arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

فتاوی حضرت آیت الله وحید خراسانی درباره خطر ابتلا به کرونا و نوشیدن آب: اگر به مضمضه کردن بدون این که آب را فرو ببرد مشکل حل می شود، مضمضه کند و اگر بی اختیار آب را فرو ببرد، قضا براو واجب نیست

آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به پرسشی اگر پزشکان متخصص بگویند که خشک شدن دهان و حلق به مدت زیاد، خطر ابتلاء به بیماری کرونا را زیاد میکند، وظیفه ما نسبت به روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان امسال چیست؟ گفتند: اگر به مضمضه کردن بدون این که آب را فرو ببردمشکل حل می شود، مضمضه کند، واگر بی اختیار آب را فرو ببرد، قضا براو واجب نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت الله  وحید خراسانی به پرسشی درباره روزه در دوران کرونا پاسخ گفته اند.

به گزارش شفقنا متن پرسش مطرح شده و پاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

اگر پزشکان متخصص بگویند که خشک شدن دهان و حلق به مدت زیاد، خطر ابتلاء به بیماری کرونا را زیاد میکند، وظیفه ما نسبت به روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان امسال چیست؟

اگر به مضمضه کردن بدون این که آب را فرو ببردمشکل حل می شود، مضمضه کند، واگر بی اختیار آب را فرو ببرد، قضا براو واجب نیست.

(ولی اگر مشکل فقط با نوشیدن آب است وچنین مطلبی از نظر پزشکی ثابت باشد) در صورتی که انسان نتواند به طور دیگری جلوی خطرابتلا به بیماری را بگیرد وروزه گرفتن هم متوقف برنوشیدن آب دربین روز باشد شخص باید روزه بگیرد و (هروقت دهان وحلق او خشک شد) به مقدار ضرورت آب بیاشامد و بنا براحتیاط واجب از سایرمفطرات (مبطلات) روزه اجتناب نماید و باید بعدا قضای آن را به جا آورد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
مضمضه یا مز مزه
نظرات بینندگان