arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

وزیر بهداشت: میزان فوتی‌های کرونا را در بازه سه هفته‌ای به یک سوم کاهش دادیم / در کل کشور حتی یک مورد مریض سرگردان نداشتیم / شمار بهبودیافتگان یک رکورد ناب بین المللی است / ایران جزء ۶ کشور دنیا در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء ۶ کشور برجسته دنیا در ارائه تجربیات مقابله با کرونا در نشست ویدیو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء ۶ کشور برجسته دنیا در ارائه تجربیات مقابله با کرونا در نشست ویدیو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز نشست ویدئو کنفرانس کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت به منظور تبادل تجربیات پیرامون کووید ۱۹ برگزار شد و سعید نمکی وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی (امرو) در این جلسه سخنرانی‌ کرد.

نمکی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران به تشریح مسائل بحث شده در جلسه ویدیو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی جزء ۶ کشور برجسته دنیا برای بیان تجربیات مقابله با کرونا محسوب می شود چرا که در نشست ویدیو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت از بین کشور‌های شرق مدیترانه، جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات برگزیده شده بود و برای من افتخار است که در اوج تحریم که دشمنان منتظر بودند، ایران فرو بریزد، ما این گونه شرایط را مدیریت کردیم.

نمکی بیان کرد: ما در مقابله با کرونا، همکاری نیروهای بین بخشی و وفاق و همدلی را شاهد بودیم و توانستیم مرگ ها را در سه هفته به یک سوم کاهش دادیم و این برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری است و این دستاورد را تبریک می گویم و اگر همین مسیر را ادامه دهیم،‌ یک رکورد جهانی را ثبت خوهیم کرد.

نظرات بینندگان