arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط کشور و وقوع تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۱۸ فروردین) این شرایط در نیمه شرقی آذربایجان شرقی و اردبیل و فردا (۱۹ فروردین) در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال همدان، شمال مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) در گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

روز پنج‌شنبه (۲۱ فروردین) نیز سامانه بارشی در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران و شمال قزوین فعال خواهد بود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که دو روز آینده احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد همچنین در مناطق مستعد وقوع تگرگ و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان