arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

دانشمندان روس راهی برای نابودی ویروس کرونا یافته‌اند

محققان روسی مایعی را بدست آورده‌اند که می‌تواند سلاح کشنده‌ای برای انواع ویروس‌ها، از جمله کرونا باشد، به سلول‌های آن آسیب رسانده و مانع از تولید مثل آن می‌شود و برای انسان هم خطری نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تسنیم، به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، دانشمندان مرکز تحقیقاتی "اسکولکووا" روسیه راهی برای مقابله موثر با باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها پیدا کرده‌اند. این محققان دریافته‌اند که آب تصفیه شده سرد همراه با پلاسما می تواند سلاح کشنده‌ای حتی برای مقابله با ویروس جدید کرونا- SARS-CoV-2باشد.

این مایع "مگناریل" نامیده شده است. به گفته آنها، در چنین آبی، پروتئین‌ها از بین می روند و پس از خشک شدن، هیچ چیزی روی سطح تصفیه شده باقی نخواهد ماند.

این فناوری به شرح زیر عمل می کند: دستگاه نصب شده پلاسمای سرد تولید می کند - گاز ناشی از ذرات شارژ شده و غیر قابل شارژ مجدد وارد آب ساده می شود. پس از این، اتم‌ها بعضی از الکترون‌های خود را از دست می دهند و در نتیجه دیگر نمی توانند به مولکول H2O متصل شوند. این مسئله باعث ایجاد اشکال مختلف اکسیژن و هیدروژن می شود که به سلول‌های ویروس آسیب می‌رسانند. علاوه بر اکسیژن "تهاجمی"، مایع "مگناریل" هم ویروس‌ها را نیز به دلیل وجود اسید هیپوکلروز از بین می برد.

طبق این تحقیقات، یک دهم درصد نمک چنین اسید موجود در آبی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا می شود. خود اسید بسیار فعال تر از نمک آن است.

به گفته محققان این مرکز، چنین مایعی نه تنها تولید مثل ویروس‌ها را متوقف می کند، بلکه پاتوژن را هم می کشد. استفاده از چنین مایعی چه برای تولید ماسک‌های حفاظتی و چه برای نابودی ویروس‌ها در سطوح مختلف و همچنین برای پاشیدن در هوا مناسب است. این مایع برای انسان کاملاً بی خطر است و ساخت آن بسیار ارزان خواهد بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان