arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / دستور ترامپ برای حمله به سمت قایق‌های تندرو ایرانی / پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا / ممنوع التصویری گوهر خیراندیش  و احتمال توقیف یک سریال ویژه ماه رمضان / سردرگمی عجیب دانشجویان با انتشار یک خبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / دستور ترامپ برای حمله به سمت قایق‌های تندرو ایرانی / پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا / ممنوع التصویری گوهر خیراندیش  و احتمال توقیف یک سریال ویژه ماه رمضان / سردرگمی عجیب دانشجویان با انتشار یک خبر

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دستور ترامپ برای حمله به سمت قایق‌های تندرو ایرانی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده ام تا به سمت قایق های تندرو ایرانی که کشتی های ما را آزار می دهند، تیر اندازی کرده و آنها را نابود کنند. به گزارش «انتخاب»، روز 27 فروردین نیروی دریایی آمریکا مدعی شد ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناوجنگی آمریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند.

پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا: ماهواره نور صبح دیروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌ بر ۲ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. در همین زمینه، سپاه نیوز نوشت: نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ممنوع التصویری گوهر خیراندیش  و احتمال توقیف یک سریال ویژه ماه رمضان: دیروز -چهارنشبه-خبری در فضای مجازی کنداکتور رمضانی سیما را تحت‌الشعاع قرار داد: «توقیف زیرخاکی». سریالی که جلیل سامان کارگردانی کرده و بازیگران صاحب‌نامی هم دارد. تیزر این سریال و اخبار مربوط به آن بارها از تلویزیون و رسانه‌های جمعی پخش شده و مردم در جریانش قرار گرفته‌اند. سؤال بسیاری این است که چرا توقف؟ توقیف احتمالی «زیرخاکی» ربطی به محتوا و ممیزی ندارد و شاید با کوتاه شدن برخی سکانس‌های مرتبط با حضور خانم بازیگر مشکل حل نشود اما ظاهراً برمی‌گردد به رفتار حاشیه‌ساز گوهر خیراندیش بازیگر این سریال که چندی پیش به مراسم خارج از عرف ازدواج دخترش در خارج از کشور رفته بود.

سردرگمی عجیب دانشجویان با انتشار یک خبر: از ظهر دیروز در فضای مجازی، برخی رسانه‌ها به نقل از یکی از مسئولان سازمان سنجش پزشکی خبری منتشر کردند مبنی بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند. این در حالی بود که از دقایق ابتدایی واکنش های متفاوتی نسبت به صحت این خبر از طرف برخی مسئولان آموزش عالی مطرح شد. در تازه ترین واکنش نسبت به خبر نادرست بازگشایی کلاس‌های دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان، دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در واکنش به این خبر گفت: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است که این پیشنهادات پس از تایید در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهد شد.

بازداشت تبلیغ کننده مزایای نوشیدن ادرار شتر: رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از بازداشت فردی خبر داد که در فضای مجازی نوشیدن ادرار شتر را تبلیغ می‌کرد. سردار ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت فردی خبر داد که در فضای مجازی به تبلیغ نوشیدن ادرار شتر می‌پرداخت. وی با بیان اینکه این فرد با انتشار این کلیپ موجب تشویش اذهان عمومی و گمراهی عموم مردم شده بود، گفت: انتشار این کلیپ موجی از بازتاب‌های منفی علیه ارزش‌های اسلامی و پزشکی در پی داشت.

افشای خبر داد و فریاد پوتین و بن‌سلمان بر سر یکدیگر: میدل ایست آی از قول یک منبع آگاه گزارش داد که ماه گذشته یک تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به یک نبرد «پر از داد و فریاد» تبدیل شده است. این اتفاق قبل از تصمیم ریاض برای اشباع بازار نفتو به راه انداختن یک جنگ نفتی رخ داده است.

اقرار جان بولتون به شکست فشار حداکثری علیه ایران: جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرد. جان بولتون در بخش دیگری از این توئیت مدعی شده که ایران به دنبال دستیابی به موشک‌های قاره‌پیمایی که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند. بولتون در ادامه نوشت: «نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.»

آمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۸۵۹۹۶ نفر رسید: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز سوم اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۹۹۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که تا امروز ۵۳۹۱ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا امروز ۶۳۱۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

کمیته سنای آمریکا مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تایید کرد: محتوای یک گزارش دوحزبی سنای آمریکا که اخیرا از حالت محرمانه خارج و منتشر شده، نشان می‌دهد کمیته اطلاعات این مجلس با یافته‌های آژانس‌های جاسوسی این کشور مبنی بر اینکه روسیه در تلاش برای پشتیبانی از کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ بوده، موافق بوده است.

 

نظرات بینندگان