arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۸۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

محسن هاشمی: نگران شیوع دوباره کرونا در تهران هم زمان با ماه رمضان هستیم / باید فکری به حال تهویه داخل واگن‌های مترو شود؛ اگر نتوانند، باید مترو متوقف شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن نگرانی از اذحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: ما نگران شیوع دوباره پاندمی کرونا هم زمان با ماه مبارک رمضان در تهران هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن نگرانی از اذحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: ما نگران شیوع دوباره پاندمی کرونا هم زمان با ماه مبارک رمضان در تهران هستیم.

به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این که بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا از روز گذشته دو سوم کارمندان و کارگران باید در محل کار خود حاضر شوند، گفت: این در حالی است که از هفته آینده نیز اصناف فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و قطعا باعث ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود و این در حالی است که وزارت بهداشت و سازمان‌های بهداشتی، حمل و نقل عمومی را آلوده تر از فضاهای دیگر همچون مدارس، دانشگاه‌ها و غیره می‌دانند.

به نوشته ایسنا، وی با بیان این که ما نگران شیوع دوباره پاندمی کرونا در تهران هستیم، ادامه داد: از سوی دیگر ماه رمضان در پیش است و ممکن است سیستم ایمنی روزه داران تضعیف شود که می‌تواند پیامدهای بالاتری داشته باشد و انتظار داریم ستاد ملی و شهری کرونا در تصمیم گیری‌هایشان همه جوانب را بیندیشند و از تجربیات شورای شهر نیز بهره مند شوند تا تصمیمات واقعی تر اخذ شود.

هاشمی ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران گفت: در ایامی که همه درگیر کرونا هستند، نیروهای خدمات شهری با پاک سازی کانال‌ها سبب شدند که بارندگی زیاد این روزهای پایتخت حادثه ساز نشود و این در حالی است که پاکبانان به خصوص افرادی که در حوزه پسماند بیمارستانی کار می کنند و همچنین کارکنان بهشت زهرا(س) ، آتش نشانی، فروشگاه شهروند و غیره عملیات مضاعف و بدون تعطیلی داشتند که جا دارد رسانه‌ها این زحمات پرسنل شهرداری را به خوبی پوشش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواست که برنامه‌های ویژه‌ای را برای ماه مبارک رمضان و همچنین توجه به خانواده‌های داغداری که حتی نتوانستند مراسم ترحیم برای فوت شدگانشان برگزار کنند آماده کنند.

وی گفت: همچنین لازم است که از کارهای خیریه‌ای که در این روزها انجام می‌شود نیز حمایت شود.

به گزارش ایسنا، هاشمی همچنین در خصوص برخی اظهارات مبنی بر این که سیستم هوادهی مترو ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند با حضور دوباره در جمع خبرنگاران گفت: سیستم هوادهی در داخل واگن‌ها ، هوا را پخش می‌کند و با تلفیق هوای داخل و بیرون قطار باعث هواسازی می‌شود که باید فکری به حال تهویه داخل واگن‌ها شود و اگر نتوانند باید مترو متوقف شود.

وی همچنین در خصوص رزرو اتوبوس های پایتخت با تاکید بر این که این اتوبوس‌ها برای حمل و نقل عمومی نیست، تصریح کرد: این طرح از قدیم وجود داشته و من خیلی هم موافق آن نبودم اما به مانند تاکسی که اسنپ دارند سعی کردند که اسنپ اتوبوسی داشته باشند که البته اطلاعات دقیقی در خصوص جزئیات اجرای این طرح ندارم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
5
خدای من: یعنی اون موقع که با تکیه برتوان داخلی ساخته شد به فکرشون نرسید که مترو چندین متر زیز زمین هستش و احتیاج به تهویه هوا داره؟! جل الخالق؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
3
مطالعات جدید محققان چینی نشان می‌دهد که مبتلایان به کروناویروس می‌توانند عفونت را در فاصله ۳.۹ متری پخش کنند که این مقدار فاصله مساوی با دو برابر قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی است.، در نتیجه فاصله یک و نیم متری دولت برای جلوگیری از انتقال آن در مکان‌های عمومی کافی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
3
ساعت کاری ها رو متنوع کنید تراکم جمعیت تو مترو کم بشه.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
5
تیفوس و ویروس؛ رهاورد روسیه و چین برای ایران
سعید معدنی/بهارنیوز

در اسفند ماه 1321 دقیقا" یازده اسفند، وزارت بهداری ایران شیوع بیماری تیفوس در تهران و چند شهر را اعلام عمومی کرد. ظاهرا" این بیماری از اردیبهشت ماه همان سال شروع شده بود اما اینکه چرا دیر اعلام کردند هنوز دقیقا" مشخص نیست. این زمان مقارن با جنگ جهانی دوم، و یکسال و نیم پس از برکناری و تبعید رضاشاه بود. شاه جوان و کم تجربه روی کار آمده بود، و قدرت‌های درگیر در جنگ، بویژه شوروی (روسیه امروز) و انگلستان هر کدام بخشی از خاک ایران را اشغال کرده بودند. در این اوضاع و احوال پر آشوب و به هم ریخته بود که بیماری تیفوس در ایران شایع شد و قربانیان فراوان گرفت.

داستان از این قرار بود که حکومت شوروی سابق به همراه جبهه متفقین در جنگ جهانی دوم تصمیم می‌گیرند تا مهاجران لهستانی را که شامل نظامیان و مردم عادی بوده و حدود 16 هزار نفر بودند به ایران فرستاده تا از طریق ایران به سایر کشورها اعزام شوند. اما بسیاری از این افراد مدت طولانی و اندکی از آنان نیز برای همیشه درایران می‌مانند. متاسفانه این افراد به خاطر مسافرت و زندگی طولانی در اردوگاههای مختلف دچار بیماری تیفوس شده و این بیماری را به ایران می‌آورند.

برخی از مردم ایران که فقیر بوده و به واسطه جنگ فقیرتر هم شده بودند لباسهای دست دوم آنها را می‌خریدند و این عامل هم موجب گسترش تیفوس از طریق شپش‌های باقی مانده در این لباسها می‌شود. این شپش ها وارد خانه‌های ایرانی می‌شود و بسیاری را آلوده می‌کند. اگر چه با هشدار وزارت بهداری مبارزه با این بیماری شروع می‌شود، اما بیماری متوقف نمی شود و بنا به گزارش ها این سوغات روس ها تا سال 1324(پایان جنگ جهانی دوم) ادامه می‌یابد و هزاران نفر را می‌کشد و هزاران خانواده ایرانی را به خاک عزا می‌نشاند.

هشتاد و هفت سال بعد در زمستان 1398 نوبت دیگر کشور کمونیستی است که بیماری کشنده کرونا را به ایران هدیه دهد و ایران را به کانون بیماری در خاورمیانه تبدیل کند. این ویروس تاکنون صدها هزار نفر را بیمار کرده و هزاران نفر را به کام مرگ فرستاده است. به هرحال دو بیماری که این دو کشور در دو مقطع تاریخی به ایرانیان هدیه دادند یکی رهاورد جنگ و اشغالگری بوده (روس) و دیگری رهاورد سفر و مراودات بوده (چین).

مردم ما هیچگاه از روسیه خیری ندیده اند؛ این موضوع حتی در داستان ها و ادبیات ما هم به کرات روایت شده است. برای مثال محمد علی جمالزاده 70 سال پیش در یکی از قصه هایش با عنوان " دوستی خاله خرسه" به شکل تکان دهنده ای از خیانت سرباز روس به اعتماد یک ایرانی در جنگ جهانی اول می‌گوید. بی اعتمادی ایرانیان به روس ها دیرینه و تاریخی است، اما بازی چینی ها با کارت ایران در عرصه بین الملل سه دهه است که شروع شده و احتمالا" تا مدتها ادامه یابد. چرا که می‌دانند ایران (جمهوری اسلامی) در امور بین الملل به حمایت این دو کشور سخت نیازمند است.
نظرات بینندگان