arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

پیش بینی عجیب ایلان ماسک: افراد تا ۱۰ سال دیگر با یک زبان ذهنی بیگانه بدون استفاده از کلمات حرف می‌زنند!

ایلان ماسک مدیرعامل سرشناس تسلا و فعال حوزه فناوری با شرکت در یک پادکست به میزبانی جو روگن، سخنانی جنجالب مطرح کرد. گرچه نام ایلان ماسک با حاشیه گره خورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل سرشناس تسلا و فعال حوزه فناوری با شرکت در یک پادکست به میزبانی جو روگن، سخنانی جنجالب مطرح کرد. گرچه نام ایلان ماسک با حاشیه گره خورده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایلان ماسک تخمین می‌زند که انسان طی ۵ تا ۱۰ سال آینده با ذهن خود ارتباط برقرار کند، بدون آنکه صحبت کند یا از کلمات استفاده کند.
ماسک در این مصاحبه گفت: مردم در حال حاضر در راه تبدیل شدن به سایبورگ‌هایی متشکل از تلفن، رایانه و الکترونیک هستند. (سایبورگ به معنای موجودی ترکیب شده از انسان و فناوری). در نتیجه با ادغام هر چه بیشتر مردم با فناوری، ارتباطات غیر کلامی یک پیشرفت بزرگ در آینده خواهد بود.


در طول مصاحبه، ماسک در مورد موضوعات مختلفی از دستگاه‌های کاشت مغز گرفته تا مشکلات وی با حفظ حریم خصوصی بحث کرده است. اما ادعای او درباره تغییر توانایی‌های ارتباطی انسان‌ها روگن را شگفت زده کرد. وی گفت: «یک روز در آینده روزی فرا می‌رسد که می‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید و بتوانید با یکدیگر به نوعی روشی غیر کلامی و غیر جسمی و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید».


اما ماسک فقط در مورد پیام کوتاه، اسنپ چت یا ارسال ایمیل صحبت نمی‌کند. ماسک سیستمی از همزیستی بین افراد و هوش مصنوعی را می‌بیند که امکان تبادل نظر بین افراد دیگر بدون استفاده از کلمات را فراهم می‌آورد. ماسک گفت: «مغز ما تلاش زیادی برای فشرده سازی یک مفهوم پیچیده در کلمات صرف می‌کند و با از دست دادن اطلاعات زیاد در هنگام فشرده سازی یک مفهوم پیچیده در کلمات رخ می‌دهد و سپس شما آن کلمات را می‌گویید، آن کلمات تفسیر می‌شوند، سپس توسط کسی که گوش می‌دهد فشرده می‌شوند.»


به همین دلیل ماسک ارتباطات غیر کلامی را فرصتی برای برقراری ارتباط بهتر افراد با یکدیگر می‌داند و فکر می‌کند انسان در حال حاضر در مسیری به سمت رابط‌های غیر کلامی است. شرکت Musk Neuralink در حال کار بر روی ایمپلنت مغزی است که می‌تواند به طور مستقیم با مغز یک بیمار ارتباط برقرار کند تا بتواند صدمات و آسیب‌های مغزی را درمان کند. به طور بالقوه می‌تواند در سر بیمار قرار گیرد.

نظرات بینندگان