arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

انتقاد گوترش از تصمیم ترامپ برای قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی: اکنون زمان مناسبی برای این اقدام نیست

دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد. وی با حمایت از سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان در میانه بحران شیوع کرونا در خط مقدم مقابله با این بحران قرار داشته و به کشورهای عضو در این مسیر کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و گفت که اکنون زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

وی با حمایت از سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان در میانه بحران شیوع کرونا در خط مقدم مقابله با این بحران قرار داشته و به کشورهای عضو در این مسیر کمک می‌کند.

گوترش با بیان این‌که این ویروس در طول زندگی ما بی‌سابقه است و نیاز به پاسخ بی‌سابقه‌ای دارد، گفت که کاملا واضح است در چنین شرایطی، حقایق ثابت، خوانش‌های متفاوتی داشته باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی قبل با انتقاد شدید از عملکرد سازمان بهداشت جهانی در مدیریت بحران کرونا اعلام کرد که دستور تعلیق کمک‌های آمریکا به این سازمان را صادر کرده است.

وی طی سخنانی در کنفرانس خبری تیم ویژه دولت برای مقابله با ویروس کرونا، عملکرد سازمان بهداشت جهانی در مدیریت این بحران را نامناسب و ضعیف دانست و اعلام کرد که به همین دلیل دستور توقف کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان را صادر کرده است.

نظرات بینندگان