arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

وزیر بهداشت: دانشگاه های دولتی و غیردولتی یک هفته تعطیل است / به جای قرنطینه، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود / احتمال تعطیلی سه روزه مدارس در مناطقی که موارد مثبت شناسایی شده / برای اماکن زیارتی محدودیت ورود به حرم اعمال کردیم

از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت: دانشگاه های دولتی و غیردولتی یک هفته تعطیل استسعید نمکی غروب چهارشنبه درباره آخرین تصمیم‌های ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: به جای قرنطینه شهرها، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود و در ورودی شهرها که پر تردد است، اکیپ‌های وزارت بهداشت مستقر می‌شوند و درجه حرارت بدن را با تب سنج‌های دیجیتال می‌سنجند و افراد مشکوک متوقف می‌شوند.

وی ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس گفت: درباره تعطیلی مدارس قرار شد مناطقی که موارد مثبت در آنجا شناسایی شده، جمعه شب تصمیم گیری شود تا در دوره سه روزه مدارس تعطیل شود و اگر نیاز به تمدید باشد، اعمال خواهد شد. فهرست مناطقی که آلوده تشخیص داده شده و منع رفتن به مدارس جمعه اعلام خواهد شد.

نمکی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل باشد. البته همه این موارد باید به تایید رییس جمهوری برسد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه نقل و انتقال ویروس به خوابگاه‌ها و کلاس‌ها وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: در این جلسه کمیته‌هایی برای مسئولیت‌های مختلف مشخص شد و روسای اصلی این کمیته‌ها مشخص و اهداف آنها تعیین شد. نمونه‌ای از این ستاد در استان‌ها با عنوان ستاد استانی مبارزه با کرونا تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین در مورد اماکن زیارتی گفت: برای اماکن زیارتی محدودیت ورود به حرم اعمال کردیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
6
چرا مردم ازار ميدهيد؟ بايد كل قم وتهران قرنطينه شود واين بيماري كنترل شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
4
کسی که با قرنطینه مخالفن میکنه رو چی باید معرفی کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
اشکال نداره آقای وزیر کم کم دارند منطقی میشوند. چند روز دیگه هم ممکنه برای بعضی شهرها دستور منع خروج بدهند که البته دیر هنگام است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
1
شما که میگویید 14 روز این ویروس در بدن فرد است بدون این که علایم آن ظاهر شود. خب با این حساب چرا به محض اینکه چند مورد در قم پیدا شد خروجی قم را نبستید تا آنهایی که ویروس نهفته دارند و خودشان هم خبر ندارند لا اقل به شهرهای دیگر سفر نکنند . اگر اینگونه عمل میشد الان دیگر استانهای کشور درگیر نمیشد تا کار برمردم و وزارت بهداشت سخت بشود و بحران ایجاد شود. به قم هم بهتر میتوانستید برسید چون همه توان و تمرکزتان روی قم میشد و زودتر بیماری مهار میشد .شما هی میگویید مردم به شهرهای دیگر نباید می رفتند .آخه کسی که ناقل بیماری است و خودش هنوز علائم آن را ندارد خب احتمال یک در صد هم نمیدادید که از قم خارج شود؟.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
نمی دانم این درخواست را کجا باید مطرح کنم. لطفاً تلگرام را رفع فیلتر کنید تا در این ایام در خانه مان بنشینیم و در کانال های تلگرامی حرف بزنیم. حداقل وی پی ان ها را از کار نیندازید.
نظرات بینندگان