arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

بیش از 17 هزار نفر در روسیه تحت نظارت پزشکی قرار گرفتند

در پی شیوع ویروس کرونا، مقام‌های روس، محدودیت‌هایی را برای پروازهای بریتانیا، آمریکا و امارات عربی متحده وضع کردند و بیش از 17 هزار نفر را نیز تحت نظارت پزشکی قرار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی شیوع ویروس ناشناخته «کووید-19»، مقام‌های روسیه محدودیت‌هایی را برای پروازهای بریتانیا، آمریکا و امارات متحده عربی وضع کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مسئولان خدمات نظارت بر رفاه و آسایش مصرف‌کنندگان فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که در پی شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۷ هزار نفر در روسیه تحت نظارت پزشکی قرار گرفتند.

سازمان نظارت بر رفاه و آسایش مصرف کنندگان روسیه اعلام کرد: «تاکنون در سال ۲۰۲۰، ۵۶ هزار و ۹۹۱ نفر در روسیه تحت نظارت پزشکی بوده‌اند. از ۱۷ ماه مارس (۲۷ اسفندماه)، ۱۷ هزار و ۹۰۴ نفر همچنان تحت نظارت پزشکی هستند».

این سازمان فدرال روسیه، نظارت پزشکی را برای تمامی شهروندانی که از کشورهایی با شمار زیادی از مبتلایان به کرونا بازگشته‌اند، ضروری می‌داند و به آنها گفته می‌شود در خانه‌هایشان قرنطینه شوند و هرگونه علائمی از بیماری حاد تنفسی را گزارش دهند.

اواخر دسامبر ۲۰۱۹، ویروس ناشناخته کرونا در شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد و هزاران نفر جان خود را در آنجا از دست دادند و این ویروس به صورت تدریجی در تمامی جهان شیوع پیدا کرده است و تقریباً بیش از ۱۳۰ کشور جهان را درگیر کرده است و هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم جهان به این ویروس آلوده شده‌اند و نزدیک به هشت هزار نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

روسیه اعلام کرده است که 114 نفر از شهروندان این کشور به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند اما تاکنون این ویروس در این کشور قربانی نداشته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان