arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره حادثه فرار گروهی از زندانیان از زندان سقز: عامل اصلی و طراح توطئه دستگیر شده / احتمال تبانی و سهل انگاری برخی کسانی که در زندان فعالیت می کردند

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت زندانیان فراری نیز گفت: با آنهایی که در این ماجرا نقش داشتند و در زندان کار می‌کردند و قصور کردند برخورد شده یعنی پرونده تشکیل شده و برخی بازداشت شدند. عامل اصلی و طراح توطئه دستگیر شده و کسانی که هنوز دستگیر نشده‌اند جرم سنگین نداشته اند و فریب خورده اند. این اتفاق درس و هشدار شد برای عوامل زندانبانی و معلوم شد توطئه و سهل انگاری اتفاق افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه قضاییه  در مورد آخرین وضعیت زندانیان فراری نیز گفت: در این ایام متاسفانه یکی دو حادثه در برخی زندانها من جمله سقز داشتیم که با توطئه برخی زندانیان و همچنین، احتمال تبانی و سهل انگاری برخی کسانی که در زندان فعالیت می کردند رخ داد.

وی افزود: با آنهایی که در این ماجرا نقش داشتند و در زندان کار می‌کردند و قصور کردند برخورد شده یعنی پرونده تشکیل شده و برخی بازداشت شدند.

اسماعیلی گفت: همچنین با همکاری پلیس و زندانبانی اکثر قریب به اتفاق زندانیان فراری دستگیر شده و اکنون به تعداد انگشت شمار بیرون هستند و تعدادی خودشان بازگشتند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: عامل اصلی و طراح توطئه دستگیر شده و کسانی که هنوز دستگیر نشده‌اند جرم سنگین نداشته اند و فریب خورده اند. این اتفاق درس و هشدار شد برای عوامل زندانبانی و معلوم شد توطئه و سهل انگاری اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این مطلب که برای امنیت زندانها کوتاه نمی‌آییم گفت: از پلیس به این جهت که بسیار به ما کمک کردند و مساعدت داشتند کمال تشکر را دارم و در حال حاضر هم امنیت و هم سلامت در زندانها برقرار است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان