arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

آموزش و پرورش: برای استفاده دانش‌آموزان از آموزش مجازی، مناطق محروم هم به اینترنت متصل شدند

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده تمامی دانش آموزان از آموزش مجازی مناطق محروم هم به اینترنت متصل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده تمامی دانش آموزان از آموزش مجازی مناطق محروم هم به اینترنت متصل شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، مهدی شرفی درمورد دانش آموزانی که به دستگاه گوشی هوشمند رایانه دسترسی ندارند یا در محل زندگی آنها اینترنت ضعیف است، اظهارداشت: در کنار آموزش‌های آنلاین شبکه شاد، صداوسیما در شبکه آموزش و شبکه ۴ مشغول تولید و پخش برنامه‌های آموزشی است. در مناطق دوردست و عشایری هم راهبران آموزشی اقدام به تولید محتوای آموزشی می‌کنند تا آن را به دست دانش‌آموزان برسانند.

وی با یادآوری این که شبکه شاد چند روز است فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت اپلیکیشن شاد در همه پایه‌ها آغاز شده است و تا این لحظه حدود ۱۰ میلیون کاربر به این شبکه وصل شدند که حدود ۸ میلیون نفر از آن‌ها دانش‌آموز هستند.

مشکلات نصب اپلیکیشن شاد

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره کاربرانی که در پیوستن به اپلیکیشن دچار مشکل شده‌اند، گفت: کاربرانی که با نسخه تلفن همراه دچار مشکل شدند، می‌توانند از نسخه تحت وب استفاده کنند. اگر مشکل فنی هم وجود داشت می‌توانند از کانال پشتیبانی در اپلیکیشن استفاده کنند که در آن فیلم‌های آموزشی برای نصب نرم‌افزار وجود دارد.

شرفی خاطرنشان کرد: در پورتال وزارت آموزش و پرورش هم ابزارهای کمک آموزشی برای کمک به خانواده‌ها، معلمان و مدیران وجود دارد. تنها نسخه‌های بسیار قدیمی ممکن است به شبکه وصل نشوند، کارشناسان بخش فنی به طور ۲۴ ساعته اشکالات را جمع‌آوری می‌کنند تا همه نقایص برطرف شود.

وی همچنین درباره فعالیت این شبکه گفت: تا روز گذشته ۲۵۰ میلیون پیام در شبکه شاد جابه‌جا و ۱۱ میلیون فایل هم آپلود شده است.

چند کاربر و یک گوشی

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی درباره وجود چند کاربر دانش آموز در خانواده یا نبود امکان دسترسی به گوشی همراه در ساعات تدریس گفت: آنهائمی‌توانند از یک گوشی تلفن همراه استفاده کنند. در صورتی که دانش‌آموزی در ساعت تدریس به گوشی یا رایانه دسترسی نداشته باشد می‌تواند بعدا از فایل‌های ذخیره شده استفاده کند.

شرفی درباره زمان برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید درباره امتحانات تصمیم‌گیری کنند و ما تابع این تصمیم هستیم.

نظرات بینندگان