حرم ها باز باشند، عموم مردم مراجعه نکنند.
ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
21
2
لزوما کسی که مشرف به زیارت حرم بانو معصومه ص میشه که نباید خرما بخوره یا درو دیواروببوسه میتونه با رعایت بهداشت فردی به زیارت خودش بپردازه به حرحال این ویروس هست وقراره جز ویروسهای ملی ثبت بشه مهم اینه که ما یاد بگیریم همیشه همیشه بهداشت رو رعایت بکنیم واز دست دادن وروبوسی اجتناب کنیم تا سالم بمانیم به امید حق سخت نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
ای داد و بیداد خب همین کارا رو میکنید که تعداد مبتلایان و مرگ ومیر روز به روز بیشتر میشه.من خادم ناقابل حضرت معصومه(س)هستم ولی ولی ولی اعتقاد قلبیه یعنی من توی خونه هم صداش بزنم و ایشون واسطه قرار بدم خودش میفهمه.بابا شمارو به خدا مردم خودتون به فکر خودتون باشید. این ویروس شوخی بردار نیست.میبینید چقدر تأکید میکنند به عدم حضور در مکانهای شلوغ.خود دانید بالأخره از ما گفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
. پیامبر(ص) برای جلوگیری از ارتباط دادن کسوف با مرگ فرزندشان فرمود: «خورشید و ماه بخاطر مرگ کسی نمی‌گیرند.»
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
این بیانیه تکذیب شد

طبق معمول سایت انتخاب در راستای عمل به رسالت خبر رسانی هنوز نه تنها این خبر را اصلاح نمیکند حتی بیانیه روابط عمومی آستان قدس را منتشر نمیکند!

انتخاب، خیلی با اخلاقه! شک نکنید!

https://news.amfm.ir/1398/12/07
محمد
|
Canada
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
بيمارى مسرى نه حرم را مى فهمد و نه ملاحظه گر فردى است. قم مرکز انتشار ويروس بوده حداقل از چينى ها ياد بگيريد که شهرى را که ناقل ويروس بود قرنطينه کردند تا سبب انتشار ويروس در حد گسترده نشود. حتما بايد هزاران نفر به اين مرض مبتلا شوند تا شما ها از خواب بيدار شويد؟!
ناشناس
|
Australia
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
خداوند گفته هر كاري كه باعث آسيب رسيدن به بدن باشه ، انجامش حرامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
آقا چه دلیلی داره حرم باز باشه. عمق فاجعه را درک کنیم . ضرورت ایجاب میکنه مکان های عمومی تعطیل بشه شورای تامین هم همینو گفته. شورای تامین باید نظر نهایی رو بده
شمس الدینی،
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
3
0
السلام علیک یا فاطمه معصومه سلام الله
سلام
در کرامات معصومین هیچ شکی نیست
آنها اگر بخواهند به اذن خداوند جلوی هر چیزی را می توانند بگیرند
اما بدانید هر معصوم در طول عمر خود هر روز معجزه و کراماتش را بروز نداده است و روال عادی زندگی در جریان بوده است ،پیامبر ص چند بار شق القمر کردند؟مسیح ع چند بار مرده را جان دادند؟اگر هم بخواهند هر روز با اذن خداوند در کوچک ترین امور می توانند دخالت داشته و موثر باشند.
بر منکر این امور هدایت خداوند.
دنیا روی فرمول هایی است که خداوند خلق کرده است.
دو دو تا چهار تا است ....کار ویروس هم مشخص است ...کار داروها و نقره هم مشخص.
در حق اسلام ، شیعه،و حضرات معصومین و مردم ظلم نکنید. نشر پیدا کند.
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
از سوی روابط عمومی آستان مقدس اعلام شد؛
گلایه از انتشار یک یادداشت به‌عنوان بیانیه آستان مقدس/میان حرم مطهر و شورای تامین هیچ اختلافی نیست
ناشناس
|
Slovenia
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
3
چرا نظراتی که دوست ندارید آمار تاییدیش زیاد بشه اصلا مثبت نمیخوره؟!
محسن صنیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
البته که معنویت بسیار مهمم است اما نباید جان مردم را به خطرافکنند ..مردم عزیز با عقلا نیت به پیشگیری از خود وخانواده شان در برابر این ویروس بپردازند به امید فائق آمدن بر آن.
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
دوستان در (خبرگزاری عصر ایران) جدول آمار کشته ها و بهبود یافتگان کرونا در (جهان) رو در سایت قرار داده اند، لطفا روئیت فرمایید، ایران از نظر تعداد کشته ها و بهبود یافتگان بعد از چین دوم است، در حالی که کشور کامبوج و کشور نهال ،کرونا رو در نطفه خفه کرده اند.این آمار نشون میده دولتمردان ما خیلی بی تدبیر هستند و از قبل آمادگی نداشتن، آیا آلان مشکل این کشور تعطیل نشدن حرم حضرت معصومه است یا نبود یک دولت جهادی و انقلابی
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
دولت خیلی بی پروا عمل می کند که این باعث میشه مردم ضربه ببینند، دیشب رفتم دارخانه گفت دستکش و الکل و ماسک نداریم، آلان شما بفرمایید با این وضعیت ما چگونه نظافت را رعایت کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
مجددا به سایت بروید یادداشت حذف شده و در بیانیه جدید به خطای خود اعتراف کردند و به نوعی تکذیب کردند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
اینگونه افکار حتی روح مطهر این بندگان خالص خدا را هم ازار می دهد. عقل می گوید از جان خودت محافظت کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
از معصوم نقل شده که از ظرف لب پریده اب نخورید چرا که منزل شیطان(میکروب) است ان وقا اقایان می گویند ضریحی که روزانه صدها دست الوده به ان تماس دارد کاملا عاری از میکروبه ب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
اولا که ویروس با باکتری فرق دارد.

ثانیا اعتقادات مذهبی قابل احترام است، اما ویروس ضریح مطهر و پاشنه نقره ای درب ورودی نمیشناسد.

لطفا به جان مردم اهمیت دهید و از ماجرای انتشار وبا از کربلا در سال 1903 و 1904 درس عبرت بگیرید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
خب حرف شما درست .اجازه بدهید که یک گروه از آزمایشگاه از نقاط مختلف حرم نمونه بردای بکنن و ببینن باکتری یا ویروس داره یا نه. ضد یاکتری با ضد ویروس فرق میکنه. اجازه بدهید این کار بشه
امیر م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
0
یادمه بلا میومد بعضیا تو بعضی شهرها میگفتن جوانها گناه نکنند. بلا نیاد یعنی الان. جواب دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
حیفه اعتقادات مردم رو خراب نکنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
د
مقدسات جایگاه خودرا دارند و بهداشت و مسائل علمی باید سر جای خود باشند
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
حاج آقا، و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه. مردم را با دست خودتون به هلاکت نیاندازید.
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
2
شما اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام بدید آن مضجع شریف هم کمک خواهد کرد که زایرین محترم به کرونا مبتلا نشن. اسلام هیچگاه نگفته عمداً بی احتیاطی کن ما جلو سقوط شما را میگیریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
2
0
مردم ووقتی یادداشت میزارن چون به مذاقتون خوش نمیاد درج نمیکنین . این سایت یک سایت مثلا اصلاح طلبه . از شما بعیده که نظرات مردم را درج نکنید .ما نوشتیم که اینگونه حرف زدن ها بدبین کردن مردم به دینه . نظرات را منتشر کنید. دست از تزویر و بزدلی بردارید . صد رحمت به همان اصول گراها که شهامت دارند و شما ندارید .
ذوالفقاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
0
سیدجان شما پیرو امام رحمت الله علیه هستی ، آن بنده خوب خدا میفرمود هر چه متخصصین بفرمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
1
آگاهی مردم ضروری است
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
1
سلام
در راستای اخلاق حرفه‌ای، تکذیبیه و توضیح تکمیلی رو هم بگذارید.
از سوی روابط عمومی آستان مقدس اعلام شد؛
گلایه از انتشار یک یادداشت به‌عنوان بیانیه آستان مقدس/میان حرم مطهر و شورای تامین هیچ اختلافی نیست

https://news.amfm.ir/1398/12/07
حسین
|
Finland
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
این خبر از سوی روابط عمومی آستان مقدس تکذیب شده
اینم لینک خبر https://news.amfm.ir/?p=61013
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خیلی وقته تکذیب در ایران برای مردم یعنی تایید، من به اصل خبر بیشتر باور دارم تا به تکذیب ان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
5
داداش قم و قرنطینه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
1
بهترین کار این است که مروم خودشان رعایت کنند وفعلا به چنین جاهای شلوغ نروند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
1
وقتی تکذیب کردن چرا حذفش نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
2
0
در تفسیر آیه 144 آل عمران "محمد (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) جز یک پیامبر نیست که پیش از او نیز پیغمبرانی بودند و درگذشتند، آیا اگر او به مرگ یا شهادت درگذشت شما باز به دین جاهلیّت خود رجوع خواهید کرد؟.." میخونیم که حتی پیامبر هم مانند بقیه آدمها تابع سنت های الهیه که مرگ یکی از انهاست، بیماری هم مانند مرگ سراغ همه انسانها در طول زندگی خواهد امد درنتیجه باید گفت دارالشفا بودن بدین معنی نیست که مردم در اونجا نمیتونن مریض بشن
نظرات بینندگان