arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
گاردین:

مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان انگلستان برای پیشگیری و مدیریت درمان کرونا در خانه

سردرگمی زیادی در مورد چگونگی پیشگیری از ابتلا به کرونا یا مراقبت از بیماران مبتلا به COVID۱۹ در خانه وجود دارد. این یک سوال رایج است که: «اگر به کرونا مبتلا شدم چگونه از خودم مراقبت کنم یا تشخیص بدهم که نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارم.» با این وجود پاسخ چندان پیچیده نیست البته اگر به توصیه‌های پزشکان متخصص توجه کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردرگمی زیادی در مورد چگونگی پیشگیری از ابتلا به کرونا یا مراقبت از بیماران مبتلا به COVID۱۹ در خانه وجود دارد. این یک سوال رایج است که: «اگر به کرونا مبتلا شدم چگونه از خودم مراقبت کنم یا تشخیص بدهم که نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارم.» با این وجود پاسخ چندان پیچیده نیست البته اگر به توصیه‌های پزشکان متخصص توجه کنید.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از گاردین، حتی اگر شما مرتب دستان خود را شستشو داده باشید و قرنطینه را رعایت کنید، باز هم ممکن است از طرق مختلف درگیر کرونا شوید. انجام آن چه در حال حاضر می‌توانید برای بهبود سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود انجام دهید، می‌تواند در آینده برای مواجهه با کرونا مفید باشد. ابتلا به کرونا در اکثر موارد خفیف است و باید طی یک هفته بهبود پیدا کنید. اگر علائم شما شدید است فورا با اورژانس تماس بگیرید. اما اگر علائم خفیف دارید یا هنوز بیمار نیستید از روش‌های زیر برای درمان سریع یا پیشگیری کمک بگیرید:

 

از ریه‌های خود محافظت کنید
تام وینگفیلد، پزشک و مدرس بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی لیورپول، می‌گوید شما باید از هر چیزی که به ریه‌های شما آسیب برساند جلوگیری کنید/ سیگار کشیدن را متوقف کنید و دیگران را در معرض دود سیگار قرار ندهید. اگر آلرژی دارید که ریه‌های شما را تحریک می‌کند، از آنچه می‌تواند باعث آلرژی شودجلوگیری کنید. وینگفیلد می‌گوید ورزش [هوازی عمومی]به ریه‌های شما کمک می‌کند.

 

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید
هیچ مکمل جادویی وجود ندارد. توصیه اساسی این است که مثل همیشه: مصرف الکل خود را کاهش دهید، ورزش کنید، خوب بخوابید و استرس را کاهش دهید. یک رژیم غذایی متنوع، متعادل، همراه با سبزیجات و میوه‌های تازه بسیار مهم است، اما شواهد کمی در مورد مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی وجود دارد. دکتر امیرخان می‌گوید، هر روز بیرون رفتن زیر آفتاب با رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند سودمند باشد. اکثر مردم کمبود ویتامین D. دارند؛ بنابراین هیچ ضرری در مصرف قرص ویتامین D. وجود نخواهد داشت.

مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان انگلستان برای پیشگیری و مدیریت درمان کرونا در خانه

به محض شروع علائم استراحت کنید
بسیاری از افرادی که مشکوک به ابتلا حداقل یک روز خستگی را گزارش می‌کنند. دکتر خان می‌گوید: «بدن شما از تمام انرژی خود برای مقابله با ویروس در سلول‌ها یکی بعد از دیگری استفاده می‌کند. حتی با علائم خفیف، روز‌هایی خواهید داشت که احساس خوبی می‌کنید و روز‌های دیگر خسته هستید و احساس درد می‌کنید. شما می‌توانید در خانه نرمش کنید و در صورت لزوم غذا درست کنید، اما نباید فعالیت شدید داشته باشید و در صورت امکان، باید روی مبل یا رختخواب دراز بکشید.»


او ادامه می‌دهد: «هنگامی که تب کردید، بدن شما شروع به استفاده از انرژی برای افزایش درجه حرارت اصلی بدن می‌کند تا آن را به یک محیط نامطلوب برای تولید ویروس تبدیل کند. نباید منتظر بمانید تا خسته شوید، زیرا تا آن زمان انرژی زیادی را صرف کرده اید.»

 

نوشیدن مایعات را ادامه دهید
خان می‌گوید: «همه باید در روز دو تا سه لیتر مایعات بنوشند.» دکتر سیرا غفور، مشاور بیماری‌های تنفسی در بیمارستان سنت مری در لندن، می‌گوید: «وقتی تب دارید اغلب دچار کمبود آب بدن می‌شوید، بنابراین باید اطمینان داشته باشید که حتی اگر چنین احساسی نداشته باشید، به اندازه کافی آب می‌نوشید. اگر در دفعتان مشکل پیدا کرده و یبوست دارید نیز نشانه دیگری است که شما دچار کم آبی بدن هستید و باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید.»

 

چگونه می‌توان تب را مدیریت کرد
به جای ایبوپروفن، دارویی دیگر (با مشاوره پزشک) مصرف کنید. این نگرانی وجود دارد که ایبوپروفن، به عنوان یک ضد التهاب، عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش داده و علائم کرونا را بدتر کند، اما شواهد کافی برای تأیید این موضوع وجود ندارد. هنوز توصیه این است که به جای آن، پاراستامول را برای تب و درد ماهیچه مصرف کنید. وینگفیلد می‌گوید: «اگر ایبوپروفن به شما تجویز شده است و علائم بیماری کرونا را دارید دوباره با پزشک خود صحبت کنید.»

مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان انگلستان برای پیشگیری و مدیریت درمان کرونا در خانه
به مکمل‌ها یا دارو‌های معجزه آسا اعتماد نکنید
خان مشاوره آنلاین راجع به تزریق ویتامین C. برای درمان کرونا ویروس را دیده است. اما این بدان معنی نیست که شما باید این کار را در خانه امتحان کنید. این دارو به صورت داخل وریدی و در دوز‌های بسیار زیاد در بیمارستان‌های چین استفاده شده است. این تفاوت بزرگی با آنچه در گوشی هوشمند خود مشاهده می‌کنید، دارد و قابل اجرا در خانه نیست. امید‌های خود را روی "غذا‌های فوق العاده" که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند نیز نگذارید، از سیر تا اسفناج سلامتی شما را تضمین نمی‌کنند.

 

آیا تمرینات تنفسی می‌تواند کمک کند؟
خیلی روشن نیست. رئیس فوریت‌های بیمارستانی در بیمارستان ملکه در لندن معتقد است برخی تکنیک‌های تنفسی می‌تواند علائم را تسکین دهد و از ابتلا به عفونت ذات الریه ثانویه جلوگیری کند. وینگفیلد، می‌گوید: «افراد مبتلا به آسم و افرادی که از ذات الریه رنج می‌برند، اغلب توسط فیزیوتراپیست‌های تنفسی کمک می‌شوند. نکته اصلی که شما سعی می‌کنید انجام دهید این است که ریه‌های بیماران را تا حد امکان باز کنید و سعی کنید از برخی مایع و التهاب آن خلاص شوید، اما این کار نیز به مهارت و تخصص نیاز دارد.»


لورا برچ، سخنگوی انجمن فیزیوتراپیست‌های در مرکز مراقبت تنفسی (ACPRC) می‌گوید، در حالی که تمرینات باید برای افراد سالم بی ضرر باشد، اما وی به افراد عادی چنین کاری را توصیه نمی‌کند چرا که می‌توانند علائم را بدتر کنند. هیچ مدرکی وجود ندارد که این تمرینات به افراد سالم کمک کند تا با کرونا مقابله کنند.

برچسب ها: خواندنی ها ، کرونا
نظرات بینندگان