arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی در کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد، هشدار داد که تلاش برای الحاق این اراضی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا بیانیه ای نوشت: «اتحادیه اروپا خاطرنشان می‌کند که هرگونه الحاق [اراضی اشغالی از سوی اسرائیل]نقض جدی قوانین بین‌المللی خواهد بود. اتحادیه اروپا همچنان به‌دقت اوضاع را زیر نظر دارد و با توجه به شرایط اقدامات لازم را صورت خواهد داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای تأکید کرد که مواضع اتحادیه اروپا درباره وضعیت اراضی اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تغییری نکرده و این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده است: «موضع اتحادیه اروپا درباره وضعیت اراضی اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تغییری نکرده است. در راستای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص، از جمله قطعنامه‌های ۲۴۲ (مصوب ۱۹۶۷) و ۳۳۸ (مصوب ۱۹۷۳)، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی در کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد.»

اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه افزوده است: «اتحادیه اروپا خاطرنشان می‌کند که هرگونه الحاق [اراضی اشغالی از سوی اسرائیل]نقض جدی قوانین بین‌المللی خواهد بود. اتحادیه اروپا همچنان به‌دقت اوضاع را زیر نظر دارد و با توجه به شرایط اقدامات لازم را صورت خواهد داد.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان