arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
گاردین:

احتمال کشته شدن ۲۲ هزار کانادایی در بحران همه گیری کرونا / حذف طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند تعداد قربانیان را به ۳۰۰ هزار نفر برساند

مقامات کانادا اعلام کردند که حتی با وجود طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش خطر ابتلا به کرونا، این کشور ممکن است با ۲۲ هزار مرگ رو به رو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات کانادا اعلام کردند که حتی با وجود طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش خطر ابتلا به کرونا، این کشور ممکن است با ۲۲ هزار مرگ رو به رو شود.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از گاردین، پیش بینی‌های انجام شده پس از مرگبارترین روز کرونا در این کشور حاکی از احتمالاتی خطرناک است. بر اساس پیش بینی‌ها در صورت لغو اقدامات کنترل شدید تحرکات اجتماغی جامعه کانادا می‌تواند با ۳۰۰ هزار مرگ مواجه شود.


مقامات بهداشت عمومی کانادا هشدار داده اند که کانادا می‌تواند تا حدود ۲۲ هزار کشته بر اثر بیماری کرونا ویروس را حتی در صورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی گسترده مشاغل و مدارس تجربه کند. جاستین ترودو روز سه شنبه اظهار داشت که وی اطمینان دارد که کانادایی‌ها می‌توانند رفتار "منظم" خود را، از جمله ماندن در خانه و تمرین فاصله گذاری اجتماعی ادامه دهند.


وی گفت: «ما این شانس را داریم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده تعیین کنیم که کشور ما چه شرایطی داشته باشد. سیستم‌های بهداشت و درمان ما در سراسر کشور با کرونا مقابله می‌کنند، اما ما در بهترین راه و بین بهترین و بدترین نتایج ممکن در مسیر هستیم. بهترین نتیجه ممکن است در راه باشد، اما مسیر برای هیچ یک از ما ساده نیست.»


کانادا نزدیک به ۲۰ هزار ابتلا بر اثر ویروس کرونا و ۴۶۱ کشته را ثبت کرده است. پیش بینی‌های کرونا همزمان با انتشار گزارش‌های کار در ماه مارس، نشان داد که بیش از ۱ میلیون کانادایی کار خود را از دست داده اند. دولت در هفته‌های اخیر تحت فشار زیادی قرار گرفته است تا مدل‌ها و پیش بینی‌های مورد استفاده برای هدایت تصمیم گیری در سطح ملی را منتشر کند.


اما کارشناسان و مشاور نخست وزیر نسبت به اعلام بیش از حد اعداد هشدار دادند. دکتر ترزا تام، رئیس بهداشت عمومی کشور روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «مهم است که بدانیم مدل‌ها گوی پیشگویی نیستند و نمی‌توانند پیش بینی کنند که چه اتفاقی خواهد افتاد.»


حداقل هفت استان کانادا در هفته گذشته پیش بینی‌های خود را منتشر کردند. انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا هشدار داد از ۳ هزار تا ۱۵ هزار مرگ با توجه به مسیر فعلی ویروس می‌تواند اتفاق بیفتد. در مدل سازی، مقامات بهداشتی فرض می‌کنند بین ۹۳۴ هزار نفر تا ۱.۹ میلیون نفر می‌توانند به Covid-۱۹ آلوده شوند و در بهترین سناریو. بین ۱۱ هزار تا ۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان می‌بازند.


در صورت عدم وجود اقدامات دقیق کنترل، کارشناسان می‌ترسند که این بیماری همه گیر به سرعت حتی بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور را نیز نابود کند و ۳۰۰ هزار کانادایی را بکشد که تقریباً معادل تعداد مرگ و میر ناشی از همه عللی است که هر سال در این کشور باعث مرگ می‌شود.

نظرات بینندگان