arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

عامل شکار خرس در ارومیه بازداشت شد / همدستان شکارچی بی رحم تحت تعقیب قرار گرفتند

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی یکی از روستاییان شهرستان ارومیه در خصوص کشتار یک قلاده خرس گفت: دستگیری سریع عاملان این عمل ناپسند در دستور کار نهادهای مسوول قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در تماس تلفنی با فرماندار ارومیه و مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: حفظ و حمایت از حقوق حیوانات از قدیم‌الایام همواره مورد توجه بوده و آموزه‌های اسلامی در این خصوص صراحت دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام حقوقی اسلام، از یک سو بهره‌برداری و استفاده بهینه از حیوانات مورد تاکید قرار گرفته‌است، اضافه کرد: همچنین در دین مبین اسلام به رعایت حقوق حیوانات و دفاع از گونه‌های مختلف آنان سفارش شده به نحوی که آزار و اذیت و کشتن حیوانات عملی مذموم و مرتکبان مستوجب عذاب الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این افراد همچون همیشه قاطعانه برخورد کند، بیان کرد: حق احترام بر حیوانات، حق زندگی و تولید نسل آزادانه و حق مراقبت از حیوانات، از جمله حقوق آن‌هاست به نحوی که هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی رحمانه قرار گیرد و بر اساس قانون، هرفعل غیر ضروری و هرگونه تصمیم که منجر به مرگ حیوانات شود به مثابه جنایت علیه حیات آن‌ها است.

علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه نیز با اشاره به دستگیری شکارچی خرس گفت: فردی که اقدام به آزار و شکار خرس بی‌آزار کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، دستگیر شد.

او ادامه داد: همدستان وی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

ظهر امروز، جمعه تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد فرد یا افرادی اقدام به آزار و اذیت یک قلاده خرس کرده اند.

این تصاویر، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان