arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

استان خوزستان در آماده‌باش کامل است/ایجاد ظرفیت لازم در سدها برای ورود سیلاب‌ها از بالادست

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از آماده سازی سدهای این استان برای ورود سیلابهای بالادست خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از آماده سازی سدهای این استان برای ورود سیلابهای بالادست خبر داد.

«کیامرث حاجی‌زاده» مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان  درباره آخرین وضعیت سیلاب در این استان با توجه به بارش‌های چند روز گذشته گفت: با توجه به اخطارها و هشدارها که طی دو هفته گذشته از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی کشور اعلام شده بود، جلسات متعددی برگزار شده است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلاب اندیشیده شده بود و وظایف دستگاه‌های متولی لایروبی مانند اداره آب و برق نیز مشخص شده است و مقرر شد در انتهای رودخانه کرخه و در منطقه شعیبیه لایروبی انجام شود. برخی از این اقدامات با توجه به اعتبارات دستگاه‌ها انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین هشدارهای لازم از روزهای گذشته اعلام شده است. در ستاد مدیریت بحران مدیریت رهاسازی آب را به دستور استاندار مصوب و به سازمان آب ابلاغ کردیم تا قبل از بارش‌ها در سدها ظرفیت خالی ایجاد کنند.

حاجی زاده تصریح کرد: با توجه به قوی‌تر شدن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در استان اعلام شد و همچنان نیز استان در آماده‌باش کامل است، چراکه بارش‌ها در بالادست تمام شده و سیلاب وارد سدهای ما یعنی دز وکرخه شده‌اند و در حال حاضر سد دز بالغ بر 4 هزار متر مکعب پیک ورودی داشته است، البته از صبح امروز میزان ورودی آب کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان ورودی آب به سد کرخه نیز در حال حاضر افزایش پیدا کرده است و بالغ بر 3 هزار متر مکعب ورودی داشته و در حال افزایش است. قطعا سیلاب‌های بالادست ظرف امشب و فردا وارد سدهای ما می‌شوند. بنابر گزارش سازمان‌های آب و برق اعلام کرده‌اند که برای کنترل سیلاب مشکلی ندارند. در چند ماه گذشته نیز ظرفیت رهاسازی از سدها براساس تاب‌آوری رودخانه‌ها افزایش پیدا کرده است، البته در پایین دست سدها فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حال آماده باش هستند و خوشبختانه تاکنون مشکلی در استان خوزستان به دلیل سیلاب‌ها نداشته ایم.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان