arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۱۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

پیشنهاد فوری به دولت محترم؛ آقای روحانی، بجنبید تا دیر نشده!

مصطفی فقیهی صاحب امتیاز پایگاه تحلیلی - خبری انتخاب در توئیتر نوشت: با مشاهده تصاویر ترافیک خیابان‌ها در نخستین روز غیرتعطیل پسانوروز،تنم لرزید. آقای رییس!راهی نیست جز آنکه تدبیری نو اندیشید.پیشنهاد من، تعطیلی ادارات است و دستور دورکاری⁩.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصطفی فقیهی صاحب امتیاز پایگاه تحلیلی - خبری انتخاب در توئیتر نوشت: با مشاهده تصاویر ترافیک خیابان‌ها در نخستین روز غیرتعطیل پسانوروز،تنم لرزید. آقای رییس!راهی نیست جز آنکه تدبیری نو اندیشید.پیشنهاد من،تعطیلی ادارات است و دستور دورکاری⁩.

دولت_الکترونیک⁩ که با تلاش وزارت ارتباطات،مشکل دورکاری کارمندان دولت را مرتفع کرده؛پس چرا نمی‌جُنبید؟!

اجرای این ایده،ضروری و واجب است و البته به جز دولت،بایداین دستور را فوراً به شرکت‌های غیردولتی نیز ابلاغ کرد.نمی‌شود یکسویه اندیشید؛هم درخواست قرنطینه داشت و هم اقتصاد مردم و قشر وسیع فقیر را فلج‌تر کرد.

تقاضا دارم بشنوید صدای مردم را!نه آنکه دست‌آخر و چوت دفعات پیشین و پس از تشدید بیشتر بحران ⁧کرونا⁩، دست بکار شوید!

از دیگرسو،واجب است برای قشر ضعیفتر که کارمند دولت نیستند،چون دست فروشان و مشاغلی چنین،بسته‌های ویژه حمایتی تهیه کرد. میدانم دولت وضع مساعدی در بودجه امسال ندارد،اما به هر روشی باید تن داد تا از این بحران عبور کرد؛هم جان مردم را نجات داد و هم سفره‌های خالی‌شان را اندکی سامان داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
3
از نیمه شعبان تا عید فطر باید مقررات منع امد و شد اعمال بشه یعنی این دیگه اخرین فرصته! در غیر اینصورت تا اوایل زمستون درگیر کرونا هستیم
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
2
پیشنهادهایی که من دارم و میتونه موثر باشه البته میدونم اینجا کسی نیست که کاره ای باشه و بتونه انجام بده و ولی به هرحال میگم (و اگه یه باب بشه و همه افراد ایده هاشونو بگن به جاهای خوبی میشه رسید):
1- بررسی تمام ادارات و تعطیلی اداراتی که هیچ تاثیری در اداره کشور ندارند و باز گذاشتن دست وزارت ارتباطات در ارتباط با دورکاری ( ارزان کردن اینترنت - پر سرعت کردن اینترنت - حذف فیلتر شبکه های اجتماعی که میتواند در دورکاری خیلی موثر باشد - همکاری صداوسیما در واگذاری شبکه به وزارت ارتباطات)
2- بررسی تمام شرکت های خصوصی و در اختیار گذاشتن وسایل بهداشتی و کنترلی بیماری - و کاهش نیروی انسانی تا حد ممکن و چرخشی کردن حضور نیروی انسانی)
3- گرفتن ایده از متخصصان بهداشت در مورد جنس ماسک و خیاطان ماهر و گرفتن ایده نحوه دوخت ماسک در خانه و تهیه آموزش جامع و تبلیغ آن از تریغ رسانه ملی که همه افراد برای خودشون حداقل ماسک تهیه کنند
4- اجبار کردن پوشیدن ماسک در تمام اماکن
5- ممنوع کردن سفربین شهری
6- حداکثر سرنشین خودرو ها فقط یک نفر ( که مردم برای تفریح بیرون نیایند و فقط برای کار ضروری خارج شوند)
7- در مورد آموزش مجازی کمک گرفتن از دانشگاه هایی که نرم افزار تخصصی و تجربه این نوع آموزش را دارند(واقعا نرم افزارای خوبی هست تو این زمینه و خودم استفاده کردم) و ساعت های متفاوت برای آموزش اختصاص بدند که اینترنت در یک زمان ترافیکش بالا نرود
8- راه اندازی یک نرم افزار خرید انلاین و اختصاص آن به تماامی شهرها و مختص همان شهر که همکاری اداره پست را میطلبد
9- حذف سود های بانکی و پرداخت آن به خانواده های نیازمند
10- ساخت سامانه پیامکی بجای سامانه بهداشتی برای غربالگری سریعتر و راحت تر
11- ساخت تونل های ضد عفونی برای خودروها در شهرهای شلوغ
12- ساخت تونل ضد عفونی در ورودی و خروجی مترو و ایستگاه های اتوبوس و پیاده روها
و ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
1
1- احتمالا آقای فقیهی در جریان ظرفیت زیرساختهای ارتباطی نیستند که فکر کرده اند همه کارهای قابل اجرا از راه دور را می توان با این زیرساخت عملیاتی کرد (یک نمونه اش جلسه مجازی مجلس شورای اسلامی که اخرش نشد)
2- احتمالا آقای فقیهی نمی دانند فرهنگ دورکاری چیست و آیا چنین فرهنگی در ایران وجود دارد؟ که من با اطلاع خودم می گویم وجود ندارد.
3- احتمالا آقای فقیهی شناختی از تنوع کارهای اجرایی ندارند و فکر می کنند همه آنها از نوع اداره یک سایت خبری است که بشود آن را از راه دور انجام داد.
4- می دانم آقای فقیهی از اداره کنندگان سایت شما هستند و احتمالا این نظر را منتشر نخواهید کرد. اما نوشتم تا حداقل خود ایشان از موضوع مطلع باشند و تا همه جوانب موضوع را نمی دانند چنین اظهار نظر قاطعی نفرمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
0
با سلام، اینجانب یکی از کارمندان شرکتهای دولتی هستم. در مورد دولت الکترونیک لازم است به این نکته توجه شود که جهت انجام بسیاری از کارها در شرکتها نیاز به مدارک، نرم افزارها و اطلاعاتی است که تنها در منابع و کامپبوترهای شخصی کارمندان در داخل شرکت وجود دارد و بدون دسترسی به آنها عملا انجام بسیاری از کارها ممکن نیست. این مساله در شرکتهایی که کارهای فنی تخصصی انجام می دهند بسیار بیشتر وجود دارد. متاسفانه در سالهای گذشته به صورت کورکورانه بر اساس ابلاغیه های سازمان پدافند غیرعامل تمامی پورتها و سی دی رامها بسته شده و عملا امکان هیچ گونه جابجایی اطلاعات فنی موردنیاز کارمندان جهت انجام امور در منزل وجود ندارد. بسترهای ایجاد شده در قالب دولت الکترونیک نیز امکان چنین دسترسیهایی را در منزل فراهم نمی کنند. لذا در شرایط فعلی جهت محقق شدن دورکاری در منزل ضروری است بسیاری از محدودیتهای بیموردی که در زمینه جابجایی اسناد و مدارک غیرمحرمانه ایجاد شده رفع شود تا امکان دورکاری فراهم شود
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
2
سلام. لطفا فاصله دورکاری و تعطیلی ادارات رو ادامه بدین نگذارین تلاش پرستاران و پزشکان پوچ بشه به فکر خدشه های صورت آنها باشین وقتی ازدحام و تردد مردم رو ببینن احساس ناامیدی میکنن و خسته تر میشن، مگه رعایت فاصله گذاری دورکاری مردم از تردد برون شهری و قرنطینه خانگی نبود؟ روز طبیعیت نمونشو دیدیم، آیا از نتیجه خوشحال نشدیم؟ محض خدا برای سلامت مردم تصمیمی که گرفتید تا نابودی ویروس کرونا پیش برین قطعا به لطف خدا همچون چین پیروز خواهیم شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
2
شما که دیگر نظر مخاطبان را انعکاس نمی دهید!! از رئیس جمهور تقاضا داریم 2 هفته تعطیلات ادارات و ... را هم ادامه دهند!! آخه یعنی چه که ما کسبه و میلیونها ایرانی 3 هفته قرنطینه و خانه نشین هستیم برای کمک به سلامتی عمومی جامعه و خودمان. چرا باعث هدر رفتن زحمات مردم و کادر درمانی میشوید؟؟ وضعیت اضطراری هست چرا دولت به فکر نیست!؟ این جوری میخواهید کرونا را شکست دهید!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
3
هنجارشکن های خارج شده از تهران به تهران بازگشته اند.. وقتی نبودند تهران خلوت بود .. خود خواهانی که تمام ایران را دور زدند .. و بازگشتند..
نظرات بینندگان