arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

مطهری: دولت و قوه قضاییه به‌ ویژه در این شرایط خاص، با محتکران و گرانفروشان برخورد کنند

علی مطهری نماینده تهران در مجلس گفت: دولت و قوه قضائیه وظیفه دارند که اگر کسانی در این شرایط خاص سوء استفاده می‌کنند و یا احیاناً احتکار کرده و کالای مورد نیاز را به قیمت گران‌تر می‌فروشند با این‌ها برخورد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره گرانفروشی و احتکار برخی کالاهای مورد نیاز این روزها در بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ما باید در این زمینه به پیشوایان دینی خود نگاه کنیم.

وی افزود: ما باید ببینیم که در سیره پیامبر، امامان ما در این گونه مواقع چگونه رفتار می‌کردند. داستان معروفی است که در زمان امام صادق (ع) در مدینه قحطی شد و گندم پیدا نمی‌شد امام صادق (ع) از خدمتکار خود سوال کردند که ما چقدر گندم داریم که او جواب داد مثلاً تا پایان سال. امام فرمودند این را فورا ببرید و در بازار بفروشید و در اختیار مردم قرار دهید، ما هم مانند بقیه مردم هرگاه لازم بود تهیه می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسأله اخوت و برادری اسلامی بسیار مهم است که ما در اینگونه موارد چگونه باید رفتار کنیم؛ ما باید ایثار کرده و دیگران را بر خود مقدم داریم تا این مشکل حل شود ولی اگر هر کسی بخواهد موارد مورد نیاز را به سمت خود بکشد واقعا مشکل ایجاد می‌شود.

مطهری همچنین یادآور شد: البته در اینجا هم حکومت وظیفه دارد؛ هم دولت و هم قوه قضائیه نیز وظیفه دارند که اگر کسانی در این شرایط خاص سوء استفاده می‌کنند و یا احیاناً احتکار کرده و کالای مورد نیاز را به قیمت گران‌تر می‌فروشند با این‌ها برخورد کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد:‌ اصل مطلب همان همدلی و برادری و اخوت اسلامی در این میان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنانش همچنین از ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت:‌ قطعاً همه ما باید از پزشکان و پرستاران کشور، وزارت بهداشت، وزیر بهداشت و معاونان ایشان تشکر کنیم، اگر چه به اعتقاد من در آن ابتدا به هر حال باید بهتر عمل می‌کردند و باید ارتباط با چین را زودتر قطع کرده و شهر قم را از همان ابتدا قرنطینه می‌کردند؛ حال این یک مسأله تخصصی است که شاید نظرشان چیز دیگری بوده است اما اکنون واقعا زحمت کشند و شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و حتی برخی از آنها یک هفته است به منزلشان نرفته‌اند که واقعا باید از آنها تقدیر شود.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من دولت باید به همه کسانی که در این راه ایثار و از خودگذشتگی می‌کنند پاداش مادی دهد و پاداش معنوی‌شان هم نزد خداوند محفوظ است؛ ما دیدیم که رهبر معظم انقلاب نیز از این‌ها تقدیر کردند و فرمودند مهمتر از خدمتی که امروز به مردم می‌کنند و تشکری که مردم دارند، پاداش و ثوابی است که برای این افراد محفوظ خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان