arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۱۸۴
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

سوءاستفاده مدارس لاکچری از کرونا: هم پول تعطیلی امسال را بدهید، هم شهریه سال بعد را / از والدین پول می‌گیرند، اما حقوق معلمان حق‌التدریس را نمی‌دهند / امتناع مدارس از بازگرداندن پول غذا، سرویس و خدمات ویژه / مدارس دولتی، دانش‌آموزان را به تلویزیون پاس می‌دهند

گزارش‌های دریافتی از مدارس، از این خبر می‌دهد که تعطیلات کرونا، زمینه‌ساز بروز اختلافاتی بین مدارس، معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان شده است؛ نزاعی که به نظر می‌رسد، برنده آن مدارس و بخصوص مدارس غیرانتفاعی و لاکچری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوءاستفاده مدارس لاکچری از کرونا: هم پول تعطیلی امسال را بدهید هم شهریه سال بعد را / از والدین پول می گیرند اما حقوق معلمان حق‌التدریس را نمی‌دهند / امتناع مدارس از بازگرداندن پول غذا، سرویس و خدمات ویژه / مدارس دولتی، دانش‌آموزان را به تلویزیون پاس می‌دهند

سرویس اجتماعی «انتخاب»: گزارش‌های دریافتی از مدارس، حاکی است که تعطیلات کرونا، زمینه‌ساز بروز اختلافاتی بین مدارس، معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان شده است؛ نزاعی که به نظر می‌رسد، برنده آن مدارس و بخصوص مدارس غیرانتفاعی و لاکچری هستند.

**مدارس دولتی؛ معلمان رسمی و پاس دادن دانش‌آموز به تلویزیون

در مدارس دولتی که عمده معلمان آن، دارای رابطه استخدامی با آموزش و پرورش هستند، به  نظر می‌رسد خانواده‌ها در تعطیلات دوماهه کرونا، کمتر امکان مطالبه از مدرسه را دارند و گزارش‌ها حکایت از این دارد که مدارس دولتی بسته به میزان تعهد کاری کادر خود، در تعطیلات کرونا برای دانش‌آموزان وقت صرف کرده‌اند.

از این رو، با وجود اینکه برخی مدارس دولتی و معلمان، متعهدانه کلاس‌های آنلاین را برگزار می‌کنند و درس را به خاطر کرونا متوقف نکرده‌اند، اما برخی از آنان، علی‌رغم دریافت حقوق و مزایای خود به صورت کامل، کمترین میزان وقت را برای دانش‌آموزان اختصاص داده و آنان را به آموزش 20 دقیقه‌ای تلویزیونی در شبکه آموزش، ارجاع می‌دهند.

**غیرانتفاعی‌ها؛ از ظلم به معلمان روزمزد تا فشار به خانواده‌ها

اما در مدارس غیرانتفاعی، ماجرا کمی متفاوت است. از آنجا که در این دست از مدارس، خانواده‌ها عمدتا شهریه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند، تدریس آنلاین در ایام تعطیلات کرونا به صورت جدی ادامه داشته و در جریان بوده است.

با این حال، نکته‌ای که درباره مدارس غیرانتفاعی مهم به نظر می‌رسد، حقوق و مزایای معلمان حق‌التدریس است. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بعضی از مدارس غیرانتفاعی علی‌رغم دریافت کامل شهریه سال 98 از خانواده‌ها، حقوق معلمین روزمزد را با توجیه تعطیلات دوماهه، به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند.

در واقع، برخی مدارس غیرانتفاعی، هم همه شهریه را از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند و هم به معلمان حق‌التدریس خود که عمده کادر این مدارس نیز از این دست هستند، در پاسخ به مطالبه حقوق و مزایا، اظهار می‌کنند: دو ماه مدرسه‌ها تعطیل بوده است. این در حالی است که این معلمان، به دلیل تزلزل جایگاه شغلی خود، بیش از معلمان رسمی و استخدامی، برای ادامه کار تدریس در ایام کرونا، وقت می‌گذارند.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی از بروز اختلاف بین خانواده‌ها و مدارس غیرانتفاعی در زمینه وجوه دریافت شده برای غذا، بوفه، سرویس مدارس و کلاس‌های فوق برنامه خبر می‌دهند؛ خدماتی که مدارس به دلیل تعطیلات کرونا از ارائه آنها معاف شدند ولی وجه آن را پیشاپیش از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند. همه ساله، مدارس غیرانتفاعی وجوهی را تحت عنوان خدمات ویژه از خانواده‌ها دریافت می‌کنند که امسال نیز پیش از ایام تعطیلات، دریافت‌ها در این زمینه صورت گرفته و حالا مدرسه‌ها در مقابل مطالبه خانواده‌ها، از بازگرداندن این وجوه امتناع می‌کنند. 

امسال، فضا و امکانات فیزیکی مدارس تنها برای نصف سال از سوی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گرفت و تدریس آنلاین نیز به نسبت تدریس حضوری، وقت کمتری از معلمین می‌گیرد. در واقع امسال، عمده بار تحصیلی دانش‌آموزان بر دوش خانواده‌ها و خود محصلان است؛ با این حال، مدارس غیرانتفاعی نه تنها نسبت به استرداد وجوه مازاد بر شهریه اقدام نمی‌کنند، بلکه شهریه سال 98 را نیز تمام و کمال دریافت کرده و پیش از عید، با فشار بر مردم، از خانواده‌هایی که احیانا به مدرسه بدهکار بودند، باقی‌مانده شهریه را طلب می‌کردند.

و بدتر از همه، در حالی که خانواده‌ها و دانش‌آموزان هنوز نگران وضعیت تحصیلی سال 98 هستند و اختلافات بر سر مسائل فعلی همچنان در جریان است، برخی مدارس غیرانتفاعی و به ویژه مجتمع‌های اسم و رسم‌دار و لاکچری که عموما تحت عنوان مدارس غیرانتفاعی مذهبی و اسلامی فعالیت می‌کنند، در اقدامی پرشتاب و عجیب، در حال تعیین تکلیف ثبت‌نام‌های سال 99 گاه به صورت تهدیدآمیز هستند و خانواده‌ها را برای شهریه سال آینده، تحت فشار گذاشته‌اند.

پیش و پس از نوروز 99، برخی مدارس غیرانتفاعی، با تماس یا ارسال پیامک‌های اخطارآمیز و تهدیدگونه، به والدین دانش‌آموزانی که در حال گذراندن سال تحصیلی 98 در همان خانه خود هستند، عنوان کرده‌اند که برای مرحله اول ثبت نام فرزندانشان، اقدام به واریز وجه کنند و عدم واریز وجه تا موعد مقرر از سوی مدرسه، به منزله انصراف از تحصیل در آن مدرسه قلمداد می‌شود.

هرچند مدارس غیرانتفاعی عمدتا در همه سال‌ها، در همین ماه‌های اسفند و فروردین و اردیبهشت اقدام به ثبت نام سال تحصیلی آینده می‌کردند و به نظر می‌رسد برای سال 99 نیز حق دارند تکلیف تعداد ثبت‌نامی‌های خود را بدانند؛ اما در شرایط کنونی که خانواده‌ها هم ممکن است درگیر مسائل مالی باشند و هم نگران وضعیت تحصیلی فرزندانشان در سال 98 هستند، شاید لازم باشد مدرسه‌ها اندکی از بار خانواده‌ها کاسته و با راه آمدن با آنان، شرایط روانی والدین و دانش‌آموزان را بیش از پیش پیچیده‌تر نکنند و اندکی از شتاب خود برای تعیین تکلیف سال آینده بکاهند.

سوءاستفاده مدارس لاکچری از کرونا: هم پول تعطیلی امسال را بدهید هم شهریه سال بعد را/ ظلم کرونایی به معلمان حق‌التدریس/ امتناع مدارس از بازگرداندن پول غذا، سرویس و خدمات ویژه/ مدارس دولتی دانش‌آموزان را به تلویزیون پاس می‌دهند

تصویر پیامک یکی از مدارس مشهور و قدیمی مذهبی و غیرانتفاعی که در آن خطاب به خانواده‌ها، قید شده: «عدم واریز مبلغ کامل به منزله انصراف شما محسوب می‌گردد.»

**آموزش و پرورش و سرنوشت تحصیل دانش‌آموزان در دستان باد

نخستین تجربه تدریس و کلاس آنلاین در کشور ما که به واسطه شیوع یک بیماری ویروسی خطرناک آغاز شده، نیازمند نظارت جدی آموزش و پرورش است. در غیر اینصورت، معلمین حق‌التدریس و به طور ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها متضرر خواهند بود که بالطبع برای آنکه در مسیر شغلی و ادامه تحصیل فرزندانشان خللی ایجاد نشود، صدایشان به جایی هم نخواهد رسید.

به نظر می‌رسد، آموزش  و پرورش که بسترهای لازم را برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز ندارد، وظیفه خود را در این زمینه به منع مدارس در استفاده از پیام‌رسانه‌های غیروطنی تقلیل داده و سرنوشت یکسال تحصیلی را به بخش های خودمختار مدارس واگذار و خانواده‌ها و دانش‌آموزان را در نگرانی رها کرده است. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
2
11
با سلام . تدریس آنلاین که معلم ها دارند .. دانش آموزان ابزار دریافتندارند... کلاس دارم ... حضور ندارند و بهانه می آورند .. تکالیفشان را انجام نمیدهند .... زمان بررسی تکالیف چند برابر مدرسه شده ... با اینکه حدود هفتاد درصد انجام نمیدهند .... تو سامانه نمره قرار میدهم ثبت نمیشه ... اینقدر مقاله ننویسید که معلم فلان.... بعد مگه ما به اختیار خودمان مدارس را تعطیل میکنیم... از خدامونه بچه ها بیایند و درس ها حضوری باشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تو هر صنفی همه جور ادم پیدا میشه، بی وجدان، باوجدان. شما ناراحت نکن خودتو. شما وظیفه تو انجام بده، که وجدانت راحت باشه. بقیه اش با خود خانواده هاست. دمت گرم. ما امیدمون به افراد با وجدانه. اگر نه که مملکت مرخصه کلا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
4
سلام تو رو خدا به داد معلم های غیر انتقاعی برسید که هیچ امنیت شغلی ندارن و بیمه هم نیستن. واقعا جای سوال داره که چرا معلم های غیر انتفاعی استخدام نمیشن با وجود کمبود شدید معلم در آموزش و پرورش. بطوریکه برای جبران این کمبود نیرو از معلمهای بازنشته استفاده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چون صاحب اکثر مدارس غیر انتفاعی خود آقایان مسئولین هستند و از حقوق یک معلم مدرسه دولتی را به پنج معلم در مدرسه غیر انتفاعی میدهند آنهم بدون بیمه، یا بیمه ناقص و بدوهیچگونه مزایا و تسهیلات دیگر! بهمین خاطر در مورد این مدارس هیچ گونه نظارت جدی مخصوصاً از نظر مسئل اقتصادی و چپاول پول مردم وجود ندارد! اگر این مدارس در دست افراد کاملاً حقیقی بود الآن همه دستگاههای ذیربط دمار از روزگارش در آورده بودند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
3
5
این مردم ابله هر چی بلا سرشان بیاید حقشونه..
عليرضا توليت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
6
براي بنده هم مشابه همين پيام مبني بر مراجعه به امور مالي دبيرستان و عقد قرارداد براي سال آتي و پرداخت پيش پرداخت ارسال شده است ! در حاليكه سال تحصيلي ٩٨/٩٩ با وجود تعطيلي دو ماهه بدليل كرونا هنوز بإتمام نرسيده و امتحانات ترم دوم هم پيش روي دانش آموزان است. در اين شرايط مسؤل و پاسخگو كيست ؟ و چه كسي متولي دفاع از حقوق اوليا و دانش آموزان است ؟ آموزش و پروازش ؟ تعزيرات و بازرسي كل كشور .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
9
مملکت بی صاحب همینه دیگه!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
5
سلام.من نیروی حق التدریس مدارس غیرانتفاعی هستم.درمقاله فوق نوشتید کار معلمان کمتر شده است ولی اینطوری نیست بلکه چندین برابر شده چون باید پاورپوینت و فایل پی دی اف و صوتی درست کنیم و تکالیف دانش اموزان را تک تک بررسی کنیم که خیلی بیشتر کار میبرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
4
0
با سلام
لطف میکنید نویسنده این مقاله را بفرمایید با بنده تماس بگیرند.
بنده عضو موسس یک مدرسه غیر دولتی هستم
و میخواهم از ایشان تشکر کنم و چند نکته را به ابشان عرض کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
6
من معلم چطور میتونم درس بدم و بدست همه دانش اموزان در حاشیه شهر مشهد برسونم؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما بر اساس وجدان عمل کن. بقیه اش دیگه دست شما نیست که
معلم غیرانتفاعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
3
با سلام. خیر ببینید که درد دل ما معلم‌های غیرانتفاعی رو بیان کردید. کاش به این مطلب حقوق ناچیز این معلمها را هم اضافه میکردید. من خودم با مدرک فوق لیسانس دانشگاه دولتی در یکی از این مدارس مجتمع به نام در منطقه هروی مشغول تدریس بودم که بعد از تعطیلی مدارس مدیریت مدرسه کلاسهای آنلاین بنده رو به یکی از معاونان واگذار و حقوق مرا بدون توضیح از اسفند ماه قطع کرد و اصلا پاسخگو نیستند. واقعا این داد را به کجا میتوان برد؟ با تشکر
طیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
3
باسلام‌
بر مدارس غیرانتفاعی باید نظارت بیش‌تر و دقیق تری شود.
موسسان این قبیل مدارسبه اندازه ی خیلی خیلی خوب درآمد کسب کردند و حسابی سرمایه دار شدند و اکنون بایستیحقوق تمام معلمین را بپردازند.
و همینطور کلاس ها توسط همین معلم ها بصورت آنلاین می‌توانند ادامه دهند و البته همین معلم ها به صورت آنلاین ارزیابیدرسی و رفع اشکالات آنها رابنمایند.لذا مردم هم بصورت
قسط های طولانی تری شهریه را فقطبرای سال تحصیلی جاری نه سالی تحصیل آینده بپردازند؛این مشکل اینطور قابل حل است.
آما در مورد مدارس دولتی باید آموزش و پرورش یک برنامه ی دقیق طراحی کند که برای پایه های مختلف و برای تمامی دروس از شبکه های مختلف تلویزیونی تدریس مابقی دروس را کامل کنند و اینکار با هماهنگی صدا و سیمای و وزیر اموزش ومعاون های آموزشی و معلمان استان های مختلف قابل اجراست . برای اینکه معلوم نیست سال آینده کرونا مهار خواهد شد یا نه؟؟؟لذا وزارت آموزش و پرورش هم بایستی از طریق آنلاین آموزش دانش اموزان را دنبال و برنامه‌ریزی نماید .و البته همتی و تلاشی کارشناسانه و دلسوزانه لازم است که این هدف اجرا شود.
یک فرهنگی
|
United States of America
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
9
نباید یکطرفه به قاضی رفت.معلمان استخدام شده اند جهت تدریس در کلاس و تمام دوره هایی که گذرانده اند برای تدریس حضوری بوده ونه آنلاین که بسیاری از همکاران آشنایی زیادی با این موضوع ندارند.
دوما مدارس باید هر کدام سایت جداگانه می داشتند با امکان ورود معلمان و دانش آموزان هر مدرسه و ارایه مطلب صرفا در آن سایت به جای آشفته بازار امروزی استفاده از تلگرام، روبیکا، سایت همگام و غیره
ثالثا تکلیف معلمها در این تعطیلات مشخص نبود.اعلام قطره چکانی تعطیلات همه را امیدوار به بازگشایی کلاسها می کرد .مخصوصا اعلام این مطلب که بعد از تعطیلات چندین هفته کلاس برگزار خواهد شد وبعد امتحانات ، خوب معلمها هم می دیدند وقتی کلاسی خواهد بود دیگر چه نیاز به تدریس آنلاین؟
و اما مطلب مهم سوالی از دست اندرکاران ، چی دادید که می خواهید؟ چهارستون آموزش و پرورش نیمه جان هم اگر پابرجاست به همت معلمانیست که با مشکلات آموزشی و پرورشی دست و پنجه نرم می کنند و سهمی در خالی کردن سبدهای میوه شما در جلسات به اصطلاح بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
6
2
با توجه به شرائط موجود و بی عدالتی شدید حاکم فی مابین کارمندان دولت در جریان همه گیری کرونا؛حق این بود که در این شرایط تحریم کارمندانی که مدت هاست در منزل هستند و خدمتی ارائه نمی نمایند ،بخشی از در امد خویش را (مثال یک چهارم) در اختیار کارگرانی قرار دهند تا دولت در این شرائط تحریمی ،بتواند جوابگوی انان نیز باشد.
کلیه موسسات اموزشی بجز کادر درمانی بیمارستان دولتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
12
2
در این شرایط بحرانی که کارگرانی بیکار شده اند ،بسیاری از کارمندان دولت حقوق کامل گرفته و اصلا به فکر بقیه نیستند.معلمین عزیز ایا فکر می کنید از این که چند ماه در خانه بیکار باشید و حقوق کامل دریافت کنید،همه این حقوق حق شماست ؟قطعا نیست ،،حلال هم نیست،البته دولت خودش باید پیش دستی می کرد و افرادی را از هر اداره ای که عملا بیکارند،تعدیل حقوقی می کرد.ماه رمضان با چنین پولی چگونه در مقابل خدا نماز می خوانید؟البته همه کارمندانی که عملا بیکارند و حقوق کامل می گیرند.معلمین مثالی بود ،زیرا ان ها معلمان این مردم هستند و بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
کی گفته معلم ها بکارند.در ضمن در جایگاهی نیستید که در مورد حرام و حلال نظر بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
2
8
احمقهای دشمن معلم،من آزمون آنلاین میگیرم، تومدرسه دولتی ازیک کلاس بابیش از40دانش آموز 15نفرهم شرکت نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شما معلمی یا لات دروازه غار با این صحبت کردنت؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1
7
ممنون که به این مسئله پرداختید.
مدارس غیر انتفاعی معلم ها را مجبور میکنند که در مدارس حضور یابند تا کلاس آنلاین برگزار کنند و در غیر این صورت به عدم پرداخت حقوق تهدید می شوند.
این مدارس برای آدم های معمولی نیست
برای مافیایی است که هر روز چاق تر می شوند
ق چ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
9
خواهش میکنم به راحتی هر جمله ای را ننویسید.‌ برخلاف نوشته نویسنده محترم باید عرض کنم به عنوان همسر یکی از معلمین عزیز، از نزدیک می بینم که برای یک کلاس آنلاین و تدریس مجازی وقت بسیار ببشتری نسبت به یک کلاس حضوری صرف میشود. تصور کنید معلم ریاضی ، هندسه، فیزیک و ... یک ساعت سر کلاس یک مبحث را میگفت، اما الان برای تولید فیلم آن بحث باید کلی وقت بگذارد و با نرم افزار این آموزش ها را بسازد، همان کلاس یک ساعته، حداقل چندین ساعت وقت لازم دارد تا به صورت فیلمی خوب آماده شود. غیر از اینکه برای اینکار معلم باید ابتدا کلی وقت صرف کند تا با نرم افزارهای صوتی تصویری آشنا شود
پاسخ ها
arash
| Romania |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
همسر شما یک فیلم یا پی دی اف یا پاور پوینت ازیک درس مشخص برای مقطع مشخص میسازه و جای 5روز حضور در کلاس های مختلف یک روز وقت میزاره درست میکنه و اونو واسه همه اپلود میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
درست کردن پاور پویننت و فیلم کار خیلی آسونی نیست به این مسلله لطفا توجه کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
2
4
مقصر خود ما هستیم..وقتی عده ای میروند و یک خانه 100 متری اجاره می کنند و 2 تا کلاس در آن تشکیل می دهندو مبالغ فوق کلان از من و شما می گیرند بدون اینکه فکر کنیم چی به آنها یاد می دهند و فقط با توجه به اینکه مدعی شویم بچه ما لاکچری درس می خواند و در نهایت امتحاناتشان را مانند تمامی مدارس و یکسان بگزار کنند و جیب عده ای سود جو را پر کنیم..اگر به درس و مشق بچه ها اهمیت می دهیم مدارس دولتی از همه بهتره .چون نظارت بهتری دارند..بچه اگر درس خوان و خانواده اگر اهمیت ده باشه هر جوری که باشه درس می خواند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
اگر مسئولان هر چه زودتر فکری در جهت اصلاح وضعیت این مدارس نکنند بزودی شاهد انواع فساد اقتصادی و درسی در این مدارس خواهیم بود از ضایع شدن حق معلم تا دانش آموز!در این مدارس هر روز به بهانه ای جیب اولیای دانش آموز را خالی می کنند ولی در پرداخت حقوق معلم هر روز به بهانه ای نهایت خساست را بخرج میدهند و و در قرن 21 در این مدارس معلمان را مانند قرون وسطی استثمار می کنند! آموز و پرورش هم به بهانه حمایت از بخش خصوصی در دفاع از حقوق معلمان لام تا کام خاموش است ولی برای تبلیغ این مدارس و راضی نگه داشتن اولیا دانش آموزان نهایت فشار را بر معلمان این مدارس وارد میکند! در حالیکه در مدارس دولتی یک چهارم کار معلمان مدارس غیر انتفاعی انجام نمیگیرد ولی چنیدین برابر معلم بدبخت غیر انتفاعی حقوق می گیرند! معلمان این مدارس از مسئولان آموزش و پرورش قطع امید کرده اند لااق مسئولان قوه قضائیه جهت احقاق عدالت بداد این معلمان برسند!
نظرات بینندگان