arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۴۶: سفیر آمریکا گفت سیاستشان جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست

[سفیر آمریکا] خودش را از ارتباط داشتن با [علی] امینی تبرئه می‌کرد، و مدتی‌ست می‌گفت که «آن دوره که CIA بدون اطلاع سفرا اقداماتی از پشت سر آن‌ها می‌کرد، سپری شده است. من دو سال و نیم است امینی را ندیده‌ام و امروز سیاست ما جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست و به خرده‌پاها توجهی نداریم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۴۶: سفیر آمریکا گفت سیاستشان جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

 

اول، مذاکرات دیروز سفیر آمریکا را به اختصار می‌نویسم. خلاصه این‌که خودش را از ارتباط داشتن با [علی] امینی تبرئه می‌کرد، و مدتی‌ست می‌گفت که «آن دوره که CIA بدون اطلاع سفرا اقداماتی از پشت سر آن‌ها می‌کرد، سپری شده است. من دو سال و نیم است امینی را ندیده‌ام و امروز سیاست ما جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست و به خرده‌پاها توجهی نداریم.» بعد از من پرسید: «علت این شایعات چیست.» گفتم: «نپختگی سیاست شما در گذشته.» خودتان قبول داریم که آن دفعه به هر صورت از آمدن امینی خوشحال بودید. در روزنامه‌ها و حتی مقامات مسئول شما او را برای ایران آخرین امید می‌دانستند. حالا هم خودش راه افتاده است و به همه کس می‌گوید، من نخست‌وزیر می‌شوم. بالطبع مردم خیال می‌کنند باز هم شما او را تقویت می‌کنید.» گفت: «درست می‌گویی و متاسفانه در آن موقع مرحوم [جان] کندی هم چنین اظهاراتی می‌کرد.» مطالب را ضمن عریضه‌ام به شاهنشاه عرض کردم.

نظرات بینندگان