arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
فارین پالیسی:

هراس از تبدیل شدن کرونا به یک بحران امنیت ملی در آمریکا / چگونه می توانید خود را برای اضطراب عمومی آماده کنید؟

ورود ویروس كرونای جدید به آمریكا كه باعث بیماری کرونا یاCOVID-19 می شود، قطعاً به عنوان یک بحران امنیت ملی در نظر گرفته می شود اما همزمان به عنوان عامل اضطراب گسترده نیز شناخته شده است. "مایکا زنکو" نویسنده و تحلیلگر فارین پالیسی معتقد است مورد دوم (اضطراب عمومی ) باید مورد توجه سیاستگذاران و مردم قرار گیرد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود ویروس كرونای جدید به آمریكا كه باعث بیماری کرونا یاCOVID-19 می شود، قطعاً به عنوان یک بحران امنیت ملی در نظر گرفته می شود اما همزمان به عنوان عامل اضطراب گسترده نیز شناخته شده است. "مایکا زنکو" نویسنده و تحلیلگر فارین پالیسی معتقد است مورد دوم (اضطراب عمومی ) باید مورد توجه سیاستگذاران و مردم قرار گیرد.  

به گزارش سرویس خواندنی های «انتخاب»؛ زنکو در مقاله ای در فارین پالیسی در این خصوص می نویسد: من به عنوان فردی که مدت ها وقت صرف مطالعه سیاست خارجی از منظر تهدیدهای خارجی کردم  و البته سالها نیز به مشاهده و تحلیل نحوه پاسخ مردم و سازمانها به بحرانها کرده ام می توانم در هنگام بروز فجایع و بحران ها کمک کنم. به خصوص وقتی منبع وحشت عمومی مشخص است. در اینجا هشدارهایی برای حفظ چشم انداز مناسب در میان وحشت عمومی فعلی ارائه شده است. (اینها به عنوان توصیه های بهداشت عمومی در نظر گرفته نشده اند، اما تخصص امنیت ملی می تواند به سلامتی شما کمک کند.)

نکته اول این است که شما باید این واقعیت را بدانید که رسانه ها در چنین شرایطی به شدت مشتاقند تیترهای منفی و هشدار دهنده استفاده کند، حتی در برخی موارد بدون استنادهای معتبر یا تخصص تحلیلی لازم برای ارزیابی مناسب بودن این تیترها و مطالب تحریک آمیز چنین رفتاری را انجام می دهند. این موضوع به ویژه در مورد کرونای جدید مشکل ساز است ، زیرا آمریکایی ها اطلاعات عمومی بسیار کمی در مورد مسائل مربوط به سیاست های عمومی و علمی دارند و به عبارتی دقیق تر سواد بهداشتی بسیار ضعیفی دارند. بنابراین اگرچه که برخی از نشریات خبری ممکن است مسئول و متعادل باشند اما  بیشتر آنها روی مدلهای تجاری کار می کنند که از احساسات گرایی و اخبار مثبت و گرایشات مثبت تغذیه نمی شوند.(به اخبار منفی، تهدید آمیز یا جنجالی بیشتر تمایل دارند) در همین حال ، همانطور که چندین مطالعه درباره بحران ابولا نشان داده است ، بهتر است در شرایط بحرانی از شبکه های اجتماعی دوری کنید مگر اینکه بخواهید اخبار نادرست بشنوید یا بترسید.

نکته دوم  که شاید باید بر نکته اول مقدم باشد این است که شما باید اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع معتبر و بی طرف موجود  تامین کنید. از جمله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) یا سازمان بهداشت جهانی. اگر این موارد با سلیقه شما تطابق ندارند می توانید گزارش هایی را از مجله های معتبری مثل ساینس، مجله پزشکی ایالات متحده و مواردی مشابه مطالعه کنید. درواقع باید سعی کنید از هر منبع موثقی که به نظر علمی تر می رسد استفاده کنید تا اطلاعات خود را درباره کرونا افزایش دهید. افزون بر اینها باید بدانید که اطلاعات علمی هر روز تغییر نمی کنند و تصویر جدیدی از ویروس ارائه نمی شود(برخلاف اطلاعات نشریات زرد و جنجالی). این امر به دلیل وقفه ناگزیر بین آزمایش ، تحلیل و گزارش و این  واقعیت است که متخصصان بهداشت بیش از حد نسبت به نشر اطلاعات در مورد پیشرفت مقابله با شیوع بیماری احتیاط نشان می دهند.

هراس از تبدیل شدن کرونا به یک بحران امنیت ملی/ چگونه می توانید خود را برای اضطراب عمومی آماده کنید؟

نکته سوم این است که باید  بپذیرید بر اساس برداشت های اولیه ، داوری مغرضانه کرده اید. یک مطالعه  در سال 2010  نتایجی جالب داشت.این مطالعه با عنوان طولانی  "عطسه در موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا:  عطسه عمومی باعث افزایش درک از ریسک های غیر مرتبط و ترجیحات تغییر برای هزینه های فدرال می شود ، " منتشر شد. پژوهشگران در این بررسی دریافتند که وقتی افراد قبل از دریافت اطلاعات کافی درباره خطرهای آنفولانزا، عطسه می کنند، احتمالاً بدترین سناریوها به ذهنشان می رسد که شامل مرگ بر اثر آنفولانزا ، بیماری قلبی یا مواردی مشابه است.

بنابراین، در شرایط فعلی نیز وقتی اکثریت افراد ماسک صورت دارند یا در تلاشند آزمایش دهند، افراد دیگر احساس می کنند با یک اپیدمی خطرناک احاطه شده اند و تهدیدات کرونا را بدتر از آن چه که هست ارزیابی می کنند. افزون بر این بد نیست بدانید اگر با ماسک صورت به خیابان می روید درواقع در حال افزایش سطح اضطراب خود هستید.

نکته چهارم؛ باید درک کنید که شور و شوق شما برای تغییر رفتارها به روش های مولد (مانند اتخاذ یک رژیم بهداشت شخصی بهتر ، از جمله شستن دستها) معمولا تحت تاثیر عبارت"فوری"  قرار دارد. یعنی بیشتر زمانی مشغول رعایت بهداشت می شوید که بدانید خطر نزدیک است.درواقع نوع رفتار شما تحت تاثیر فاصله درک شده در فضا و زمان با قربانیان ویروس قرار می گیرد.

 حتی مطالعه اطلاعات اساسی بیوگرافی قربانیان باعث همدلی و تأثیر بسیار زیادی در رفتارهای عمومی از جمله کمک مالی به امور خیریه می شود. یک مطالعه در سال 2018 به بررسی گزارش رسانه های بزرگ درباره ابولا در سال 2014 پرداخت و نشان داد که داستانهای مربوط به تلفات شهروندان ایالات متحده نزد مردم بسیار محبوب بوده است اما داستانهایی که به قربانیان غرب آفریقا یا تأثیر اقتصادی شیوع بیماری متمرکز شده بود خواهان چندانی نداشت.

اما با توجه به سرعت انتقال بیماری و احتمال اپیدمی آن، نباید منتظر بمانید تا موارد تأیید شده در نزدیکی شما باشد تا مسائل بهداشتی را جدی بگیرید.

نکته پنجم ، برای کاهش شیوع ویروس ها اقدامات دولتي و اجتماعي صورت خواهد گرفت که بعضي از آنها موفق مي شوند  و برخي از آنها به طور کامل شکست خواهند خورد و همگي نیز عواقب ناخواسته ای را به دنبال خواهند داشت. به عنوان مثال ، پس از حملات یازده سپتامبر ، آمریکایی ها به جای سفرهای هوایی، بیشتر از سفرهای زمینی استفاده کردند که همین موضوع منجر به رشد تصادفات جاده ای و تلفات ترافیکی شد. در مثالی دیگر، پس از فاجعه اتمی در فوکوشیما و به دلیل افزایش هزینه سوخت های فسیلی وارداتی ، شهروندان مصرف انرژی خود را کاهش دادند و این به نوبه خود منجر به 1.280 مرگ و میر در هوای سرد شد. اکنون در پاسخ به کرونا، دولت فدرال ، ایالتی و دولت های محلی؛ مشاغل و انجمن های صنفی؛ و گروه های مختلف جامعه در ایالات متحده به انجام طیف وسیعی از مداخلات بهداشت عمومی (از جمله برنامه های اطلاعاتی ، ارتباط از راه دور و...) پرداخته اند. ما باید انتظار داشته باشیم که این مداخلات طیف وسیعی از نتایج را داشته باشند ، اما هدف همیشه باید این باشد که حداقل آسیب ها رخ دهد. بنابراین جمع آوری داده های قابل اعتماد ، یادگیری سریع و تنظیم قوانین بهداشتی بسیار مهم هستند.

سرانجام این که؛ رخدادهای زمان حال همیشه با احساس آشفتگی ، غیرقابل پیش بینی بودن و ناپایداری بیشتری نسبت به رویدادهای گذشته همراه است. زیرا ما می دانیم که در نهایت جهان با رخدادهای گذشته چگونه رو به رو شد. اما از آنجا که هیچ فردی اطلاعاتی در مورد آینده ندارد بیشتر درگیر اضطراب می شویم. ما در دوره های اضطراب شدید می خواهیم با بدترین سناریوهای  ممکن در ذهن خود پیش برویم. بنابراین ، با توجه به افزایش تعداد موارد کرونا در سراسر جهان و نوسانات غیرمعمول در بازارهای مالی ، ممکن است اکنون جو به سمت آشفتگی برود. بدون شک برخی از پیش بینی کنندگان بدبین در پیش بینی های خود دقیق تر خواهند بود. با این وجود ، در چنین شرایطی، حضور قوی و آگاهانه افراد در اجتماع کمک می کند نرخ هراس ها از کرونا کاهش ییدا کند.

کاربرد گسترده این شش بینش به احتمال زیاد به تصمیم گیری درباره نحوه ظهور اپیدمی کرونا کمک می کند. اما حتی به عنوان توصیه های کاملاً شخصی ، این نکات می توانند در این شیوع و در بحرانهای بعدی تفکر انتقادی شما را تقویت کنند و مانع از اضطراب جمعی شوند.

نظرات بینندگان