arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ورود خارجی‌ها به هنگ کنگ بدون دستبند‌های ردیاب و قرنطینه ۱۴ روزه ممنوع شد

قانون جدید هنگ کنگ بر این اساس است که از این پس هر فردی که به عنوان خارجی وارد این منطقه می‌شود باید به مدت ۲ هفته دستبند‌های ردیابی بپوشند یا زندانی شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانون جدید هنگ کنگ بر این اساس است که از این پس هر فردی که به عنوان خارجی وارد این منطقه می‌شود باید به مدت ۲ هفته دستبند‌های ردیابی بپوشند یا زندانی شوند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در هنگ کنگ، هرکسی که از یک کشور خارجی وارد می‌شود، موظف است دستبند بپوشد و قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت کند.


برخی از دستگاه‌ها دارای بند‌های کوچکی با کد QR هستند. هنگ کنگ نسبت به بسیاری از کشور‌ها قرنطینه‌های کرونا ویروس جدی تری داشته است و از مچ بند‌ها برای اجرای قرنطینه اجباری ۱۴ استفاده می‌کند. در ابتدا به نظر می‌رسید که هنگ کنگ، به همراه سنگاپور و تایوان با کنترل موارد ابتلا به کرونا در مهار تعداد موارد ابتلا پیروز شده اند.


سپس، موج جدیدی از موارد کرونا ویروس مشاهده شد که نتایج پژوهش‌ها نشان داد عمدتاً از سوی مسافرانی است که از خارج از کشور وارد شده ند. در پاسخ به این مشکل، قرار شد افرادی که وارد این کشور می‌شوند از فناوری‌های پوشیدنی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها از دستورات قرنطینه ۱۴ روزه پیروی می‌کنند.
افرادی که از قوانین پیروی نکنند به شش ماه زندان یا پرداخت جریمه ۶۴۵ دلار آمریکا محکوم می‌شوند. به علاوه عواقب احتمالی دیگری نیز در کمین این افراد است.


مقامات دستبند‌های هوشمند را با کد QR ارائه می‌دهند و به مصرف کنندگان دستور می‌دهند یک برنامه مربوط به ردیابی را بارگیری کنند. آن‌ها همچنین برگه‌هایی دریافت می‌کنند که جزئیات آن در مورد سفارشات قرنطینه است. افزون بر این به افراد یک پین در تلفن‌های همراهشان ارائه می‌شود که به آن‌ها امکان اتصال برنامه به دستبند هوشمند را می‌داد.


برنامه StayHomeSafe برای اتصال به دستبند‌های هوشمند به شکل دوره‌ای استفاده می‌شود و اگر فردی سعی کند قرنطینه را بشکند، اخطار صادر می‌کند. از افراد خواسته می‌شود که حول محور آپارتمان خود، یا محل هتل خود وقت بگذرانند و دوره قرنطینه را طی کنند.


بعد از گذشت دو هفته، متنی برای افراد ارسال می‌شود که اطلاع می‌دهد که دوره قرنطینه به پایان رسیده است و می‌توانند دستبند هوشمند را از دست خود باز کنند.

نظرات بینندگان