arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رادیو ملی آمریکا:

تصور می‌کنید COVID-۱۹ دارید؟ نظر پزشکان را درباره بهترین واکنش بخوانید

این روز‌ها بسیاری از افراد بدون آن که علامتی حاد داشته باشند، تصور می‌کنند به نوع کشنده کرونا مبتلا شده اند. این تصور گاهی تا حدی جدی می‌شود که افراد با نگرانی شدید به پزشک و بیمارستان مراجعه می‌کنند و حتی خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها بسیاری از افراد بدون آن که علامتی حاد داشته باشند، تصور می‌کنند به نوع کشنده کرونا مبتلا شده اند. این تصور گاهی تا حدی جدی می‌شود که افراد با نگرانی شدید به پزشک و بیمارستان مراجعه می‌کنند و حتی خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند.
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از رادیو ملی آمریکا، ویروس کرونا هر روز صد‌ها نفر را می‌کشد و بیمارستان‌های سراسر دنیا را تسخیر کرده است. با این وجود، ابتلا به این بیماری به این معنا نیست که شما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوید یا جان خود را از دست می‌دهید.
میشل نگ گونگ، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهر نیویورک می‌گوید: «بسیاری از بیماران در شرایطی خوب هستند و در خانه می‌توانند بهتر شوند، اما در شرایطی که اساسا نیازی به بیمارستان ندارند، به بیمارستان مراجعه می‌کنند. من به جرات می‌گویم که اکثریت قریب به اتفاق مردمی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند همین وضعیت را دارند.»
پزشکانی مانند گونگ می‌بینند که ده‌ها بیمار هر روز قرنطینه را ترک می‌کنند و بدون آن که در معرض بیماری شدید باشند به مراجع درمانی مراجعه می‌کنند. اما اگر تصور می‌کنید به ویروس کرونا مبتلا شده اید و نیاز به درمان دارید، بهتر است، به برخی توصیه‌های مهم توجه کنید:
همه افراد درگیر کرونا ویروس بیمار محسوب می‌شوند، اما شدت عوامل خطرزا، احتمال ابتلا به بیماری‌های جدی را افزایش می‌دهد. تاکنون بزرگترین عامل شناخته شده در خطر سن بوده است، اما این موضوع نیز پایدار نیست و می‌تواند متغیر باشد. دکتر گونگ بر اساس آن چه در سطح شهر نیویورک است می‌بیند می‌گوید: «بار‌ها و بار‌ها دیده ایم که بیماران سالخورده ما بسیار ضعیف هستند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر قرار دارند.»
علاوه بر این، تعدادی از شرایط بهداشتی دیگر نیز وجود دارد که فرد را در معرض خطر قرار می‌دهند. براساس داده‌های اخیر که از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها جمع آوری شده است، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی نیز در شدت کرونا موثر است. دانیل گریفین، رئیس بخش بیماری‌های عفونی ProheALTH Care Associates، گروهی از پزشکان که در منطقه نیویورک خدمت می‌کنند، می‌گوید: «از آنجا که COVID-۱۹ اساساً یک بیماری تنفسی است، هرکسی که دارای بیماری ریه باشد نیز باید مراقب باشد. CDC می‌گوید، آسم، بیماری انسداد مزمن ریوی و آمفیزم همه عوامل خطرزا هستند. سرانجام، بیمارانی که تحت عمل پیوند قرار گرفته اند و دچار نقص سیستم ایمنی هستند نیز می‌توانند دچار مشکل شوند. با توجه به شیوع شدید این بیماری، این امر به ویژه دشوار است.»
برخی از علائم نگران کننده‌تر از سایر علائم هستند
تب و سرفه خشک از شایع‌ترین علائم COVID-۱۹ است و این علائم به خودی خود، نیاز به مراقبت فوری پزشکی ندارند. علاوه بر این، گریفین می‌گوید، بسیاری از بیماران ممکن است مشکلات گوارشی مانند اسهال را تجربه کنند. اما گریفین می‌گوید علائم دیگر در اوایل بیماری می‌تواند بعدا مشکل ایجاد کند. به ویژه، او می‌گوید، تجربه تنگی نفس، سردرد شدید، درد شکم و خستگی شدید در چند روز اول بیماری همه نشانه‌هایی است که ممکن است بیمار برای مبارزه سخت با کرونا آماده شود.
گونگ می‌گوید، مشکل در تنفس وقتی که شدیدتر از حاد عادی باشد بسیار خطرناک است. این‌ها همه باعث می‌شود که شما به پزشک مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا برای بستری باید ارزیابی شوید یا خیر. گریفین می‌گوید یکی از راه‌های آسان برای بررسی تنفس، نظارت بر میزان تنفس شخص در دقیقه است. او می‌گوید: «اگر افراد دقیقه ۲۴، ۲۶، ۳۰ بار نفس بکشند، این افراد در مرحله پرخطر هستند.»
هر فردی که نگران است باید به جای مراجعه حضوری با پزشک خود تماس بگیرد. پاوان بهاتراجو، استادیار پزشکی دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «بیماران باید از این منابع معتبر اطلاعات بگیرند و هشیار باشید، به خصوص که بیماری به هفته دوم کشیده می‌شود.»
یک ویژگی منحصر به فرد و تأسف برانگیز COVID-۱۹ این است که برخی از بیمارانی که احساس می‌کنند در حال بهتر شدن هستند، ناگهان در شرایط بدترین حالت قرار می‌گیرند. این حالت رکود معمولاً بین پنج تا هفت روز پس از ابتلا دیده می‌شود. یک مطالعه جدید در بیمارستان واشنگتن نشان داد بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند دقیقا در دوره پیشرفت بیماری خود به بیمارستان می‌آیند و در نتیجه وخیم شدن حال آن‌ها بسیار سریع است. بسیاری از آن‌ها که در ابتدا فقط نیاز به کمی اکسیژن داشتند، در ۲۴ ساعت بعدی به ونتیلاتور نیاز دارند. پزشکان هنوز مطمئن نیستند که چه عاملی باعث بدتر شدن این حالت‌ها می‌شود، اما ممکن است سیستم ایمنی بدن بدن در واکنش بیش از حد به این بیماری ضعیف شده باشد. با همه این‌ها اگر خیلی بیمار نیستید بهترین کار این است که در خانه بمانید.

نظرات بینندگان