arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۴۰۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

تلخ‌ترین خبر کرونایی هفته های اخیر / سرنوشت دهشتناک یک خانواده چهارنفره / کرونا خنجر به دست، در کمین ماست / در خانه بمانیم که بی تعارف، عزیزان‌مان طاقت مرگ غریبانه ما را ندارند

مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز پایگاه خبری «انتخاب»: این موجود پلید و پلشت، هفته‌های قبل، لای بوته و درختان کوچه پس کوچه‌ها، پنهان بود و تا سرحد امکان ساکت و صامت! نامرئی بود و از پشت، خنجر بر تن آدمیان می‌کوفت! اما از وقتی بی‌تفاوتی و بی مسئولیتی ما را دیده، جری و دلیرتر شده و شجاعانه، «هل من مبارز» می‌طلبد! مراقب باشید در تور این زامبی تکثیر یافته نیفتید که حالا رفقایش را نیز به میهمانی آدمخواری دعوت کرده، و به نظر می‌آید، کم کم، کثرت و تعدادش به جمعیت انسان‌ها نزدیک خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلخ‌ترین خبر کرونایی که تا به امروز شنیدم/ سرنوشت دهشتناک یک خانواده چهارنفره / کرونا خنجر به دست، در کمین ماست / در خانه بمانیم که بی تعارف، عزیزان‌مان طاقت مرگ غریبانه ما را ندارند

مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز پایگاه خبری «انتخاب» در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: پیرمردی می‌شناختم که سه سال پیش، همسرش را در حادثه دردناک رانندگی، از دست داد. او ماند و دو فرزندش!

هفته پیش، شنیدم که به کرونا مبتلاست و در خانه قرنطینه! دختر و پسرش نیز در خانه پرستاری‌اش می‌کردند.

دو روز قبل خبر آمد که پیرمرد فوت کرد! امروز اما خشکم زد و نفس در سینه‌ام حبس شد! وقتی شنیدم دختر ۲۷ ساله‌اش نیز به خاطر همین ویروس منحوس، درگذشته و وحشتناک‌ آنکه، پسر ۳۲ ساله‌اش هم در به کما رفته است!

این قصه‌ی پرغصه‌ی جانکاه، ظرف همین یک هفته اتفاق افتاده، یک خانواده را تماماً از پای درآورده و عجیب آنکه، هر سه نفر هم هیچ بیماری جانبی‌ای نداشته اند.

گیج و حیرت زده ام! نمی‌دانم دعا کنم پسر پیرمرد، همان تنها بازمانده‌ی این خانواده‌ی مظلوم، به دنیا بازگردد و با غم مرگ عزیزانش دست و پنجه نرم کند یا او نیز به پدر و خواهرش بپیوندد.

سبحان‌الله! این چه تقدیر و سرنوشت نحس، تلخ و غریبی‌ست که دنیا را فراگرفته و چونان زلزله‌ای۱۰ ریشتری، هر تکانه‌اش هزاران تن را به کام مرگ‌ می‌برد. بی‌شک اما، قصه‌ی دردناک و سوزناک این روزها، سیاه‌ترین صفحات تاریخ معاصر و بل تاریخ بشریت است!

پس تعارف نامهربانی با جان خود را کنار گذاشته و در خانه بمانیم! محض رضای خدا! به خاطر حفظ جان‌مان! به‌ عزیزان‌مان فکر کنیم که طاقت مرگ غریبانه ما را ندارند! در خانه بمانید که خروج‌مان این‌بار، شاید بی‌بازگشت و پایان ما باشد؛ به همین سادگی و همین‌قدر ناگوار و حزین!

راستش را بخواهید، من چند روزیست که ⁧#کرونا⁩ را می‌بینم که در هیبت قداره‌کشی بی‌رحم، خودنمایی می‌کند؛ می‌ شناسمش! بیرون از درب خانه، چونان راهزنان عصر جاهلیت، علناً و در انطار عمومی، انتظار شکارِ یک یکِ ما را میکشد!

این موجود پلید و پلشت، هفته‌های قبل، لای بوته و درختان کوچه پس کوچه‌ها، پنهان بود و تا سرحد امکان ساکت و صامت! نامرئی بود و از پشت، خنجر بر تن آدمیان می‌کوفت! اما از وقتی بی‌تفاوتی و بی مسئولیتی ما را دیده، جری و دلیرتر شده و شجاعانه، «هل من مبارز» می‌طلبد!

مراقب باشید در تور این زامبی تکثیر یافته نیفتید که حالا رفقایش را نیز به میهمانی آدمخواری دعوت کرده، و به نظر می‌آید، کم کم، کثرت و تعدادش به جمعیت انسان‌ها نزدیک خواهد شد.

آگاه باشید که در «چاهِ ویل» این شیطانِ چندچهره، سقوط نکنید که اگر گرفتار آمدید، سر و کارتان با «جناب عزرائیل» است!

مصطفی فقیهی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
50
13
فکر نمیکنم در صلاحیت شما باشه این گونه ایجاد ترس کنید شما به عنوان خبرنگار وظایف بسیاری داشتید که به لحاظ ترس و منافع لب به سخن فرو بردید پس دلیل ندارد که مردم به حرف شما گوش کنند شما ها دوست مردم نبودید دوست سیاست مدارها بودید و الان جایی در دل مردم ندارید پس حق بدهید کسی به شما گوش نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مردم تو را بخدا گوش کنید...
مردم اروپا بخصوص ایتالیا ریاضت اقتصادی را شروع کرده اند..فقط یک وعده غذا میخورند...چون خیلیها روزمزد بوده اند و اگثرا در بخش خدمات شامل رستوران و هتل و توریست کار میکردند در کشوری مثل ایتالیا وقتی توریست نیاید یعنی فلج اقتصادی...
تو رو خدا فکر نکنید جاهای دیگه الان بهشته و ایرانیها فقط دارند تو جهنم زندگی می کنند...دولت برای تعطیلی هیچ پولی ندارد...پس مردم کمک کنند و نق نزنند...باور کنید در ایتالیا نان هم بزور گیر میاد آرد کمیاب شده ولی مردم بجای نق زدن تو خانه های خود نشسته اند...و بیرون نمیایند..
کارشناس ارشد مدیریت سلامت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بهتره با برداشت از صندوق ذخیره ارزی، ماه مبارک رمضان رو کل مملکت رو قرنطینه کامل کنن و از همون منبع به خانواده های کم بضاعت کمک مالی کنن. این تنها راه کنترل این اپیدمی و به تعویق انداختن پیک اپیدمی بیماری هستش. در ماه رمضان، خودبخود رفت و آمدها هم کمتر میشه. به هر شخص کم بضاعتی هم بر اساس کد ملی و آدرسش که در کد ملی ثبت شده، بسته مایحتاج ضروری اهدا بشه. به بقیه هم در صورت نیاز، بسته مواد غذایی به صورت اقساط از یارانه تعلق بگیره. اگه این اتفاقات در ماه رمضان رقم بخوره، کم کم شاهد حذف بیماری در بسیاری از استان ها خواهیم بود. بعد از اون هم با گرم تر شدن هوا، خودبخود اثر بیماری زایی ویروس کمتر میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مردم نترسن و از بیماری بمیرن بهتره یا بترسن و زنده بمونن؟!!
امیدوارم گرفتارش نشی که اونوقت کامل حس میکنی چقدر ترسناکه
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
28
والا اینو به من نباید بگی
به دولت بگو
به دولتی بگو که تعطیلی کلی اعلام نمیکنه
کارمند و کارگر نره سرکار اخراج هست
من کارمند روزنامه ای بودم ولی قید کار رو زدم اعلام کردم نمیام سلامت من و اطرافیانم رو مهم تر دونستم
اجاره دارم قسط هم دارم ولی بمیرمم اینا رو باید داد پس می مانم خانه شاید تموم شد این ماجرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
12
جناب آقای فقیهی بزرگوار خداوند مهربان این خانواده را رحمت کند. تراژدی بسیار غمناکی هست!! بنده هم یک خانواده 3 نفره را شنیدم که ابتدا خانم بعد از مبتلا به کرونا فوت کرد و همسر و پسر این خانم هم مبتلا و به کما رفتند ولی همسر ایشان هم اولین روزهای سال جدید فوت کردند و آن زمان شنیدم پسرشان هنوز در کما هستند و دیگر خبری ندارم. فرمایش شما صحیح هست و خود مردم باید این بیماری را بسیار جدی بگیرند! یکی از اقوام نزدیک ما هم پریروز در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. خدابیامرز بدون ماسک یا اینکه مثل خیلی از ما فکر میکرد این بیماری برای ما که پیش نمیاد و برای دیگری هست! اصلا نباید شوخی گرفت! اگر هم مجبور هستیم بیرون برویم باید کاملا رعایت بهداشت و توصیه های متخصصان را انجام دهیم. باید به افرادی که نزدیکمان می آیند و رعایت بهداشت را نمی کنند با خوشرویی ولی جدی آگاهی سازی کنیم و فرهنگ سازی کنیم تا از خطر آگاه شوند. انشاله به این روزهای عزیز خدا این بلا و بیماری را از کشور ما و دنیا دور کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
27
شازده
ماهم دوست داریم خانه بمانیم
لطفا بفرمایید فکری به حال غم نان غیر کارمندان بفرماید تا در خانه بمانیم....
علت تعطیل نشدن انواع اداره های بی خاصیت رو هم حداقل بنده نمی فهمم.‌از خود آقایان بپرسید.....
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
22
همه انتظارات از جیب مردم اشتباه هست
مرم بین مرگ از گرسنگی و کرونا باید یکی را انتخاب کنند و حکومت مسئولیت پذیر هم که هیچکاره هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
21
آقای فقیهی همه رو میدونیم و درک میکنیم! اما جواب این مردن ها رو کسایی باید بدن که با نفهمی و تعصب و لجبازی بیجا اقتصاد ایران رو ویران کردن تا نه دولت و نه سازمانی نتواند با پرداختن خسارات کشور همه رو به قرنطینه دعوت کنه! آقای فقیهی راجب این کاسبان تحریم بنویسید
نوید
|
United States
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
24
کاش مردمان سرزمین من یتیم نبودند
جلال ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
3
5
با توجه به خصوصیات این ویروس و قدرت انتشار آن، به نظر می رسد قرنطینه کامل تنها در سکونتگاه های کوچک و کم جمعیت می تواند پاسخگو باشد. اما در مورد کلانشهرهایی مثل پاریس، نیویورک، استانبول ، تهران و مشابه آنها، به دلیل تعاملات و کارکردهای گسترده این ابرسکونتگاها، امکان اجرای قرنطینه کامل و مهار کامل انتشار ویروس، شدنی نیست. به طور کل، این ویروس تا زمان ساخت واکسن آن توقف ناپذیر است و همه گیری خود را کامل خواهد. بنا براین روش درست مقابله با آثار آن شاید این باشد که سرعت انتشار آن متناسب با امکانات درمانی و پزشکی هر کشوری، مدیریت شود. همزمان گروهای آسیب پذیرتر شناسایی و تحت مراقبت بیشتر قرارگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ناتوانی ها و ضعف های خودمونه که باعث گنده تر شدن و اثربخش تر شدن دشمن میشه. برای جنگ با کرونا باید رویکرد سیستمی به قضیه داشت. الان تمام مسئولین و مردم ما دارن فیل رو هر کدوم از یه زاویه و در تاریکی و با دست لمس می کنن و طبیعیه که هر کدوم حدسی هم میزنن. مدیریت بحران در ایران پروتکل مشخصی نداره و در مدیریت و برخورد با بحران ها که غالبا هم خودساخته هستن، با بحران هایی!! مواجه میشیم. مراکز تصمیم گیری متعدد، عدم تطابق مسئولیت با اختیارات(حد اقل ادعای این مسئله که در مورد سه رئیس جمهور حال و گذشته کشور بارها از خود ایشان شنیده ایم)، بلاتکلیفی در روابط خارجی و شل کن و سفت کن های بی نتیجه در این زمینه، عدم حاکمیت قانون و برتری سلیقه و منافع شخصی و گروهی در کشور، ایدئولوژی زدگی سیاست و سیاست زدگی دین و بسیاری موارد دیگر به صورت مزمن سال هاست نظام تصمیم گیری و سیاستگذاری کشور را بیمار کرده اند. کشور ما با چنین بیماری زمینه ای ای سالهاست که درگیر است و طبیعی است که همه گیری ای مثل کرونا، بلایای طبیعی ای مثل سیل و زلزله و ... کشور را به سمت نیاز به مراقبت های ویژه سوق دهد و چه بسا در صورت تصمیم گیری نادرست و غیراثربخش در چنین شرایطی برای درمان این بحران عمومی، کشور به کما برود و آن شود که نباید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
14
اونوقت آقای روحانی ما رو داره می ندازه تو بغله کرونا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
میخاد زودتر به پیک مرگ برسیم و سپس همگی خلاص شوند! عزیزان برادر که احساس مسئولیت ویروسهای کووید 19 از انها بیشتر است ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
خب ديگه يارانه بگير كمتر ميشه
سعید رایگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
3
سلام و خسته نباشید ...
ممنون از جناب آقای مصطفی فقیهی عزیز و زحماتی که پیرامون هشدارها و دعوت به رعایت نکات بهداشتی دارند .... از حی سبحان برای تمامی درگذشتگان از بیماری کرونا بخصوص این خانواده ی محترم رحمت و مغفرت میطلبم.
مهدی
|
United States
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
4
13
آقای فقیهی! مسبب اصلی وضع فعلی شخص خود رییس جمهوره! تو رو خدا شما که صاحب رسانه هستید فشار وارد کنید به این رییس جمهور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
8
حرف تو را بپذیریم یا ریس جمهور را؟
یعنی او این قصه را نمی داند؟
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
3
0
چند غلط تایپی را اصلاح کنید.
چاه ویل هم حشو است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
16
وقتی ادارات، بانک ها، اصناف، مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها بناست باز باشند چطور در خانه بمانیم؟ وقتی تقریبا همه ی مشاغل قراره فعال باشن چه کسانی در خانه بمانند آخر؟!! حضرات چه میکنند با ما؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
12
فقر و نداری و گرانی هر روز آدم رو میکشه ولی کرونا فقط یکبار !
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
5
تشکر از جناب فقیهی عزیز فقط خواستم به عنوان یک دنبال کننده سایت انتخاب ذکر این نکته که مردم و مسئولین دو کفه یک ترازو هستند و اقدامات هریک مکمل دیگری،باشد به یاری خداوند مردم و مسئولین دست در دست هم پیروز این میدان باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
17
مسئولان ظاهرا راه درمان رو میدونن !!
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
12
جناب آقای فقیهی
ما که نمی‌توانیم شما اگر میتوانید همین مقاله را بدهید آقای روحانی که میخواهند هم چرخ اقتصاد و ورشکستگی دولتشان را مردم به دوش بکشند و هم سلامت مردم برایشان ارزش ندارد.

مردم بدبخت تر از چیزی هستند که فکرش را می کنید.

و من الله التوفیق
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
6
اگر دولت روحانی دارای دیدگاه، چشم انداز و استراتژی کارشناسی شده برای مبارزه علیه کرونا و در نتیجه دوران مابعدکرونا بود، شما و دیگر عزیزان در جامعه رسانه ای کشور مجبور نبودید اینقدر با عجز و لابه از مردم بخواهید و تقاضا کنید که در خانه بمانند ... بالاخره دولت با هزینه های مالی افزون و تعداد تلفات بیشتر مردم مجبور خواهد شد همان سیاست های کنترلی ‌و سفت کردن هائی که دلسوزان و منتقدین از ابتدا می گفتند را افزایش دهد، اگر به سمت قرنطینه نرود؛ امید که صبح دولت ما در بامدادان شنبه بدمد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
3
7
مردی اینها را به رئیس جمهوری که شخص شما برایش سینه چاکی می کردی بگو که مخالف قرنطینه و تعطیلی است
امین میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
5
6
با سلام

ویروس یا ویریون در بیرون از بدن میزبان زنده نمی ماند و با اینترفرون ترشح شده در بدن از تکثیر آن جلوگیری می شود. ویریون در اصل یک رشته سرگردان DNA و در مورد کرونا RNA است که توان تولید انرژی از طریق ATP را ندارد. آنچه باعث مرگ بیماران می شود غالباً بیماریهایِ زمینه ای (دیابت، فشار خون بالا، سابقه سکته های مغزی و ریوی و قلبی)، نقص سیستم ایمنی بدن ( تحت اثر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی- مثل کورتیکواستروئیدها - یا استرس - به سبب ترشّح کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی-یا نقص ژنتیک و HIV) و بیشتر از همه عفونت بیمارستانی ست. به عبارتی ویروس در بدن هست (مثل ویروس تبخال) امّا در شرایط خاصی فعال می شود و در صورت عدم رسیدگی عفونت باکتریایی را به عفونت ویروسی می افزاید.

این را من که فیلسوف علمم و کارم بررسی انتقادی علوم و اپیستمولوژی ست می دانم ، چرا پزشکان محترم اطلاع رسانی نمی کنند و با ایجاد استرس شکوفه زدن ویروس را باعث می شوند، خدا عالِم است.

به هر حال ، آنچه باعث دستپاچگی پزشکان شده ، کمبود تخت است نه بیماری! کسانی را که در خانه درمان شده اند با کسانی که در بیمارستان مرده اند مقایسه کنید، به کنه مطلب پی می برید.
امین میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
4
6
با سلام

ویروس یا ویریون در بیرون از بدن میزبان زنده نمی ماند و با اینترفرون ترشح شده در بدن از تکثیر آن(داخل بدن) جلوگیری می شود. ویریون در اصل یک رشته سرگردان DNA و در مورد کرونا RNA است که توان تولید انرژی از طریق ATP را ندارد. آنچه باعث مرگ بیماران می شود غالباً بیماریهایِ زمینه ای (دیابت، فشار خون بالا، سابقه سکته های مغزی و ریوی و قلبی)، نقص سیستم ایمنی بدن ( تحت اثر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی- مثل کورتیکواستروئیدها - یا استرس - به سبب ترشّح کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی-یا نقص ژنتیک و HIV) و بیشتر از همه عفونت بیمارستانی ست. به عبارتی ویروس در بدن هست (مثل ویروس تبخال) امّا در شرایط خاصی فعال می شود و در صورت عدم رسیدگی عفونت باکتریایی را به عفونت ویروسی می افزاید.

این را من که فیلسوف علمم و کارم بررسی انتقادی علوم و اپیستمولوژی ست می دانم ، چرا پزشکان محترم اطلاع رسانی نمی کنند و با ایجاد استرس شکوفه زدن ویروس را باعث می شوند، خدا عالِم است.

به هر حال ، آنچه باعث دستپاچگی پزشکان شده ، کمبود تخت است نه بیماری! کسانی را که در خانه درمان شده اند با کسانی که در بیمارستان مرده اند مقایسه کنید، به کنه مطلب پی می برید.
ناشناس
|
Italy
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
14
2
کرونا در ایران، علیرغم همه جانفشانی پزشکان و پرستاران به فاجعه ای عظیم تبدیل خواهد شد...مردم بایستی توجه داشته باشند هدف سازندگان این ویروس و انتشار آن یک نسل کشی است!!!با توجه به اینکه حدود 90 درصد مرگ و میرهای کرونا از میان سالمندان، بازنشستگان، یا کسانی که دارای بیماری‌های سخت مانند سرطان، دیابت و مرض قند و بیماری‌های تنفسی، و یا فقرا، بی خانمان‌ها شکار می شوند، یعنی همه کسانی که از نظر رهبران کشورهای غربی شاما آمریکا و اروپای باری بر نظام بهداشتی و درمانی و صندوق‌های بازنشستگی و بودجه عمومی محسوب می شوند، به این ترتیب کرونا می توانست حامل یک جوانی دوباره برای سیستم جهانی فرتوت سرمایه داری باشد تا بتواند چند سده دیگر به حیات خود ادامه دهد. آمریکا را از شر بحث درباره بیمه‌های بهداشتی و کمک به فقرا خلاص می کند و قاره پیر اروپا با کشتار سالمندان آن دوباره جوان می شود.
این یک حمله بیولوژیک است..کرونا برای قتل عام درست شده است..باید خود را از تیررس این قاتل مهلک پنهان گنید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
20
آنها که از چین این بیماری راآوردند آنها که که اجازه قرنطینه قم را نداد کسانی که که سهوا شیوع کرونا را پنهان کردند و ... همه در فاجعه امروز شریک اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
قم رو خوب انداختن سر زبون شما جناب، قم اولین تشخیص رو داد وگرنه بیماران مشکوک قبل از اون در تهران و شمال زیاد بودن ، همزمانی اعلام تشخیص کرونا در چند شهر با قم شاهد این مطلبه
علیزاده - فرانکفورت آلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
سلام سلام آقا با سواد
آمریکا کرونا بی داد می کند اونجا هم مگه قم داره که با محاسبه شما که کرونا از ایالت کالیفرنیا شده بس قم آمریکا است.
.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
9
"فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه برخی ادارات به تشخیص‌ خود عمل می کنند، گفت: ادارات به کاهش ساعات اداری و دورکاری تمکین نمی کنند."
وزیر صنایع و معادن از آن ها است که تمکین نمی کند البته و متاسفانه خود رئیس جمهور هم تمکین نمیکند. از ماست که برماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
4
خیلی غم انگیز....
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
8
درورد بر شما آقای مصطفی فقیهی و سپاس از نوشته زیبای شما و آرزوی تندرستی برای همه هموطنان و دیگر مردم دنیا
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
8
ایکاش شما بیکاری و بی پولی و فقر ناشی از کرونا راهم در هیبت قداره کشی بی رحم میدیدید که در کوچه های تاریک و خلوت ، گلوی بی پناهان را پاره می کند ؟؟ چطور میشود به مردمی که نانشان در کف خیابان است با مسافر کشی و بازیافتی ها و دستفروشی و کارگری و غیره و هیچ حامی و پشتیبان مالی ندارند ، گفت در خانه بنشین ! سانتی مانتالیسم شما با واقعیت دردناک فقر مضاعفی که کرونا به این مردم تحمیل کرده هیچ تناسب منطقی ندارد .
عبدالله خدابنده دوست
|
United States
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
2
مهمترین دغدغه در این شرایط بحرانی به نظر می رسه دست بدست هم دادن برای قطع زنجیرۀ عا لیجناب ویروس کرونا باشه که رنج را به طور یکسان به کلبۀ فقرا و قصر اشراف برده ؛ بحث های جانبی بهتر ه بمونه برای پس از بحران . در ضمن غیرت ایرانی اسلامی ایجاب می کنه در این شرایط سخت هرکدام کاری برای محرومین هم محله مان بکنیم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
3
متاسفانه از ابتدا رسانه ها و مسئولین و در راس همه صدا و سیما موضوع را خیلی ساده و پیش پا افتاده در حد سرماخوردگی عنوان کردند و آمارهای واقعی را به مردم نگفتند و اکثر مردم خطر را جدی نگرفتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
2
اگه قراره بشینیم خونه باید تعطیلی عمومی اعلام کنن و خلاص الان برخی ادارات فعالن پادگانها باز شدن خوب از هر خونه ای دونفر به اجبار حتی برای چند ساعت تو این مکانها باشن کافیه دیگه برای انتقال بیماری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
1
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند .
زلزله و سیل و بیماری و .... مشکل نیستند . انها مسیر خود را طی می کنند .
همان طور که بیکاری و اعیتیاد و طلاق و ... هم مشکل مستقل نیستند .
مشکل نظام مدیریت فانتزی و مفت خوار است . اما بنظر می رسد جناب فقیهی یا زودش نمی سد یا نمک گیر شده است و ادرس اشتباهی می دهد .
بزرگ ترین عامل موفقیت و عامل بدبختی هر قومی نخبگان و و تریبون داران آن امت هستند .
اگر انها درست و اثربخش کلمات را انتخاب نکنند ملت باید با جان و مال خود هزینه کند .
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
4
سلام
لطفاً چیزی بگید که شدنی باشه . در خانه بمانید یعنی چی ؟
فکر میکنید چند درصد از روی خوشی و بی مسولیتی میان بیرون . ؟ ماهی 2 تومن به اون کارگر ، دستفروش ، راننده یا همه اقشار بدید . بعد بگید نیا بیرون . توی همه دنیا وظیفه تامین مردم با حکومته . نه خود مردم . قابل توجه مسولان
پول نفت کجاست دقیقاً ؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
2
هم کرونا، هم بیکاری و بی نونی و هم تحریم های ظالمانه آمریکا و بلوکه شدن پول و سرمایه و صادارات ایران!
خدا همگی شون را نابود کند!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
الهی خدا حفظ تون کنه آقای فقیهی وخدا ریشه ظلم جهل رو بکند انشاالله
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
2
قبلا صريحتر نقد ميكرديد كمي از روزنامه عصر ايران ياد بگيريد شما هم در مرگ هموطنمان دخيل هستيد چقدر محافظه كاري مقاله ميدهيد اصلا مطلب ننويسيد راحت تريد واقعا در اين ايام كرونا كدام موقع مشكلات مردم رو درج كرديد دايم گفتيد فلان مقام اين حرف رو زده فلاني حرف ديگه !ديگه مقالاتتون مفت هم نمي ارزه بريد از مردم مصاحبه كنيد دردهاشون رو بنويسيد متاسفم
امیر
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
3
یکی از بهترین راه های جلوگیری از انتقال ویروس ارائه آمار دقیق تعداد فوتی ها و تعداد مبتلایان هست.
مردم فکر میکنن تعداد فوتی ها حتما به دلیل سن بالا یا بیماری خاص بوده در صورتی که اصلا قابل پیش بینی نیست.
وقتی آمار فوتی ها دقیق اعلام بشه همه رعایت می کنن.
عباسعلی
|
Canada
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
در زمان های بسیار دور همه گیری طاعون از طریق موشهایی حامل طاعون به کک ها و از طریق کک ها به ملوانان بود . اروپایی مثالی داشتند که در کشتی های طاعون زده موشهای مسبب طاعون اولین هایی بودن که از کشتی به ساحل فرار می کردند و این حکایت ماست ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
چرا خبرهای کرونائی کدخدات ومعبودهای غربیتون رو دیگه نمیزاری؟! قبلا که از ازعطسه کردنشون هم خبر میذاشتی! انگار خبرهای وحشتناک کرونا در غرب که اعلام میشه ،دشنه ای توی قلب عشاق ایرانی غرب فرو میره.در ضمن این بازیها رو دولت روحانی در برداشتن قرنطینه درمیاره که کشور سقوط کنه وارباب کدخداتون رو برگردونه.تو وسایتهای دیگه که با لولو نشان دادن رقبای روحانی باعث شدید دو دوره روحانی رای بیاره ،در تک تک مصیبتهایی که سر مردم توی این هفت سال اومده ومنجمله بلایی که سر این خانواده اومده ،شریکید.وای به حالتون اون دنیا.
نظرات بینندگان