arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

سازمان هواپیمایی: مسافران پروازهای ورودی موظف به تکمیل فرم تعهدنامه هستند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در خصوص الزام مسافران پروازهای ورودی به پر کردن فرم تعهدنامه توضیحات بیشتری ارایه کرد و گفت: چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود شیوه‌نامه‌ای را برای فرودگاه‌ها، شرکت‌های خدمات حمل بار مسافر، شرکت‌های هوایی، خدمات ویژه، کادر پروازی، مسوولان بهداشت مرزی فرودگاه‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ارسال کرد که بر اساس آن مسافران موظفند در فرودگاه تعهدنامه ای را پر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواپیمایی: مسافران پروازهای ورودی موظف به تکمیل فرم تعهدنامه هستندبه گزارش روز شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رضا جعفرزاده» در خصوص الزام مسافران پروازهای ورودی به پر کردن فرم تعهدنامه توضیحات بیشتری ارایه کرد و گفت: چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود شیوه‌نامه‌ای را برای فرودگاه‌ها، شرکت‌های خدمات حمل بار مسافر، شرکت‌های هوایی، خدمات ویژه، کادر پروازی، مسوولان بهداشت مرزی فرودگاه‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ارسال کرد که بر اساس آن مسافران موظفند در فرودگاه تعهدنامه ای را پر کنند.

وی در این باره گفت: بر اساس پروتکل‌های وزارت‎های بهداشت، لازم است مسافران در سفر به ایران تعهدنامه ای را پر کنند مبنی بر این که ممانعتی از اتجام تست کوید ۱۹ به عمل نیاورند . همچنین از زمان ورود باید محل اسکان شخصی‌اشان مشخص باشد و تا زمانی که جواب تست آزمایش آنها آماده نشده باشد تا ۱۴ روز حق خروج از محل مورد نظر را ندارند.

جعفرزاده ادامه داد: از خانواده ها و همراهان این مسافران نیز درخواست داریم نهایت همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند. مسافران قبل از گرفتن کارت پرواز باید این تعهد نامه را پر کرده و در اختیار ایرلاین مربوطه قرار دهند.

وی ادامه داد: چنانچه مسافری در فرودگاه مشکوک به کرونا باشد، توسط نمایندگان وزارت بهداشت راهنمایی و به مراکز درمانی فرستاده می شوند. همچنین کسانی که علایم ویروس کرونا را داشته باشند اجازه پرواز نخواهند داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این که آیا انجام این اقدام‌ها با تاخیر نبوده است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام‌های مختلفی در این خصوص انجام شده است اما متناسب با بخشنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا این اقدام ها به روز می شود.

وی ادامه داد: تمام اقدام‌های انجام شده بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و نیز سازمان بهداشت جهانی انجام می گیرد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان