arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۵۳: شاهنشاه با صدام حسین روبوسی کردند

بومدین در کنفرانس الجزایر اعلام کرد که اختلافات ایران و عراق خاتمه یافت. شاهنشاه با صدام حسین روبوسی کردند و با بومدین به عنوان تشکر دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۵۳: شاهنشاه با صدام حسین روبوسی کردندپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

صبح باز لاشخورها به سراغ من آمده بودند که از سفره گسترده تازه متمتع باشند. واقعا جانکاه است. این مردم چقدر رنگ عوض می‌کنند و به این مقام‌ها چسبیده‌اند!

بیچاره مردم کوچه و بازار واقعا از حزب شاه استقبال کرده‌اند. یعنی به این دعوت شاهنشاه پاسخ متین و قوی داده‌اند، ولی این لاشخورها که اعضای حزب باد هستند، این در و آن در می‌زنند. به زحمتی از دست آن‌ها رهایی یافتم و خودم را به دفتر رساندم و آن‌جا باز گیر افتادم. بعدازظهر تمام در منزل کار کردم.

از اخبار مهم جهان مصاحبه بسیار پرمغز و پرمعنی شاهنشاه است. دیگر این‌که بومدین در کنفرانس الجزایر اعلام کرد که اختلافات ایران و عراق خاتمه یافت. شاهنشاه با صدام حسین روبوسی کردند و با بومدین به عنوان تشکر دست دادند. کیسینجر به طرف خاورمیانه حرکت کرد. خبر انعقاد قرارداد تجارتی ایران و آمریکا هم بازتاب وسیعی داشته است. ماشاءالله به فکر شاهنشاه که هزار عامل را از چپ و راست جور می‌کنند تا سیاست ملی و عمیق خویش را پیش ببرد؛ در همان وقت که با بومدین به سیاست آمریکا حمله می‌کند، قرارداد تجارتی با این ابعاد با آمریکا منعقد می‌سازد. این‌ها همه برای عظمت ایران است.

من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان

قیل و مقال عالمی می‌کشم از برای تو

حالا به فرودگاه می‌روم که شاهنشاه تشریف بیاورند. ورود تا حالا که سه ساعت تاخیر شده.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
1
0
درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد. نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد
نظرات بینندگان