arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

بیل گیتس: تلاش های آمریكا برای آزمایش ویروس کرونا ضعیف و نامنظم است / بیماران مبتلا به کرونا باید ردیابی دیجیتال شوند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت ، چهارشنبه میزبان پرسش و پاسخ ردیت در مورد بحران کرونا بود. گیتس در پاسخ به سوالی درباره تعداد دفعات آزمایش در سیاتل گفت:« آزمایش در ایالات متحده به طور کلی "هنوز ساماندهی نشده است. وی گفت که امیدوار است دولت یک وب سایت راه اندازی کند تا مردم را به آنجا هدایت کند و بتوانند آزمایش خانگی یا آزمایش از طریق دستگاه های مکانیزه را بیاموزند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت ، چهارشنبه میزبان پرسش و پاسخ ردیت در مورد بحران کرونا بود. گیتس در پاسخ به سوالی درباره تعداد دفعات آزمایش در سیاتل گفت: «آزمایش در ایالات متحده به طور کلی هنوز ساماندهی و نظامدار نشده است. وی گفت که امیدوار است دولت یک وب سایت راه اندازی کند تا مردم را به آنجا هدایت کند و بتوانند آزمایش خانگی یا آزمایش از طریق دستگاه های مکانیزه را بیاموزند.»

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سرانه آزمایش های کرونا در ایالات متحده نسبت به برخی کشورها مثل کره جنوبی پایین تر است. این موضوع می تواند به برخی ضعف ها در مراکز كنترل و پیشگیری از بیماری های (CDC) مرتبط باشد.

بیل گیتس در این خصوص گفت: «اکنون موضوعات کمی گیج شده اند. در سیاتل، دانشگاه واشنگتن روزانه هزاران نفر را بررسی می کند اما این اطلاعات به یک سیستم ردیابی ملی وصل نمی شود.» بنیاد خیریه گیتس، مشهور به بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، بودجه توزیع کست های تشخیص خانگی کرونا در ایالت واشنگتن را تأمین کرده است.

گیتس همچنین از ایده نظارت بر حرکات بیماران کرونا نیز  حمایت کرد. وی گفت: «هر زمان که آزمایش مثبت اعلام شود ، باید فهمید که این بیمار کجاست و آیا ما نیاز به تقویت فاصله اجتماعی داریم یا خیر. کره جنوبی در این زمینه کار بزرگی انجام داد از جمله ردیابی تماس دیجیتال ».

کره جنوبی سیستمی را ایجاد کرد که حرکت حاملهای تأیید شده را ردیابی می کرد ،و داده ها را در وب سایت دولتی در دسترس عموم قرار می داد و پیام هایی را برای افرادی ارسال می کرد که ممکن است با آنها هم مسیر باشند. واشنگتن پست این هفته گزارش داد كه شركتهای بزرگ فناوری آمریكا از جمله فیس بوک و گوگل در حال مذاكره با آمریكا برای ایجاد یك سیستم نقشه برداری بیماری مشابه با استفاده از داده های موقعیت ناشناس هستند.

اجرای چنین سیستمهایی موضوعاتی را مطرح می کند که آیا آنها می توانند به آزادی های مدنی را نقض کنند یا خیر؟

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان