arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

روایت یک متخصص عفونی از ترسناک ترین صحنه انتقال کرونا ویروس

دکتر مینو محرز به عنوان متخصص بیماری های عفونی درباره ترسناک ترین راه انتقال کرونا می گوید:مردم در برخی قهوه‌خانه ها کنار هم می نشینند و قلیان می‌کشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر مینو محرز به عنوان متخصص بیماری های عفونی درباره ترسناک ترین راه انتقال کرونا می گوید:مردم در برخی قهوه‌خانه ها کنار هم می نشینند و قلیان می‌کشند.

 این دود با حجم زیادی وارد دهان و با ترشحات دهان و بینی مخلوط می شود و بیرون می آید و در فضا شناور می‌ماند. متخصص بیماری های عفونی هستم و می گویم این ترسناک ترین صحنه ای است که دیده ام.

اگر مردم بدانند با استعمال این قلیان ها تا چه اندازه به سلامت خود و اطرافیان شان صدمه می زنند، برای همیشه آن را کنار می گذارند.بیماری های ویروسی مانند کرونا از طریق قطرات ترشحی داخل دهان و بینی انتشار می یابد و استفاده از قلیان که کمتر توجهی به آن می شود بی اندازه خطرناک است. امیدوارم به زودی بساط استعمال قلیان از همه قهوه خانه ها جمع شود.

چرا اعلام شده ممکن است آمار ابتلا به سرعت افزایش پیدا کند؟

وی درپاسخ چنین می گوید:ما با وضعیت خوبی با این بیماری رو به رو نشدیم. وقتی از اپیدمی با خبر شدیم که دو مورد فوتی در شهر قم داشتیم. این در مرحله اول شهروندان را نگران کرد. دوباره تکرار می کنم همه افرادی که بیماری شان منجر به فوت شده است دارای بیماری زمینه ای بوده اند یا زمان زیادی از ابتلای آن ها گذشته است که رو به درمان آوردند. دوره کمون این بیماری طولانی است. دلیل این که گفته می شود ممکن است آمار ابتلا افزایش یابد این است که زمان بروز علایم در افراد شروع شده است.

 روزنامه خراسان

نظرات بینندگان