arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
فرمانده مدیریت کرونا در تهران:

همگن شدن تمام شهر در آلودگی با کرونا!/ خروج مردم از خانه هایشان، شروع یک سناریوی خطرناک است که تبعات تلخ آن دو هفته دیگر در بیمارستان دیده خواهد شد

علیرضا زالی، فرمانده مدیریت کرونا در تهران با بیان اینکه آلودگی با کرونا در تمام مناطق تهران همگن شده است، گفت: قبل از ۲۰ اسفند برخی مناطق تهران کمتر آلوده بود و رفتار غیرمدنی برخی افراد، باعث همگن شدن آلودگی در سراسر شهر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه امروز میزبان افرادی در بیمارستان‌ها هستیم که به هشدارهای بهداشتی روزهای آخر اسفند توجه نکردند، اظهار کرد: ممکن است مردم فکر کنند فردا با حضور در طبیعت و عدم توجه به توصیه‌های موکد بهداشتی داستان به پایان می‌رسد در حالی که حضور مردم، فردا در خارج از خانه‌هایشان، شروع یک سناریوی خطرناک است که تبعات تلخ آن دو هفته دیگر در محیط‌های بیمارستانی دیده خواهد شد.

وی افزود: با حضور در بیرون از منزل به خصوص در تفرجگاه‌ها، از حداقل‌های بهداشتی برخوردار هستیم و تسهیلات بهداشتی در محیط بیرون خانه وجود ندارد و طبخ غذا، استفاده از مواد غذایی، تناول غذا و استفاده از سرویس بهداشتی با مشکلاتی روبه‌روست و به همین دلیل احتمال استفاده از ظروف مشترک، سرویس بهداشتی مشترک و نزدیکی افراد به یکدیگر افزایش می‌یابد و با بحران جدی‌تری روبه‌رو می‌شویم.

زالی سیزده بدر را یک بزنگاه مهم در شهر تهران تلقی و تصریح کرد: اگر مردم علی‌رغم توصیه‌های موکد ما فردا در شهر حضور پیدا کنند، اتفاقی تلخ رقم خواهد خورد و میزان ابتلا در شهر تهران به‌صورت جدی و تصاعدی افزایش خواهد یافت و با یک بار غیرمترقبه‌ی درمانی در بیمارستان‌ها روبه‌رو خواهیم شد. با افزایش بار بیمارستانی، تیم‌های درمانی که در کنار همه رشادت‌هایشان خسته شده‌اند، بسیاری از این افراد مدت طولانی خانواده‌‌ها و فرزندان خود را ندیده‌اند و حتی برخی پرستاران علی‌رغم پایان شیفت کاری خود برای حفظ سلامت خانواده، فرزند و پدرومادر سالمند خود به خانه نمی‌رود و در بیمارستان می‌ماند و این طولانی شدت ماندگاری در بیمارستان، می‌تواند باعث افسردگی او شود.

وی ادامه داد: نباید این خستگی را بر تن رنجور همکاران‌مان در خط مقدم نظام سلامت بگذاریم و افزودن هرگونه بار جدید درمانی به کادر حاضر در این مراکز، به دور از انصاف است.

زالی با بیان اینکه منظور از ماندن در خانه این است که حداقل تجمع فردی را داشته باشیم، متذکر شد: اینکه می‌گوییم در روز طبیعت بیرون نروید به این معنی نیست که می‌توان به خانه اقوام رفت و تجمع کرد. دیدوبازدیدها حتما باید متوقف شود و هر خانواده فردا باید با حداقل سکنه موجود در خانه این روز را به پایان برساند و از هرگونه رفت‌وآمد و حضور جمعی حتی در پشت بام خانه‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تجمعی حتی در پشت بام و داخل خانه‌ها نباید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: هرگونه اشتباهی می‌تواند یک اشتباه راهبردی و خطرناک باشد و کسانی که فردا از منزل بیرون می‌روند خود را به امواج مرگ‌آفرین و سهمناک ویروس سپرده‌اند.


وی افزود: راه فائق آمدن بر کروناویروس، شکستن چرخه استمرار بقای ویروس در طبیعت است. اگر این کار را نکنیم شاهد بروز امواج سینوسی در ابتلا به ویروس خواهیم بود و این اتفاق در روزهای اخیر در تهران اتفاق افتاده است.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران ادامه داد: اصولاً باید طبق یک منحنی به پیک برسیم و سپس روند نزولی پیدا کنیم در حالیکه تجربه اپیدمیولوژیک ما در تهران این مسئله را نشان نمی‌دهد و شاهد ابتلای سینوسی بوده‌ایم.

زالی با بیان اینکه قبل از 20 اسفند برخی مناطق تهران کمتر آلوده بود و برخی مناطق دیگر آلوده‌تر بود، یادآور شد: در حال حاضر نقشه آلودگی با کرونا در شهر تهران نشان می‌دهد که آلودگی تهران در تمام مناطق آن همگن شده است یعنی افرادی که برای خرید و گردش و تردد به بیرون از خانه رفتند باعث انتشار و همگنی ابتلا در تمام نقاط شهر شدند در حالیکه اگر چندین نقطه آلوده مشخص وجود داشت، کنترل بیماری در شهر تهران بهتر صورت می‌گرفت و به دلیل رفتار غیرمدنی برخی افراد شاهد این مسئله بودیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
1
1
اقلا امروز قرنطینه از دم منزل میذاشتید ثابت نشده با یه مشت امیب داریم زندگی میکنیم
نظرات بینندگان