arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۹۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

نخست وزیر انگلیس: برای مقابله با کرونا باید مانند دولت جنگ عمل کرد / سختگیری‌های بی سابقه اعمال خواهد شد

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که برای مقابله با ویروس کرونا باید مانند دولت جنگ عمل کرد و اقدامات سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشت. وی گفت: اقدامات سختگیرانه در روزهای آینده شدت و سرعت بیشتری به‌خود خواهد گرفت. این سختگیری‌ها پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است اما برای جلوگیری از مهار ویروس موثر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بوریس جانسون» روز سه‌شنبه در پنجمین کنفرانس خبری مربوط به کرونا، این ویروس را بسیار خطرناک توصیف کرد که زحمت زیادی را برای تمام کشورهای دنیا ایجاد کرده است.

او کرونا را یک دشمن توصیف کرد که حریف خود را به مصاف مرگ می‌کشاند، اما «قابل شکست دادن است».

جانسون با بیان اینکه دولت او هرگونه اقدام لازم برای مقابله با این ویروس را صورت خواهد داد تصریح کرد که اقدامات سختگیرانه در روزهای آینده شدت و سرعت بیشتری به‌خود خواهد گرفت. نخست وزیر انگلیس گفت که این سختگیری‌ها پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است اما برای جلوگیری از مهار ویروس موثر است.

نخست وزیر انگلیس ماه‌های سختی را در انتظار این کشور پیش‌بینی کرد اما مدعی شد که دولت منابع و راه حل مقابله با آن را در اختیار دارد.

جانسون همچنین عنوان کرد که دولت در این شرایط از شرکت‌ها، خانواده ها و شهروندان بلحاظ اقتصادی حمایت خواهد کرد. او برای توضیح بیشتر در این رابطه تریبون را در اختیار ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس قرار داد.

سوناک در ابتدای سخنان خود عنوان کرد که تاکنون سابقه نداشته که این کشور در دوران صلح با یک جنگ اقتصادی در این ابعاد مواجه شود.

او بر همین اساس از بسته اقتصادی دولت به ارزش ۳۳۰ میلیارد پوند برای مهار خسارت‌های ناشی از کرونا خبر داد که طبق آن معافیت‌هایی برای پرداخت وام‌ و اعطای تسهیلات مالی نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر دارایی انگلیس وعده داد که دولت در روزهای آینده تدابیر بیشتری را برای حمایت مالی از مردم در نظر گرفته است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین امار منتشر شده تاکنون ۱۸۹ هزار و ۷۵۰ نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا و ۷ هزار و ۵۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مشاور ارشد علمی دولت انگلیس امروز در اظهاراتی تکان دهنده گفت: اگر بتوانیم تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا را در حد ۲۰ هزار نفر حفظ کنیم به نتیجه مطلوبی در رابطه با شیوع این ویروس دست پیدا کرده‌ایم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
حمایت دولت ما وام بهتون میدم‌ضامن نمیخواد از یارانتون خودم میبرم افسوس افسوس افسوس
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
مشخص نیست علت عدم ایجاد محدودیت در زندگی عادی مردم چیست .تاکنون فقط مدارس تعطیل شده و هیچ اقدام محدود کننده مشخص در شهرها اتفاق نیفتاده .و اصرار دارند با خواهش و التماس مردم کاری را انجام دهند .اگر واهمه از واکنش مردم دارید پس بگذارید تا بیماری به مرحله حاد اپیدمی برسد بطوریکه همه در خیابان مبتلا شوند .در حال حاضر ادارات و مراکز دولتی و بانکها باز است و بنزین به طور عادی در اختیار مردم قرار می گیرد و مبالغی هم بعنوان کمک پرداخت میشود .خوب همه چیز وجود دارد پول بنزین. بانک و اداره و هیچ غربالگری عمومی بصورت سنجش افراد در واحدهای خدماتی از طرف اصناف و ادارات و شرکتها و کارخانجات نیز صورت نمی گیرد .ای کاش قبل از تعطیلی مدارس یک غربالگری نیز از دانش آموزان و حتی دانشجویان بصورت گسترده و فشرده انجام می گرفت .واقعا باعث تعجب است که چطور انتظار دارند آمار واگیری پایین بیاید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
چقدرخوب است که شفاف حرف میزنند .
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
همونی نیستین که خبر زده بودین که انگلیس میخواد همه مبتلا بشن تا مصونیت پیدا کنن.
عجب دغل بازایی هستین چه اصلاح طللب چه اصولگرا...
هرجا به نفعتونه خبرو گنده میکنین...
نظرات بینندگان