arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساماندهی امور بیمه ای در مرزهای کشور یک دستاورد بزرگ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با پایش مداوم و بازدیدهای صورت گرفته به میزان بیش از ۱۱۱ روز نفر از نحوه ارائه خدمات بیمه توسط متصدیان مستقر در بیش از ۱۷ پایانه مرزی در استانهای مختلف کشور، برنامه آسیب شناسی بیمه‌ای در این نقاط به انجام رسیده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بیمه مرکزی، "علی اکبر ترکاشوند" که در جمع اعضای کارگروه ساماندهی امور بیمه‌ای در مرزهای کشور و نیز نمایندگان سایر وزارت خانه ها و ارگان های ذیربط مدعو همچون وزارت کشور، وزارت امور خارجه و پلیس گذرنامه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: پیگیری ها و رایزنی های انجام شده که منتج به ابلاغ نظریه معاونت حقوقی رئیس جمهوری در "الزام به اخذ بیمه نامه برای پوشش حوادث و بیماری های احتمالی شامل تمامی اشخاص بیگانه در طول مدتی است که در ایران هستند" یک موفقیت بسیار مهم برای صنعت بیمه است.

وی تفسیر معاونت حقوقی رئیس حمهور از اراده قانونگذار بر اجباری بودن اخذ بیمه نامه حوادث و سلامت برای اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور را پاسخی متقن به طرح برخی شائبه های مطروحه و ناملایمات بیرونی برای صنعت بیمه دانست که زمینه قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده ها و بروز تخلفات احتمالی از این پوشش بیمه ای فراهم ساخته است.

وی همچنان با بیان اینکه آیین نامه ۷۷ نسبت به شرایط لازم از جمله برای بیمه گذاران به اصطلاح کثیرالاسفر در یک مرز زمینی از انعطاف پذیری کافی برخوردار نبود و مورد انتقاد برخی از مراجع برون سازمانی ذیصلاح هم واقع شده بود گفت: خوشبختانه با بازنگری و اصلاح انجام شده توسط شورای عالی بیمه به یک آیین‌نامه راهگشا مبدل شده است.

رئیس کارگروه ساماندهی امور بیمه‌ای در مرزهای کشور نسبت به تفکیک وظایف دستگاه‌ها برای اجرای دقیق قانون بیمه در مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: اگر هر یک از دستگاههای ذیربط در انجام وظایف و تکالیف سازمانی خود، اجرای دقیق قانون یادشده را مد نظر قرار دهند و با این نهاد ناظر همکاری نمایند؛ شرایط مناسب تری را در خصوص بیمه های مسافری اتباع ورودی شاهد خواهیم بود که توجه به این مهم، اثرات ملی و فراملی نیز در بر خواهد داشت.

ترکاشوند با برشمردن راهکارهای کاهش تخلفات و به بلوغ رسیدن ابزارهای نظارتی برای تامین حفاظت پوشش بیمه‌ای مرزها، اظهار داشت: هیچ بیمه نامه ای در مرزهای کشور صادر نمی‌شود مگر آنکه کد یکتا را از از سامانه سنهاب بیمه مرکزی دریافت کرده باشد و استفاده از سامانه ها و ابزارهای نوین موجود، از الویت های اصلی برنامه ساماندهی است.

در ادامه این نشست برخی از اعضاء و مدعوین نظرات کارشناسی خود را مطرح نمودند که از این جمله آقای عیسی وند رئیس اداره گذرنامه و مرزهای مجاز وزارت کشور با ارزیابی مثبت از اقدامات بیمه مرکزی و تایید انطباق آنها با اهداف و برنامه های مصوب کارگروه، تاکید داشت که سایر مباحث مربوطه به اجرای کامل فرایند اصولی ارایه خدمات بیمه ای در تمامی مرزها که مرتبط با وظایف دیگر ارگانها و سازمانهای متولی مستقر در مرز است؛ از طریق کارویژه مرز شورای امنیت کشور که وزارت کشور قرار دارد؛ بررسی و تصویب و ابلاغ خواهد شد.

کامبیز پیکارجو _ مدیرعامل شرکت بیمه آرمان_ که از دیگر مدعوین جلسه با قدردانی از فعالیت های بیمه مرکزی در حوزه بیمه ای مرزهای کشور، گفت: صدور بیمه نامه های اصیل با کیفیت هدف اصلی صنعت بیمه است چراکه هم امکان کنترل را بیشتر می‌کند و هم تخلفات را به حداقل می رساند.

وی ادامه داد هر چقدر اصول احترام و حفظ امنیت را برای بیمه گذاران کشورهای همسایه رعایت کنیم به همان میزان ضریب احترام شهروندان ایرانی افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در پایان این نشست از نخستین دستگاه مکانیزه صدور بیمه نامه در کشور که به همت و تلاش یکی از شرکت بیمه گر طراحی شده نیز رونمایی شد.

نظرات بینندگان