arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

محسن هاشمی خطاب به روحانی: بودجه حمل و نقل عمومی موجود است، اما تخصیص نمی‌دهند / مبارزه با کرونا فقط ماسک نیست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: مبارزه با کرونا فقط ماسک نیست، یکی از راه های مقابله با کرونا تجهیز حمل و نقل عمومی است، وی تاکید کرد: آقای نمکی و رئیس جمهور باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کنند مثلا ده هزار میلیارد تومان بودجه به حمل ونقل عمومی اختصاص پیدا کند و هرچه سریعتر تعدادی اتوبوس و واگن تامین شود.  بودجه حمل و نقل عمومی هست ولی اختصاص نمی دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: مبارزه با کرونا فقط ماسک نیست، یکی از راه های مقابله با کرونا تجهیز حمل و نقل عمومی است، آقای نمکی و رئیس جمهور باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کنند مثلا ده هزار میلیارد تومان بودجه به حمل ونقل عمومی اختصاص پیدا کند و هرچه سریعتر تعدادی اتوبوس و واگن تامین شود.  بودجه حمل و نقل عمومی هست ولی اختصاص نمی دهند.

به گزارش انتخاب، هاشمی ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کرده که کرونا با ما می‌ماند و چه خوب است از این فرصت استفاده کنیم و نسبت به تجهیز حمل و نقل عمومی اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه سه ماه دیگر مهر ماه است و شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و در نتیجه افزایش حجم مسافران در حمل و نقل عمومی خواهیم بود گفت: وزارت بهداشت و درمان 75 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا دریافت کرده است و لازم است بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف حمل و نقل عمومی شود.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های سازنده اتوبوس آماده هستند و می‌توان در طول سه ماه آینده حداقل 3000 دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری‌ها داد گفت: چهار کارخانه واگن سازی داریم که همه بیکار هستند و لازم است از محل مبارزه با کرونا برای افزایش واگن و اتوبوس استفاده شود. چرا که مبارزه با کرونا فقط تولید ماسک و ونتیلاتور نیست و باید مانع از بروز کرونا شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: جهش تولید فقط در تولید ماسک و کیت آزمایشگاهی نیست بلکه مستقیما از نمکی وزیر بهداشت و رئیس جمهور می‌خواهم حالا که فعالیت‌های اقتصادی را باز کردند بودجه و پول بدهند تا کارخانجات اتوبوسرانی اتوبوس تولید کنند. چرا که با این جلوگیری و ممنوعیت‌ها مشکلی حل نمی‌شود و لازم است هر چه سریعتر از 75 هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا دریافت شده، هر چه سریعتر 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان