arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

«من در خانه می مانم»؛ مردم ایتالیا چگونه در حال عمل به توصیه های کرونایی مقامات هستند؟ / گزارش «خبرگزاری فرانسه» را بخوانید

صبح امروز روزنامه مشهور "ریپابلیکا" ایتالیا، تیتر اصلی خود را به گزارشی با عنوان "شوک درمانی" اختصاص داد. در این گزارش به خرید وحشت زده مردم پس از اعلام محدودیت ها توسط دولت پرداخته شده است. بر اساس این گزارش صف های بزرگی از مردم هراسان در رم و ناپل در برابر سوپر مارکت های 24 ساعته تشکیل شده است و مشتریان در تلاشند اقلامی مانند سیب زمینی ، شیر ، شکر ، آرد و صابون را خریداری کنند. گویی ایتالیا به زمان جنگ جهانی باز گشته است.حتی سه بازیکن از "سری A" ایتالیا و عضور باشگاه فوتبال ناپولی در بین صف های خرید مردم ناپل حضور داشتند و هواداران تصاویر آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایتالیایی ها سعی دارند در روز سه شنبه خود را با شعار جدید دولت تطبیق دهند: "من در خانه می مانم". این تلاش را می توان با نگاهی به  خیابان ها ، میادین و کافه ها که در سکوتی سنگین فرو رفته اند، به خوبی مشاهده کرد. دولت ایتالیا در نبردی سنگین به مصاف ویروس کرونا رفته است و تا این لحظه اروپا با سخت ترین شیوع کرونا بین کشورهای اروپایی مواجه است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، میدان مشهور "پیاتزا دل دومو" در شهر میلان امروز تقریباً متروک بود و سیستمهای حمل و نقل شهری نیز جمعیت چندانی را در خود جای نداده بودند.

در" میدان ونیز"، مهمترین میدان شهر رم ، جایی که معمولاً ده‌ها تاکسی در انتظار مسافران، گردشگران و افراد محلی هستند ، فقط دو نفر صبح روز سه شنبه با تاکسی های خود منتظر مسافران بودند. یکی از این راننده تاکسی ها، راننده ای  48 ساله به نام آندره بود.او ماسکی را در دست داشت و منتظر مسافران بود اما به خبرگزاری فرانسه گفت که "تقریباً هیچ مسافری" وجود ندارد و امیدی ندارد که بتتواند این روزها از گردشگران کرایه تاکسی بگیرد.

تنها تعداد معدودی گردشگر در مرکز تاریخی رم دیده می شوند. تعداد این گردشگران بسیار کمتر از آن چیزی است که معمولاً در آفتاب درخشان روزهای پیش از بهار رم دیده می شود.  با این حال ، برخی ایتالیایی ها هنوز سفرهای درون شهری خود را ضروری می دانند. صبح امروز سه شنبه در خیابان "کریستف کلمپ" رم، که  یکی از شریانهای اصلی پایتخت محسوب می شود ، ترافیکی عادی(مثل روزهای پیش از قرنطینه) دیده می شد.

این در حالی است که روز گذشته، مقامات رم قوانینی جدید را برای محدودیت تردد وضع کردند که شامل محدود کردن مسافرتهای درون شهری و تردد ، متوقف کردن اجتماعات عمومی و مسابقات ورزشی و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سراسر کشور می شود. طبق مصوبه دولت ، تردد و سفر فقط در "شرایط اضطراری کاری  و موارد اضطراری مرتبط با سلامتی" قابل انجام است.

شوک درمانی

صبح امروز روزنامه مشهور "ریپابلیکا" ایتالیا، تیتر اصلی خود را به گزارشی با عنوان "شوک درمانی" اختصاص داد. در این گزارش به خرید وحشت زده مردم پس از اعلام محدودیت ها توسط دولت پرداخته شده است. بر اساس این گزارش صف های بزرگی از مردم هراسان در رم و ناپل در برابر سوپر مارکت های 24 ساعته تشکیل شده است و مشتریان در تلاشند اقلامی مانند  سیب زمینی ، شیر ، شکر ، آرد و صابون را خریداری کنند. گویی ایتالیا به زمان جنگ جهانی باز گشته است.حتی سه بازیکن از "سری A"  ایتالیا و عضور باشگاه فوتبال ناپولی در بین صف های خرید مردم ناپل حضور داشتند و  هواداران تصاویر آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

در پاسخ به این وحشت عمومی، دولت  صبح سه شنبه با صدور بیانیه ای اقدام به شفاف سازی دستورالعمل های خود کرد و گفت: "تردد در شهر برای خرید مواد غذایی جرم نیست و همچنان مجاز است. تعطیلی فروشگاه های مواد غذایی در دولت برنامه ریزی نشده است و منابع غذایی به طور عادی تأمین می شوند. بنابراین ازدحام برابر فروشگاهها و تلاش برای خرید غیر ضروری است و اساسا فرمان  در خانه ماندن را نیز نغز می کند."

با این وجود ، صف ها هنوز هم( روز سه شنبه) در سوپر مارکت های رم دیده شوند. یکی از افرادی که در صف ایستاده است گریزیای 85 ساله است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: "من از هیچ چیز نمی ترسم ، اما یک نگرانی عمومی وجود دارد. وقتی بیرون می روم ، دستکش به دست دارم و ماسک می زنم اما فراتر از این کاری نمی کنم، به هر حال همین اقدامات کافی است."

نشانه های همبستگی

برخی افراد  نیز به دلایل مهم دیگری خانه را ترک کرده اند. سیمون، نوازنده و  كلارینتیست 30 ساله در ارکستر تئاتر شهر بولونیا کار می کند. او گفت: "شغلم من به من اجازه می دهد كه در خانه بمانم."اما من ترجیح می دهم به تئاترشهر بروم زیرا در حال حاضر هیچکس آنجا نیست  و من عملا تنها تمرین می کنم."

با وجود  همه عوارض ترس و وحشت عمومی پس از وضع قوانین جدید در ایتالیا، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد این وضعیت سرشت مهربان ایتالیایی ها را نیز نشان می دهد. در یک بلوک آپارتمان در محله  تراستور رم(از محله های قدیمی و مهم گردشگری) یک آگهی جدید نصب شده که اعلام می کند سالمندان می توانند برای هر گونه کمک یا خرید اقلام اساسی خود با شماره ای که در آگهی درج شده تماس بگیرند تا خدمات رایگان دریافت کنند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
1
درود برملتشون اینجا مردم وبرخی مسءولین کروناروشوخی گرفتن دارن باجان مردم بازی میکنن متاسفم برای خودمان
نظرات بینندگان