arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد / بیشترین میزان قربانیان کرونا همچنان در ایتالیا

طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی کشورها، بیشترین قربانیان این ویروس کشنده و به شدت مسری از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و آلمان گزارش شده است.

طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

همچنین شمار بهبودیافتگان از این بیماری در جهان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام شده است.

براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند.

آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا در صدر جدول کشورهای کانون همه‌گیری کرونا قرار دارد و تاکنون ۱۷۰۴ قربانی بر اثر این بیماری داشته است. ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین نیز تاکنون ۳۲۹۵ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین در اسپانیا تاکنون ۵۶۹۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.

همچنین آمار مبتلایان در آلمان به ۵۳ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون۳۹۹ نفر گزارش شده است. در فرانسه نیز آمار مرگ و میر کرونا ۱۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. همچنین آمار کلی انگلیس نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا گزارش شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان