arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خواستار تشکیل دولت فوق العاده برای عبور از بحران کرونا شد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در مصاحبه‌ای تاکید کرد، کاراکاس باید یک دولت فوق العاده متشکل از اپوزیسیون و برخی از اعضای حزب حاکم سوسیالیست تشکیل دهد تا کمک‌های خارجی لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را دریافت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که از سوی بیش از ۵۰ کشور جهان به عنوان "رئیس جمهور به حق این کشور" به رسیمت شناخته شده در مصاحبه‌ای ویدئویی گفت: یک دولت ائتلافی قادر خواهد بود تا آژانس‌های چند جانبه را برای تامین کمک مالی ۱.۲ میلیارد دلاری برای رسیدگی به تاثیرات ویروس کرونا متقاعد سازد.

وی با اشاره به کمبود آب در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی ونزوئلا افزود: بسیار مهم و حیاتی است که ما در وضعیت فوق العاده بهداشتی و درمانی کشور مشارکت کنیم، تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها و دستگاه‌های تهویه هوا را افزایش دهیم و آب بیمارستان‌ها را تامین کنیم.

وی افزود: ما یک وضعیت فوق العاده انسانی در ونزوئلا داریم که پاندمی کرونا آن را وخیم‌تر خواهد ساخت.

گوایدو تصریح کرد: این دولت فوق العاده مشمول مادورو یا دیگر متحدان اصلیش نخواهد بود؛ گروهی که برخی از اعضای آن از سوی وزارت دادگستری آمریکا به تروریسم مواد مخدر متهم شدند و به همین خاطر کیفر خواستی برای آنها صادر شده است.

گوایدو از افشای اسامی اعضای احتمالی این دولت فوق العاده امتناع کرد.

مادورو، گوایدو را به عنوان عروسک خیمه شب بازی آمریکا محکوم کرده و درخواست‌ها برای کناره گیری را نادیده گرفته است. وی همچنین اتهامات درباره مشارکت در قاچاق مواد مخدر را رد کرده است.

این در حالی است که وزارت اطلاعات ونزوئلا هنوز درباره این پیشنهاد گوایدو هیچ اظهار نظری نکرده است.

گوایدو گفت: هیچ کس به یک قاچاقی مواد مخدر پول قرض نخواهد داد.

ونزووئلا تا روز یکشنبه ۱۲۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۳ قربانی ناشی از ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است و این کشور همچنان به دستور مادورو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تحت قرنطینه قرار دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان