arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

واکنش رئیس سازمان جهانی بهداشت به اظهارات ترامپ درباره «چین محوری» این سازمان: ما کور رنگ هستیم و به هر ملتی نزدیکیم

تدروس آدهانوم در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزاری میشد در پاسخ به انتقادات ترامپ گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم و ما کور رنگ هستیم. اشاره او به عدم تفاوت سازمان جهانی بهداشت به هر نوع رنگ پوست و نژادی در برابر ویروس همه گیری کرونا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با رد برخی پیشنهادها در مورد چین محوری این سازمان گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم.

به گزارش رویترز، تدروس آدهانوم در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزاری میشد در پاسخ به انتقادات ترامپ گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم و ما کور رنگ هستیم. (اشاره به عدم تفاوت سازمان جهانی بهداشت به هر نوع رنگ پوست و نژادی در برابر ویروس همه گیری کرونا)

وی همچنین منتقدان را ترغیب کرد که لطفاً کووید ۱۹ سیاسی را قرنطینه کنند و از ایالات متحده بخاطر حمایت سخاوتمندانه خود که انتظار داشت ادامه یابد تشکر کرد.

آدهانوم در ادامه خواستار وحدت و متوقف کردن سیاسی کردن بحران جهانی بهداشت شد و به طور خاص از چین و ایالات متحده خواست که رهبری صادقانه را نشان دهند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که او انتظار دارد که بودجه آمریکا با حمایت سنتی دو طرفه ادامه یابد.

آدهانوم تاکید کرد که پنجشنبه (۲۱ فروردین) یکصد روز از اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در چین ۳۱ دسامبر می‌گذرد و جهان را در مورد آخرین داده‌ها، اطلاعات و شواهد آگاه نگه داشته‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به انتقادات آمریکا از سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد و متمرکز شوند.

آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای گفت، پس از آن که توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم باید نگاهی به گذشته بکنیم تا بفهمیم چطور چنین بیماری بوجود آمد و چگونه ویرانی‌های آن به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و واکنش افراد درگیر در برابر این بحران به چه شکل بود.

گوترش در ادامه افزود: این ویروس در طول زندگی ما بی‌سابقه بوده است و نیاز به پاسخ بی‌سابقه‌ای دارد. بدیهی است در چنین شرایطی ممکن است که نهادهای مختلف از حقایق یکسان، قرائت‌های مختلف داشته باشند.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به شدت از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد و آن را متهم کرد که بیش از حد به چین متمرکز شده و مشاوره بدی در هنگام شیوع ویروس جدید کرونا ارائه کرده است.

وی همچنین تهدید کرد که واشنگتن در نظر دارد کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان