arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ دستور روحانی درباره زمان آغا ز دوباره فعالیت‌های اقتصادی / طرح سه فوریتی قرنطینه کامل کشور / دروغ چین در مورد آمار مرگ و میر در ووهان؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی: همه فعالیت‌های اقتصادی باید بعد از ۲۰ فروردین آغاز شود
روحانی دستور داد، مراکز تولیدی همگی باید با پروتکل فعال باشند. کسب و کارها بعداز ۹۹/۱/۲۰ باید با پروتکل فعال شوند. همه پروتکل‌ها مشخص و ابلاغ شود، چون همه فعالیت‌های اقتصادی بعداز ۹۹/۱/۲۰ باید آغاز شود.

موج دوم احتمالی کرونا در راه کشورهای آسیایی
گاردین نوشت: کشورهای آسیایی که با تردید امیدوارند واکنش‌های آنها به پاندمی ویروس کرونا به ثمر می‌رسند، اکنون با هجوم افراد وحشت زده‌ای که از ترس بسته‌شدن دوباره مرزها و تدابیر جدید قرنطینه در حال بازگشت به کشور خود هستند، با امواج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا روبرو هستند.

غربالگری کرونا در تهران الزامی شد
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: انجام غربالگری کرونا (تست ابتلا به کرونا) با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان این بیماری در تهران الزامی شد.

همبندی نجفی کرونا گرفت

حمیدرضا گودرزی (وکیل نجفی) خبر داد: نجفی در کنار ۱۱ زندانی دیگر در زندان قرار دارد که تست یکی از آنها مثبت اعلام شده است.

طرح سه فوریتی قرنطینه کامل کشور

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

چین در مورد آمار مرگ و میر در ووهان دروغ گفته؟

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت بررسی تصاویر منتشرشده از قربانیان ویروس کرونا در ووهان چین و همچنین بررسی‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های اجتماعی از میزان رجوع خانواده‌های قربانیان به مراکز تدفین نشان می‌دهد آمار قربانیان به حدود ۴۲ هزار نفر یعنی ۱۶ برابر بیشتر از آمار رسمی بالغ می‌شود.

آغاز فعالیت واحد‌های تولیدی از ۱۶ فروردین بلامانع شد

ستاد ملی کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۱- واحد‌های توزیعی، خدماتی و تجاری که مشمول ممنوعیت و محدودیت تردد و تجمع هستند و رسته‌های آن‌ها قبلا در اطلاعیه‌های کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا اعلام شده است تا اطلاع بعدی این کمیته تعطیل خواهند بود. ۲- فعالیت همه واحد‌های تولیدی (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا) از تاریخ ۱۶ فروردین ماه بلامانع خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال بیماری کرونای خود را پنهان کرده بود؟

خبرآنلاین نوشت: حیدر بهاروند رئیس موقت فدراسیون فوتبال به دلیل بیماری کرونا حدود 25 روز در قرنطینه بود اما این خبر رسانه‌ای نشد. بهاروند در اسفندماه سال گذشته و بعد از یکی از جلسات فدراسیون متوجه شد با مشکلات روبرو شده و بعد از انجام آزمایشات لازم فهمید دچار بیماری کرونا شده است. او در این مدت در خانه خود قرنطینه بود ولی در حال حاضر اوضاع جسمانی بهتر دارد.

روحانی مدعی درمان کرونا با طب اسلامی بازداشت شد

مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در لنگرود بازداشت شد. این فرد چندی پیش در اقدامی عجیب با ورود به بخش‌های مختلف بیمارستانی در گیلان ضمن به سخره گرفتن توصیه‌ها و دستورات پزشکی از خود فیلم‌هایی گرفته بود که نشان می‌داد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

نظرات بینندگان