arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان / تهران، رتبه اول در ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا / تغییر رنگ لب‌ می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد؟ / آماده باش هلال احمر در ۵ استان در پی هشدار قرمز هواشناسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان / تهران، رتبه اول در ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا / تغییر رنگ لب‌ می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد؟ / آماده باش هلال احمر در ۵ استان در پی هشدار قرمز هواشناسی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد کووید-۱۹ ممکن است از طریق سگ‌های ولگردی که از گوشت خفاش تغذیه کرده‌اند به انسان منتقل شده باشد. نتایج تحقیق یک زیست‌شناس کانادایی نشان می‌دهد این بیماری ممکن است به سرعت در روده سگ‌هایی که از گوشت خفاش‌های ناقل یکی از اجداد کروناویروس تغذیه کرده‌اند تکامل حاصل کرده باشد. این تحقیق، یکی از جدیدترین نظریه‌هایی است که دانشمندان درباره منشأ این ویروس ارائه کرده‌اند. کرونای جدید از زمان کشف در چین در سراسر دنیا منتشر شده و بیش از ۲ میلیون نفر را آلوده کرده است.

تهران، رتبه اول در ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا: علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران، گفت: تاثیر افزایش حضور مردم در سطح شهر را نیز یک ماه دیگر در آمار موارد ابتلا و مرگ‌ومیر شاهد خواهیم بود. وی گفت: بالاترین میزان مراجعین کل در کشور، بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا، بالاترین میزان بستری ناشی از کووید ۱۹، بالاترین مریض‌های بدحال و بالاترین میزان اشغال تخت‌های‌ویژه پس شیوع کرونا در کشور مربوط به استان تهران است؛ فلذا طبیعی است با چنین آماری، میزان مرگ و میر بر اثر کرونا نیز بالا خواهد بود.

تغییر رنگ لب‌ می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد؟: متخصصان انگلیسی معتقدند که تغییر رنگ لب‌ها نیز می‌تواند نشانه دیگری از خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باشد. درحالیکه تب و سرفه خشک از شایع ترین علائم بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس به حساب می‌آید به تازگی گروهی از متخصصان در انگلیس می‌گویند که تغییر رنگ لب‌ها و کبود شدن آنها نیز می تواند از دیگر نشانه ابتلا به این بیماری باشد. در این ادعا مطرح شده در صورتیکه رنگ لب بدون هیچ دلیلی تغییر پیدا کند احتمال ابتلای فرد به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد که احتمالا می تواند به دلیل کمبود اکسیژن باشد.

آماده باش هلال احمر در ۵ استان در پی هشدار قرمز هواشناسی: مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای باد شدید، بارش تگرگ و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها در پی تقویت سامانه بارشی در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از عصر چهارشنبه آماده باش کامل در پنج استان یادشده را اعلام کرد.

دولت عجله‌ای برای بازگشایی مدارس ندارد: سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: با بررسی کامل جنبه‌های مختلف تصمیم خواهیم گرفت و عجله‌ای برای بازگشایی مدارس نداریم. علی ربیعی در ادامه افزود: یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره ادامه تعطیلی یا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

آغاز توزیع ۱۵۰ هزارتن شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان از شنبه: حجت براتعلی، مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، از آغاز توزیع در مجموع ۱۵۰ هزارتن شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری ماه مبارک رمضان از شنبه هفته آینده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین خبرداد. وی با تاکید براینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین است، افزود: از این میزان ۵۰ هزارتن برنج، ۵۰  هزارتن روغن و ۵۰ هزارتن شکر با نرخ‌های تنظیم بازاری در اقصی نقاط کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

شمار جان باختگان کرونا در ایران به ۴۷۷۷ نفر رسید: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز (۲۷ فروردین )۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۱۲بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶هزار و ۳۸۹ نفر رسید. جهانپور با بیان اینکه در مجموع متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته‌اند و دیگر در بین ما نیستند، در مورد روندصعودی بهبودیافتگان این بیماری نیز گفت: تاکنون ۴۹هزار و ۹۳۳  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود:  ۳۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت افزایش یافت: سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت از شش ماه به ۹ ماه افزایش یافت. از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در آبان ۱۳۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت.

ترامپ در صدد ممانعت با اعطای وام ۵ میلیارد دلاری به ایران: دو منبع مطلع به اطلاع خبرگزاری رویترز رسانده‌اند که دولت ترامپ نمیخواهد میلیارد‌ها دلار بدون هیچ شرایطی به دست ایران و چین برسد. آمریکا مخالف استفاده سازمان بهداشت جهانی از "حق برداشت ویژه" است که می‌تواند در مواقع نیاز ۵۰۰ میلیارد دلار را در اختیار ۱۸۹ کشور عضو بگذارد.

 

نظرات بینندگان