arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۸۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

واکنش العرب، نزدیک به عربستان سعودی به بازداشت شاهزاده‌های سعودی: می‌خواهند بن سلمان را بدنام کنند؛ در حالی که او از حمایت مردمی برخوردار است / ملک سلمان در سلامت عقلی و روانی کامل قرار دارد / افرادی در خاندان حاکم با حمایت برخی قدرت‌های غربی، تلاش می‌کنند ترتیب پادشاهی موروثی را تغییر دهند؛ آن‌ها از احمد بن عبدالعزیز حمایت می‌کنند

العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: با وجود اعتراض برخی اسامی برجسته مانند شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و شاهزاده نایف، محمد بن سلمان از تایید و حمایت خوبی در داخل خاندان سعودی برخوردار است؛ علاوه بر اینکه وی حمایت مردمی و بویژه جوانان را نیز به همراه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش العرب نزدیک به عربستان سعودی به بازداشت شاهزاده‌های سعودی: برخی افراد در خاندان حاکم، تلاش می‌کنند برادر کوچکتر پادشاه را تنها گزینه ممکن برای جانشینی او بدانند؛ برخی قدرت‌های غربی نیز از او حمایت می‌کنند / می‌خواهند بن سلمان را بدنام کنند؛ در حالی که او از حمایت مردمی برخوردار است

العرب نزدیک به عربستان سعودی در واکنش به بازداشت ناگهانی دو منتقد و رقیب بن سلمان برای پادشاهی عربستان نوشت: گزینه اصلاحاتی که ولی عهد سعودی ان را رهبری می کند، تبدیل به یک واقعیت ملموس شده و تغییرات عمیقی در جامعه سعودی در حال وقوع است، که تحت هیچ شرایطی امکان عقب نشینی از انها وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: مجامع سعودی می گویند عربستان جدید، عربستان اصلاح و تثبیت نفوذ منطقه ای و بین المللی است، که مرکزیت ان اکنون در دست ملک سلمان بن عبدالعزیز و ولی عهد او، شاهزاده بن سلمان است. این مطلب را در توضیح گزارش های مبنی بر بازداشت شخصیتهای معروفی از خاندان حاکم می نویسم.

چهار منبع سعودی در گفتگو با رویترز تصریح کردند که ولی عهد، احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف را به تماس با قدرتهای خارجی از جمله امریکا، با هدف انجام کودتا، متهم کرده است. محمد بن سلمان با این اقدام، سلطه کامل خود بر امور را نشان داد و با بازداشتهای اخیر، دیگر رقیبی در برابر او نیست که مانع از رسیدنش به تخت پادشاهی شود.

این در حالی است که یک منبع دیگر، شاهزاده های دستگیر شده را متهم به خیانت کرده و تاکید نموده است که پادشاه سعودی در سلامت عقلی و روانی کامل قرار دارد.

به گزارش منابع آگاه، برخی افراد در خاندان حاکم، تلاش می کنند ترتیب پادشاهی موروثی را تغییر داده و برادر کوچکتر پادشاه فعلی را تنها گزینه ممکن برای جانشینی بدانند؛ که در این میان، بعضی قدرتهای غربی نیز از وی حمایت می کنند.

با وجود اعتراض برخی اسامی برجسته مانند شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و شاهزاده نایف، محمد بن سلمان از تایید و حمایت خوبی در داخل خاندان سعودی برخوردار است؛ علاوه بر اینکه وی حمایت مردمی و بویژه جوانان را نیز به همراه دارد.

رسانه های غربی روی دو مساله یعنی ترور جمال خاشقچی و جنگ یمن تمرکز می کنند تا ولی عهد سعودی را بدنام کنند؛ اما تحلیلگران معتقدند که این دو پرونده، تنها در راستای فشار بر عربستان، به دلیل عزم ان برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای و بین المللی و داشتن روابط خارجی بر پایه تبادل منافع، مطرح می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
3
اوج بی مسئولیتی شماها به عنوان یک خبرگزاری اینجا معلوم میشه. نگران عربستانید؟!!؟! کشور روی هواست. مازندران که یکی از پاک ترین استانها بود به لطف باز بودن راهها و صفر نادانهای تهرانی به گند کشیده شده و وضعیتش وخیمه. چرا رسالتتون رو به عنوان یک خبرگزاری انجام نمیدین؟ چرا مسئولین رو به چالش نمیکشونین. اسنتون رو بذارید قلم به دست نه خبرنگار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
5
چقدر خبرهای متناقض از این خانواده منحوس میذارید بسه دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
1
«تحلیلگران معتقدند که این دو پرونده، تنها در راستای فشار بر عربستان مطرح می‌شود.»
تحلیلگران لطف کنن معلوم کنن از این به بعد مخالف سیاسی در خاک کشور ثالث ارّه شد باید چی‌کار کرد؟ دادگاه و پیگیری قضایی به کنار، مطرح هم نباید کرد؟
ff
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
0
مگر بد نام نیست
نظرات بینندگان