arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

رویترز: ائتلاف عربی به رهبری عربستان به زودی در یمن اعلام آتش بس می کند

خبرگزاری رویترز جهارشنبه شب به نقل از سه منبع آگاه اعلام کرد، ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی از امشب توافق پایان درگیری و آتش‌بس را در یمن در پاسخ به درخواست سازمان ملل متحد اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز بدون اشاره به جزییات اعلام کرد که این سه منبع اعلام کردند که این توافق آتش‌بس از بامداد روز پنجشنبه اجرایی خواهد شد.

اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی یک هفته پس از آن روی می‌دهد که برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته بودند،سازمان ملل متحد با ارسال پیشنهادی از طرف‌های درگیر در یمن خواسته بود که در سایه شیوع کرونا، مذاکرات صلح را به صورت فوری از سرگیرند.

این درحالی است که "محمد علی الحوثی" رییس شورای عالی سیاسی یمن در حساب تویتری‌اش اعلام کرد: چشم‌انداز خود را برای توقف نهایی جنگ در یمن در اختیار "مارتین گریفیث" فرستادده ویژه سازمان ملل متحد قرار دادیم.

الحوثی ادامه داد: برای گریفیث توضیح دادم، چشم انداز ما برای خاتمه دادن به جنگ نهایی مبتنی بر راه‌حل کامل است، هرچند این راه‌حل پس از تأیید، نیازمند آن است که به همه‌پرسی گذاشته شود.

در حالی خبر اعلام اتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در یمن مطرح می‌شود که حملات سعودی‌ به یمن در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته است.

در همین ارتباط، منابع نزدیک به انصارالله یمن اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف سعودی در ۵۸ منطقه مختلف یمن را هدف قرار دادند که بیشتر آن در استان الجوف در غرب یمن صورت گرفت.

نظرات بینندگان