arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
گاردین:

داروی ژاپنی آنفولانزا روی کرونا هم جواب می دهد؟ / بیماران در چین پس از مصرف این دارو، در عرض 4 روز درمان شده اند / وزارت بهداشت ژاپن: این دارو روی افرادی که علائم شدیدی دارند، موثر نیست

سهام شرکت ژاپنیFujifilm Toyama Chemical  پس از ستایش مقامات چینی از یکی از داروهای آن، به شدت افزایش یافته است. این شرکت نوعی دارو برای مبارزه با انفولانزا تولید می کنند که چینی ها معتقدند در درمان کرونا موثر است. پژوهشگران چینی پس از آزمایشات بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا از این دارو به عنوان یک داروی مفید و اثربخش در درمان یاد کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهام شرکت ژاپنیFujifilm Toyama Chemical  پس از تعریف و تمجدید مقامات چینی از یکی از داروهای آنها، به شدت افزایش یافته است. این شرکت نوعی دارو برای مبارزه با انفولانزا تولید می کند که چینی ها معتقدند در درمان کرونا موثر است. پژوهشگران چینی پس از آزمایشات بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا از این دارو به عنوان یک داروی مفید و اثربخش در درمان یاد کرده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از گاردین، رسانه های ژاپنی روز چهارشنبه گفتند ، مقامات پزشکی در چین اعلام كرده اند دارویی كه در ژاپن برای درمان انواع جدید آنفلوانزا استفاده می شود، در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا مؤثر است.

ژانگ شینمین ، یک مقام مسئول در وزارت علوم و فناوری چین ، گفت که این دارو که با نام های فوپیراویر  و آویگان(نام تجاری) شناخته می شود توسط یک شرکت تابعه ازFujifilm ساخته شده است و نتایج دلگرم کننده ای را در کارآزمایی های بالینی در ووهان و شنژن کسب کرده است. این نتایج، حاصل پژوهش روی 340 بیمار است.

ژانگ روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «این دارو از درجه ایمنی بالایی برخوردار است و به وضوح در درمان موثر است.» بر اساس داده های پژوهشگران چینی، بیماران مبتلا به کرونا که در شنژن از این دارو استفاده کرده بودند، در میانگین زمانی 4 روز درمان شده اند و تست کرونای انها منفی اعلام شده است. در مقایسه با این افراد، گروهی که با داروهای رایج دیگر تحت معالجه بودند، تا 11 روز دوران درمان داشتند.

بررسی وضعیت ریه این بیماران با کمک اشعه ایکس نشان داد که وضعیت ریه افرادی که با این دارو درمان شده اند تا 91 درصد به حالت عادی برگشته اما ریه های بیمارانی که با داروهای دیگر تحت درمان بودند، به طور میانگین تا 62 درصد به وضعیت پیش از بیماری خود رسید.

این دارو در سال 2014 توسطFujifilm Toyama Chemical  تولید شده است. اما این شرکت تا این لحظه به ادعای پژوهشگران چینی واکنش نشان نداده است. از روز چهارشنبه و به دنبال اظهارات ژانگ ، سهام این شرکت دارویی در بورس افزایش یافت و صبح امروز با 14.7٪  رشد به نرخ روزانه 5.238 ین رسید.

پزشکان در ژاپن از همین دارو در مطالعات بالینی روی بیماران مبتلا به کرونا با علائم خفیف تا متوسط ​​استفاده می کنند و امیدوارند که این امر مانع از تکثیر ویروس در بیماران شود. یک منبع آگاه در وزارت بهداشت ژاپن اظهار داشت: «این دارو در افرادی که علائم شدیدتری دارند ، مؤثر نیست. ما  به 70 تا 80 نفر آویگان داده ایم ، اما به نظر نمی رسد افرادی که ویروس در بدن آنها شدیدا تکثیر شده چندان تاثیری از این دارو بگیرند.»

این منبع افزود: «محدودیت هایی در مطالعات مربوط به بیماران مبتلا به كرونا برای استفاده از ترکیبی از ضد ویروس های HIV لوپیناویر و ریتونوویر مشخص شده است.»

در سال 2016 ، دولت ژاپن از همین دارو برای کمک فوری برای مقابله با شیوع ویروس ابولا در گینه استفاده کرد. برای استفاده در مقیاس بزرگی از بیماران مبتلا به Covid-19 ، «فاویپیراویر» به تأیید دولت احتیاج دارد ، زیرا در ابتدا با هدف درمان آنفولانزا مجوز دارویی دریافت کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
4
1
آخه ایرانم همچین ادعایی کرده که یک دارو ساختن که طول دوره درمان را کاهش میدن چرا اون رو بولد نمیکنید
نظرات بینندگان