arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا در اروپا؛ رییس شرکت پست انگلیس استعفا کرد

رییس شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به «رویال میل» به دلیل کاهش شدید درآمدهای این شرکت بر اثر بحران کرونا (کووید-۱۹) از مقام خود کناره‌گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به «رویال میل» به دلیل کاهش شدید درآمدهای این شرکت بر اثر بحران کرونا (کووید-۱۹) از مقام خود کناره‌گیری کرد.

«ریکو بک» که از اجرای وعده تحول تجاری و افزایش پایدار درآمد رویال میل بازماند، روز جمعه در استعفا نامه خود اذعان کرد که دنیا شاهد یکی از بحرانی‌ترین مراحل تاریخ است.

گزارش‌ها حاکیست که او از زمان اجرای محدودیت‌های قرنطینه خانه نشین بوده است. این در حالیست که گفته می‌شود بحران کرونا سبب کاهش شدید مرسولات پستی در انگلیس و افت ۲۲ میلیون پوندی درآمد رویال میل شده است. همچنین انتقادها از سوی کارکنان این شرکت به دلیل کمبود تجهیزات بهداشتی مانند دستکش، مواد ضد عفونی‌کننده بالا گرفته است. رویال میل می‌گوید که او طبق توصیه دولت مبنی بر دور کاری عمل کرده است.

بک که نزدیک به ۳۰ سال در رویال میل سابقه دارد تا دو ماه دیگر حقوق ماهانه خود را دریافت و برای تسویه حساب ۴۸۰ هزار پوند دریافت خواهد کرد. این در حالیست که کارکنان این شرکت پیش از شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های قرنطینه قصد داشتند تا در اعتراض به وضعیت درآمدی خود دست به اعتصاب بزنند.

وضعیت اقتصادی انگلیس پس از تحمل ۳ سال فراز ونشیب‌های ناشی از برگزیت و اینک بحران کرونا چندان تعریفی ندارد.

دفتر آمار ملی انگلیس دو روز پیش (چهارشنبه) گزارش داد که رشد اقتصادی این کشور در ماه مارس (اسفند/فروردین) گذشته به دلیل بحران کرونا و اعمال محدودیت‌های قرنطینه، بیشترین افت را پس از بحران سال ۲۰۰۸ میلادی تجربه کرده است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۵.۸ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که اقتصاد انگلیس در سه ماهه پیش از آن نیز ۲ درصد نسبت به سه ماهه آخر سال میلادی ۲۰۱۹ افت کرده بود.

بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته نسبت به بروز عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) هشدار داد.

کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است؛ اقتصاد این کشور ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته به‌شمار می‌رود.

دولت برای جبران زیان‌های مالی ناشی از کرونا ۳۳۰ میلیارد پوند بودجه اختصاص داده اما تحقیقات صورت گرفته از سوی نهادهای مستقل در انگلیس نشان می‌دهد که خسارت‌های مالی ناشی از کرونا فراتر از پیش‌بینی وزارت دارایی و بسته حمایت اقتصادی دولت است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان