arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

پمپئو در تماس با همتای سعودی اش مدعی شد: یمن ناپایدار فقط به نفع ایران است

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود مدعی شد یمن ناپایدار تنها به نفع حکومت ایران است. پمپئو تاکید کر ددر مواجهه با آنچه که رفتارهای تهدیدآمیز ایران نامید، به حمایت از عربستان سعودی ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه افزود مایک پمپئو و فیصل بن فرهان آل سعود، نگرانی خود را از بیماری همه‌گیر کووید-19 و لزوم پاسخ جهانی برای مقابله با آن اعلام کرد.

وی ادامه داد: دو طرف درباره مناقشه در یمن بحث و گفت‌وگو و توافق کردند که تنها راه حل سیاسی، ثبات، صلح و رفاه را به وجود می‌آورد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو حملات 28 مارس (هفتم فروردین) انصارالله به عربستان سعودی را که از آن اهداف غیرنظامی یاد کرد، محکوم کرده است.

اورتاگس تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌ها برای کاهش تنش به رهبری مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمایت کرد و دو طرف پذیرفتند که یمن ناپایدار فقط به نفع حکومت ایران است و باید با رفتار بی ثبات‌کننده آن در یمن مقابله کرد.

وی مدعی شد پمپئو تاکید کرده است در مواجهه با آنچه که رفتارهای تهدیدآمیز ایران نامید، به حمایت از عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان