arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

رهبر معظم انقلاب: مردم به آنچه ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند / وقتی چیزی مردد عنوان می شود، مردم نمی دانند که باید انجام بشود یا نه

بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرتها از علم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با ملت ایران به مناسبت روز نیمه شعبان در حال انجام است.

به گزارش «انتخاب»، این سخنرانی از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به‌زبان‌های مختلف و به‌صورت زنده در حال پخش است.

مهمترین محورها به شرح زیر است:

*امروز بشر دچار نگرانی و اضطراب است و این پیشرفت‌های گوناگون نتوانسته به بشر تسلی ببخشد.

*امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

*عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی، منزلت اجتماعی، همه ابعاد زندگی و معنویت و رشد از انتظاراتی است که از عدالت امام عصر در زمان ظهور می‌رود.

*در همه ادیان وعده داده شده که فرج و حرکت عظیم الهی در پایان تاریخ که البته زندگی واقعی بشر از آن زمان آغاز می‌شود، به وجود می‌آید.

*در مورد انتظار فرج گفته شده که انتظار حضرت ولی عصر (عج) یکی از مصادیق آن است. انسان در مواجهه با هر مشکلی باید انتظار گشایش و فرج داشته باشد که این خود یک گشایش است و انسان را یاس و درماندگی نجات می‌دهد.

 

*باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و به قدر توانمان برای دگرسازی تلاش کنیم و محیط پیرامون را تا جایی می‌توانیم به جامعه مهدوی نزدیک کنیم که جامعه عزت، علم، برادری و قسط است.

*انتظار فرج یعنی آماده‌سازی خود، بی‌صبری کردن یکی از مواردی است که در این موضوع نهی شده است. انتظار فرج هم یعنی ظهور ولی عصر و هم فرج بعد از شدت که پس از شرایط دشوار رخ می‌دهد مثل امروز و شرایطی که همه دنیا را درگیر خود کرده است.

*حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. هر دو امتحان می شوند و آزمون عجیبی است.

*ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است و عظمت کارشان و ارزش آن را می‌رساند.

* خاطره خوشی از تلاشهای باارزش جامعه پزشکی، درمانی و پرستاری کشور در ذهن مردم در این دوره باقی خواهد ماند.

*نیروهای مسلح انصافاً از همه توان سازندگی و ابتکار خود در زمینه علمی و کشفیات و ساخت و ساز امکانات بهداشتی و درمانی از بیمارستان ها تا نقاهت گاههایی که در اختیارشان بود برای این موضوع به کار گرفتند و ظرفیت‌های بسیار زیادی کشف شد که داخل نیروهای مسلح و در بیرون آن وجود دارد و از آنها خبر نداشتیم.

*مشارکت‌های مردمی در زمینه مبارزه با کرونا صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد.

*اینها (مشارکت مردمی در مقابله با کرونا) نشانه عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ آن در عمق وجود مردم ماست. برخلاف تلاشهایی که برخی‌ها متاسفانه در دو دهه اخیر انجام دادند تا فرهنگ اسلامی و ایرانی را تضعیف کنند و مردم را به سبک زندگی غربی بکشانند.

*اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را مصادره کند و به طرف خود ببرد که در مورد چند دولت در اروپا و آمریکا رخ داد یا اینکه مردم در عرض دو ساعت فروشگاه‌ها را خالی کنند، یا اینکه افرادی برای دستمال توالت به جان هم بیفتند یا برای خرید اسلحه صف بکشند یا برای بیماران اولویت قائل شوند و بیماران پیر را معالجه نکنند و خودکشی هایی که از ترس کرونا در ملت‌های غربی رخ داد همه اینها از نتایج فلسفه‌های مادی آن جوامع است.

*روز سیزدهم فروردین انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده‌به‌در را تعطیل کنند اما این کار را کردند که نشان از توجه مردم به نکات مورد تأکید ستاد مبارزه با کرونا دارد.

* کرونا مشکل بزرگی است اما این مشکل در قیاس با مشکلات دیگر کوچک به نظر می‌آید. از جمله درست در ایامی که کرونا در ایران وارد شد، ۳۲ سال پیش از این در همین ایام هواپیماهای عراقی با موشک‌های شیمیایی مردم ما و بخشی از مردم خود را هدف قرار داد.

*در دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند اما در کرونا گفته می‌شود که حدودیک میلیون نفر در کل جهان مبتلا شده‌اند. پس وقتی درباره این قضیه فکر می‌کنیم از بقیه حوادث مهمی که در دنیا وجود داشته است نباید غافل شویم.

*مسئله کرونا ما را از توطئه دشمنان و استکبار غافل نکند که اصل نظام جمهوری اسلامی و اصل مردم سالاری اسلامی برای آنان قابل تحمل نیست و این نیست که اگر ما دشمنی نکنیم آنها هم دشمنی خود را کنار می‌گذارند.

*عده‌ای در شرایط فعلی حقیقتا زندگی شان به سختی قابل گذران است، مردمی که دست شان باز است در این زمینه می‌توانند کمک حال آنان باشند.

*ماه رمضان در پیش است و چه خوب است که رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا رخ دهد که اگر انجام شود خاطره خوشی از امسال در ذهن مردم خواهد داشت.

*در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان از جلسات دعا، سخنرانی، مناجات و غیره که امسال از آن علی القاعده محرومیم در خلوت خودمان همان معناها را به وجود آوریم.

*توصیه‌ای که ما به مسئولان و جوانان مشغول در بخش علم و فناوری داریم که دو چیز فراموش نکنند یکی جهش تولید است و یکی هم مسئله ساخت‌وساز و کار آزمایشگاهی و رفع نیازهای مردم در این زمینه.

در یکی دو ده اخیر برخی تلاش کردند فرهنگ ایرانی- اسلامی را تضعیف کنند ولی این احساس فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار قوی است.

آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاهها را تخلیه کنند و حرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان ها خالی شود، اینها را تلویزیونهای دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می کند) یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این چیزهاییست که در آنجا اتفاق افتاده است.

مردم آنچه که ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند. شاید وقتی چیزی را مردد عنوان کنند ومردم ندانند که باید انجام بشود یا نه. یک نمونه از عملکرد خوب مردم روز 13 فروردین بود. انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده به در را تعطیل کنند ولی شد. یعنی مردم نشان دادند به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را پذیرفتند و این باید ادامه پیدا کند. تصمیمات ستاد ملی که در این زمینه مسئول درجه اول است باید جدی گرفته شود.

نظرات بینندگان