arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
گاردین:

کدام رویدادهای مهم در سایه شیوع کرونا با احتمال لغو رو به رو شده اند؟

پس از شیوع کرونا و  به تعویق افتادن مسابقات راگبی جهانی ، دو و میدانی و دیدار تیمهای فوتبال ایرلند - ایتالیا و حتی لغو برخی اجراهای موسیقی و فرهننگی و هنری آیا می توان حدس زد المپیک و بسیاری دیگر از رویدادهای ماههای آتی در خطر لغو قرار دارند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از شیوع کرونا و  به تعویق افتادن مسابقات راگبی جهانی ، دو و میدانی و دیدار تیمهای فوتبال ایرلند - ایتالیا و حتی لغو برخی اجراهای موسیقی و فرهننگی و هنری آیا می توان حدس زد المپیک و بسیاری دیگر از رویدادهای ماههای آتی در خطر لغو قرار دارند؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از گاردین از المپیک تا جام قهرمانی شش ملت از جمله رویدادهایی هستند که در سایه هشدارهای بهداشتی و نگرانی های مسافرتی مورد تهدید لغو قرار دارند، زیرا مقامات تلاش می کنند با گسترش ویروس کرونا مبارزه کنند و لغو این نوع رویدادها نیز یک رویکرد پیشگیرانه تلقی می شود.

از آنجا که تعداد موارد ابتلا در سراسر جهان همچنان در حال صعود است ، ترس از شیوع این بیماری باعث لغو گسترده جشنواره ها و رویدادهای ورزشی در سراسر آسیا شده است و این موضوع، رویدادهای اروپا را نیز زیر سوال می برد. یک عضو ارشد کمیته بین المللی المپیک گفته است که لغو بازی های توکیو 2020 فقط درصورتی  خطرناک ارزیابی می شود که ویروس کرونا تا روهای منتهی به المپیک روندی پیشرونده داشته باشد و کنترلی روی کرونا احساس نشود.

روز چهارشنبه ، اتحادیه فوتبال راگبی ایرلند گفت که مسابقات آقایان و بانوان بین ایرلند و ایتالیا به توصیه دولت و مشاوران بهداشت عمومی به تعویق می افتد. هفته گذشته ، تیم ملی زنان ایتالیا مسابقه خود را با اسکاتلند لغو کرد. رئیس ارشد بخش پزشکی راگبی در ایرلند روز چهارشنبه گفت كه توصیه به لغو مسابقه "تنها تصمیم مسئولانه ای بود كه می توانست اتخاذ كند".

شماری از هنرمندان نیز تورهای جهانی خود را لغو کرده اند. سخنگوی بهداشت عمومی انگلیس گفت كه مردم  در اجتماعات بزرگ نباید حتی برای ابراز احساسات با یکدیگر دست بدهند و باید بهداشت شخصی را رعایت کنند تا از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کنند.در بیانیه این سازمان  می خوانیم: "در حال حاضر ، ما در حال تغییر برنامه های خود در مورد رویدادهای ورزشی نیستیم. با این حال ، این یک وضعیت قابل تحول است و ما به طور مرتب توصیه های بهداشتی را بررسی می کنیم. "

بازی های المپیک

دیک پوند ، عضو IOC به آسوشیتدپرس گفت که آماده سازی برای توکیو 2020 به شکل معمول در جریان است و هر تصمیمی در مورد برگزاری  یا عدم برگزاری این بازیها تا ماه می(اردیبهشت) زمان لازم دارد. البته او چشم انداز لغو را جدی تر می بیند و می گوید:" اگر در اواخر ماه می شرایط بهداشتی خطرناک باشد و کنترل کافی وجود نداشته باشد برنامه ریزی در توکیو تغییر می کند. ما باید مطمئن باشیم توکیو می تواند امنیت و سلامت بازیکنان را تامین کند. توکیو باید شروع به تقویت امنیت ، غذاها ، شرایط دهکده المپیک ، هتل ها  و... کند."

جام قهرمانی شش ملت

بازی ایرلند مقابل ایتالیا در دوبلین در 7 مارس(17اسفندماه) پس از مداخله وزیر بهداشت این کشور به تعویق افتاد. سیمون هریس گفت که وی معتقد است که به دنبال گسترش کرونا  به کشورهایی از جمله ایتالیا ، این بازی باید به تعویق بیفتد. وی گفت: "دیدگاه واضح تیم اورژانس بهداشت عمومی این بود که این بازی خطرات قابل توجهی را شکل  می دهد زیرا تعداد بسیار زیادی از مردم از منطقه های آسیب دیده ایتالیا بازدید کرده اند و من  کاملاً خوشحالم که از این دستورالعمل پیروی کرده و بازی ها را لغو کریم."

 

ورزشگاه آویوا ، دوبلین.

آماده سازی ورزشگاه آویوا ، دوبلین.برای بازی ایرلند مقابل ایتالیا که قرار بود در تاریخ 7 مارس بازی در آنجا برگزار شود ، اکنون به تعویق افتاده است.

بازی انگلیس - ایتالیا

فدراسیون فوتبال روند بحث در مورد چگونگی واکنش آن به کرونا را آغاز کرده است و به طور خاص ، بازی دوستانه انگلیس با ایتالیا در ومبلی در تاریخ 27 مارس را مدنظر قرار داده است بتواند با توجه به شیوع ویروس تصمیم درستی بگید. شیوع ویروس کرونا پیش از این نیز منجر به تعویق چهار بازی در سری آ ایتالیا شد.

 

لیگ های برتر

کلوپ های لیگ برتر پیرامون محافظت در برابر ویروس کرونا از دستورالعمل های NHS پیروی می کنند و همچنان در سطح جهانی مراقبت ها را گسترش می دهند. هیئت ناظر بر بازی ها نیز دستورالعمل هایی درباره از زیرساخت های ملی دریافت کرده اند و البته اطلاعات درباره بازی ها و سلامت بازیکنان را با هیئت های ارشد پزشکی به اشتراک گذارند. در ورزشگاه ها نیز توصیه هایی برای کارکنان ورزشگاه و هواداران نمایش داده می شود تا در صورت وجود علائم ویروس خود را در معرض آسیب قرار ندهند.

جشنواره چلتنهام

از صبح روز چهارشنبه ، تنها تصمیمی که گرفته شده است ایجاد یک گروه آگاهی بخش درباره ویروس شامل نمایندگان مؤسسه های  اسب سواری انگلیس ، مسابقات اتومبیلرانی و نهادهای مشابه است. گفته می شود اگر وضعیت در انگلیس رو به وخامت باشد ، این ورزش آماده است تا از دستورات دولتی تبعیت کند.

مسابقات قهرمانی داخل سالن دو و میدانی

این مسابقات که در ابتدا برای تاریخ 13 تا 15 مارس برنامه ریزی شده بود ، اکنون تا سال آینده به تعویق افتاده است.

فرمول یک

جایزه بزرگ چین، که در ابتدا برای 19 آوریل تعیین شده بود ، توسط FIA و فرمول یک به تعویق افتاد ، که اوایل سال جاری میلادی با تاریخ جایگزین بالقوه مشخص خواهد شد. سه مسابقه افتتاحیه مسابقات فرمول یک  در استرالیا ، بحرین و ویتنام نیز با تهدید لغو رو به رو می شوند.

 

فرهنگ

دوسالانه ونیز

دنیای هنر و معماری خود را برای انجام  رویداد دوسالانه ونیز آماده می کند ، با افزایش حدس و گمان در مورد اینکه دوسالانه ونیز قابل تعویق است. این سازمان، کنفرانس مطبوعاتی هفته بعد را در لندن لغو کرد ، این تصمیم پس از آن گرفته شد که  اعلام شد نمایشگاه مبلمان میلان - بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان - از آوریل تا ژوئن به تعویق افتاده است.

 

کن ، ونیز و سایر جشنواره های فیلم

صنعت فیلم با شرایط  سختی روبرو شده است: سینماهای چین به سرعت به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تعطیل شدند و ممکن است این موضوع به سرعت در جشنواره هایی مانند کن (می) و ونیز (در ماه سپتامبر)  تأثیر منفی بگذارد و حتی باعث لغو این جشنواره ها شود. افزون بر این شاید نمایندگان فیلمهایی که از کشورهای درگیر کرونا هستند، قادر به سفر و حضور در جشنواره ها نباشند. این موضوع خسارت های مالی بسیاری خواهد داشت.

هفته مد

هفته مد در پکن و شانگهای که قرار بود در پایان ماه مارس برگزار شود ، به تعویق افتاده است. در همین حال ، تعدادی از مارک های چینی از هفته های مد در پاریس و میلان انصراف داده اند.

نظرات بینندگان