arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

نیویورک‌تایمز: واکنش سریعتر دولت ترامپ، ۳۶ هزار آمریکایی را از مرگ نجات می‌داد

تحقیقات جدید دانشگاه کلمبیا نشان داده اگر مقررات محدودکننده در آمریکا یک هفته زودتر اجرا می‌شد، قربانیان ویروس کرونا در این کشور 36 هزار نفر کمتر بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز پنجشنبه با استناد به برآوردهای جدید دانشگاه کلمبیا گزارش داد اگر دولت این کشور یک هفته زودتر در ماه مارس مقررات محدودکننده برای جلوگیری از شیوع کرونا را اعمال کرده بود، ایالات متحده ۳۶ هزار نفر کمتر قربانی می‌داد.

به نوشته «چاینا دیلی»، مدل‌سازان این بیماری همچنین تخمین زدند اگر در آمریکا دو هفته زودتر از زمانی که اغلب مردم خانه‌نشین شدند، یعنی در اول مارس مقررات محدودکننده اجرا می‌شد، ۸۳ درصد از تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری هرگز رخ نمی‌داد.

محققان دریافتند که حتی تغییرات ناچیز در زمانبندی اعمال مقررات می‌توانست مانع شدیدترین موج همه‌گیری شود که تا آوریل در شهر نیویورک، نیو اورلئان و سایر شهرهای بزرگ آمریکا گسترش یافته بود.

«جفری شِیمن»، متخصص همه‌گیری در دانشگاه کلمبیا و رئیس گروه تحقیقات در این خصوص گفت: تفاوت بزرگی است. آن لحظه کوچک در زمان، درک به موقع آن در مرحله شیوع، در کاهش شمار فوتی‌ها فوق‌العاده حیاتی است.

بنابر این گزارش، آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را بیش از هر کشور دیگری در جهان به ثبت رسانده است. کروناویروس همچنین در آمریکا بالای ۹۳ هزار قربانی گرفته است.

دولت آمریکا به عملکرد نامناسب و کند بودن در واکنش به بحران کرونا بخصوص در مراحل آغازین آن متهم است.

نظرات بینندگان