arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

فعالیت ۱۲ میلیون دانش آموز در شبکه شاد/ وزیر آموزش و پرورش: در مناطقی که دسترسی به اینترنت نبود از بسته‌های آموزشی مکتوب استفاده شد

حاجی‌میرزایی گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس برای رفع اشکال دانش آموزان بازگشایی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حاجی‌میرزایی گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس برای رفع اشکال دانش آموزان بازگشایی می‌شوند.

به گزارش پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره جزئیات بازگشایی مدارس اظهار کرد: با به پایان رسیدن اردیبهشت و نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی در صدد آن هستیم که تکلیف سال تحصیلی را روشن کنیم تا سال تحصیلی آینده هم آسیب نبیند.

او ادامه داد: زمانی که تعطیلی مدارس در اسفند آغاز شد، ۷۰ درصد محتوای آموزشی به طور حضوری تدریس شده بود و برای ۳۰ درصد باقی مانده تدبیر شد. با استفاده از تلویزیون آموزش تمام محتوای درسی تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد، اما با توجه به اینکه تلویزیون رسانه تعاملی نبود شبکه شاد را راه اندازی کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارتباط تعاملی از طریق آموزش تعاملی شاد در دستور کار قرار گرفت، گفت: بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در شبکه شاد فعال شدند. همچنین در مواردی که به این شبکه دسترسی نبود با استفاده از روش تولید بسته‌های آموزشی و روش مکتوب کار را دنبال کردیم.
بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت

حاجی میرزائی بیان کرد: چنانچه دانش آموزان با وجود این شرایط باز هم سوال یا چالشی داشته باشند براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد کلاس‌های درس برای رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های دانش آموزان بازگشایی می‌شوند، چنانچه دانش آموزان ابهام یا سوالی ندارند نیاز نیست در مدرسه حضور داشته باشند.
معلمان طبق برنامه هفتگی در مدارس حاضر می شوند

وزیر آموزش و پرورش درباره حضور معلمان و مدیران در مدارس، گفت: حضور مدیران در مدارس پس از بازگشایی ضروری است، اما معلمان طبق تقویم آموزشی در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند و یک هفته پس از برگزاری کلاس ها، شورای مدرسه متشکل از معلمان و اولیای دانش آموزان نسبت به چگونگی حضور تصمیم‌گیری خواهند کرد.

او افزود: چنانچه تعداد مراجعات کم باشد، در هفته‌های آتی تعداد روز‌های حضور کاهش می‌یابد یا حتی می‌تواند در صورت حضور نداشتن دانش آموزان نسبت به برگزاری امتحانات اقدام کنند.

نظرات بینندگان